פיטר ת'יל, מייסד PayPal, מסביר מדוע הוא תומך בטראמפ

"מה שטראמפ מייצג אינו שגעון ולא דבר חולף", אמר מיליארדר ההיי-טק והמשקיע, שלא חושש להביע עמדה מאוד לא פופולרית בעמק הסיליקון ולתמוך במועמד הרפובליקני הפרובוקטיבי לנשיאות ארצות הברית - הן מורלית והן כספית

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

בדברים שנשא במועדון העיתונות הלאומי (National Press Club) בוושינגטון אתמול (ב') חזר מייסד PayPal, פיטר ת'יל, על תמיכתו במועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, וטען בפני חדר עמוס בעיתונאים כי גורם חיצוני וזר לוושינגטון שייכנס לבית הלבן "יכייל" מחדש מחוקקים שאיבדו קשר עם המאבקים החשובים באמת למרבית הציבור האמריקני.

את ת'יל ניתן לכנות בלשון המעטה עוף מוזר, בשל היותו תומך אולי בודד בתפישת עולם הליברלית ובמועמד השנוי במחלוקת טראמפ, מבין בכירי בעמק הסיליקון. מרבית מנהלי ההיי-טק הביעו בגלוי ובהתלהבות תמיכה בהילרי קלינטון לתפקיד הנשיאה ואף פתחו לשם כך את ארנקיהם התפוחים. בין תומכיה המובהקים של המועמדת הדמוקרטית ניתן לציין שמות כמו טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook), ואריק שמידט, יו"ר גוגל.

אזרחי המדינה מתוסכלים מוושינגטון

במסגרת האירוע אמר ת'יל שזה "גם בלתי שפוי וגם איכשהו בלתי נמנע" שמנהיגים פוליטיים יצפו שהבחירות הנוכחיות לנשיאות יהוו תחרות בין "שושלות פוליטיות" אשר הובילו את הארץ לשני משברים פיננסיים גדולים: בועת הטכנולוגיה שפרצה בתחילת שנות ה-2000, ומשבר הדיור והמיתון הכלכלי שהגיע מאוחר יותר באותו עשור.

ת'יל טען כי התמיכה בטראמפ קשורה ישירות לתסכול הרב שחשים אזרחי המדינה כלפי המנהיגות המושרשת בוושינגטון, ושהתחושה הזו לא עומדת להתפוגג, ללא קשר לשאלה האם טראמפ או קלינטון יזכו.

"מה שטראמפ מייצג אינו שגעון ולא דבר חולף", אמר ת'יל, שהבהיר בדבריו השבוע, כפי שכבר אמר בעבר, כי אינו תומך בכל מעשיו ודבריו של טראמפ. בפרט, הוא קרא לקלטת "Access Hollywood" – שצולמה בשנת 2005 מאחורי הקלעים של התכנית, ושבה נשמע טראמפ מתרברב על שניסה לקיים יחסי מין עם אשה נשואה ועל זה שהוא יכול "למשש נשים" כרצונו.

ת'יל אמר על הדברים כי הם "פוגעניים באופן ברור ובלתי הולם". ת'יל גם ציין כי אינו תומך בדבריו של המועמד לנשיאות אודות מוסלמים בכל התקריות שבהן התבטא המתמודד הפרובוקטור.

טראמפ פשוט דוגל במדיניות הגירה "שפויה והגיונית יותר"

אך בדבריו ת'יל גם מתח ביקורת על הסיקור התקשורתי של דברי הרהב של טראמפ. לדבריו, למרות שכלי התקשורת לוקחים את דברי טראמפ "פשוטם כמשמעם" אבל לא "ברצינות", הוא מאמין שתומכי טראמפ מתייחסים לדברים בדרך הפוכה – ברצינות אבל לא באופן מילולי.

לפיכך מאמין ת'יל כי טראמפ לא באמת מתכוון לכפות בדיקות דת על מהגרים או לבנות חומה לאורך הגבול המקסיקני, כפי שהבטיח שוב ושוב, אלא שכוונתו היא פשוט להתקין מדיניות הגירה "שפויה והגיונית יותר".

"הפרסונה הגדולה מהחיים שלו מושכת הרבה תשומת-לב. אף אחד לא יחשוד שטראמפ הוא איש צנוע. אבל יש הרבה דברים משמעותיים שלגביהם הוא צודק – כך שהפוליטיקה שלנו נדרשת לענווה מסוימת ביחס אליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים