טים קוק מפזר רמזים בנוגע לפרויקט הגדול הבא של אפל

שמענו אותו כבר מדבר הרבה פעמים על מציאות רבודה ומציאות מדומה, ועכשיו המנכ"ל של ענקית ההיי-טק חוזר ומשוחח על הטכנולוגיות המתקדמות, ומכנה אחת מהן "עצומה"

טים קוק, מנכ"ל אפל

טים קוק, מנכ"לה של אפל (Apple) – שהתראיין ל-ABC News במסגרת תכנית הטלוויזיה "Good Morning America" אצל המראיינת רובין רוברטס – שב והתמקד בשני התחומים הטכנולוגיים הכי טרנדיים ומדוברים כיום – מציאות וירטואלית (VR) ומציאות רבודה (AR).

"יש הרבה דברים מגניבים שם", אמר קוק לרוברטס בהתייחסו אל שני התחומים, אבל גם ציין כי הוא באופן אישי יותר נרגש דווקא מהמציאות הרבודה, שהיא יותר בסגנון Google Glass מאשר בסגנון האוקולוס (Oculus) של פייסבוק (Facebook).

"יש מציאות מדומה ויש מציאות רבודה – שתיהן מעניינות מאוד, אבל השקפתי האישית היא כי מציאות רבודה היא הגדולה מבין השתיים, ככל הנראה באופן מהותי", הרחיב קוק את תחזיותיו בנוגע לטכנולוגיה שמשלבת בין העולם האמיתי לגרפיקה ואף לאנימציה.

לגרום לאנשים להופיע בחדר

"מציאות רבודה מספקת את היכולת לשנינו לשבת ולהיות נוכחים מאוד, לדבר זה עם זו, אבל בנוסף שנינו גם יכולים לראות דברים אחרים – ויזואלית. אולי זה משהו שאנחנו מדברים עליו, אולי זה מישהו אחר שאינו נמצא כאן – אבל אפשר לגרום לו להופיע ולהיות נוכח", הסביר קוק את העדפתו.

בסופו של דבר, היתרון של מציאות רבודה על פני המציאות המדומה עשוי להיות עצם היותה פחות סוחפת וטוטלית, כך על פי קוק. "מציאות מדומה כאילו סוגרת ועוטפת את האדם לתוך חוויה שיכולה להיות ממש מגניבה, אבל שכנראה יש לצידה אינטרס מסחרי קטן והולך", הוא הבהיר וטען כי "לאורך הזמן פחות אנשים יהיו מעוניינים בכך".

עם זאת, קוק לא ביטל לגמרי את המציאות המדומה ומיהר לציין כי יש לה שימושים ייחודיים משלה. "יש כמה שימושים ממש מגניבים כמו בתחומי הלימוד והמשחקים שיש לנו הרבה עניין בהם", באר קוק את עמדתו על הטכנולוגיה. על פי דיווחים יש לאפל צוות של 100 עובדים על אב-טיפוס של קסדה שתפעל עם הטכנולוגיות הללו.

סוג של טכנולוגיית ליבה

לא הרבה ידוע על המחקר של אפל בעניין טכנולוגיות המציאות השונות. MacRumors – אתר העוקב אחר אפל ומוצריה – טוען כי "אפל חוקרת דרכים מרובות שבאמצעותן יוכלו מציאויות וירטואליות ורבודות להיות מיושמות לתוך מכשירי iOS בעתיד, או כמוצרי חומרה חדשים". אבל האתר מזהיר בנוגע לתכניות החברה, כי "עדיין לא ידוע מתי יושק מוצר של מציאות מדומה או רבודה", למרות הדיווח של האתר על כך ש"המיקוד של אפל בטכנולוגיות עלה מדרגה בחודשים האחרונים".

כך או כך, הנושא שעלה בראיון עם ABC News, שהתפרסם באתר חברת החדשות אתמול (ד'), לא מועלה בפעם הראשונה על ידי המנכ"ל של הענקית, שעסק בתחומי המציאות הרבודה והמציאות המדומה גם בראיונות אחרים בעבר הלא רחוק.

בראיון שסיפק לוושינגטון פוסט (Washington Post) באוגוסט, אמר קוק שהוא "חושב שמציאות רבודה מאוד מעניינת ושהיא סוג של טכנולוגיית ליבה. אז כן, זה משהו שאנחנו עושים בשבילו הרבה דברים מאחורי הווילון".

במהלך שיחת הוועידה האחרונה של אפל, רמז קוק שמציאות רבודה יכולה להיות דבר עצום, ושיבח את המשחק Pokémon Go, שהוא אחד מיישומי המיינסטרים הבודדים שפועלים באמצעות הטכנולוגיה.

"אני יודע שיש אנשים שרוצים לומר שמציאות רבודה היא פלטפורמת המחשוב החדשה, ואנחנו נראה. אני חושב שיש נטייה בענף הזה לקרוא לכל דבר חדש 'פלטפורמת המחשב הבאה', אבל עם זאת, זה כבר נאמר, אני חושב שמציאות רבודה יכול להיות עצומה", הוא סיכם. וכשקוק, ששולט באפל, העצומה בעצמה, מנפק כזו הצהרה – כדאי להקשיב לו ולצפות לבאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים