למען השם: ג'ון מק'אפי תובע את אינטל על מנת לזכות בחזרה בשמו

חלוץ אבטחת הסייבר נלחם בענקית השבבים בכדי להוכיח שהוא עדיין מחזיק את הזכות לעשות שימוש בשם שלו, לאחר שהחברה האשימה אותו בהפרת הסימן המסחרי "McAfee" שבבעלותה

ג'ון מק'אפי (המנוח), מייסד החברה שנקראת על שמו.

חברת אבטחת המחשבים אינטל סקיוריטי (Intel Security) כונתה בעבר מק'אפי (McAfee). היא נוסדה בשנת 1987 בשם שותפות McAfee Associates, על שם המייסד שלה, ומי שכונה "מר-אנטי-וירוס", ג'ון מק'אפי.

ב-19 באוגוסט, 2010, נקנתה החברה על ידי אינטל (Intel) בעבור סכום של 7.68 מיליארד דולר. העסקה המשמעותית כללה גם את תוכנת האנטי-וירוס המפורסמת שנשאה את אותו שם. בראשית 2014 החליטה ענקית השבבים להסיר את שמו של המייסד המיתולוגי ממוצרי האבטחה שהיא מציעה. בתגובה שמח מק'אפי ואמר בראיון לרויטרס (Reuters) כי "התחננתי בפניהם שיסירו את השם או שיתקנו את המוצר", שהציג באותם ימים תלונות גורפות על איכות התוכנות שהציעה אינטל סקיוריטי תחת שמה של החברה שהקים בסוף שנות ה-80.

כעת – יותר מ-16 שנים לאחר מכירת נכסיו לחברה, ולאחר שהפך למנכ"ל MGT Capital Investments – מעוניין חלוץ אבטחת הסייבר לשנות את שם העסק החדש ביותר שלו לג'ון מק'אפי טכנולוגיות גלובליות (John McAfee Global Technologies).

בכדי לעשות זאת החליט מק'אפי להילחם באינטל על מנת להוכיח שהוא עדיין מחזיק את הזכויות לשם שלו, לאחר שענקית המחשוב האשימה אותו בהפרת הסימן המסחרי 'McAfee' שבבעלותה. למרות שהשם הוותיק, מק'אפי אנטי-וירוס, השתנה זה מכבר ל-אינטל סקיוריטי, בכל זאת הזהירה אינטל את ג'ון מק'אפי מוקדם יותר השנה כי כל שימוש בשמו יפגע בסימן המסחרי של החברה.

מעוצבן ממניעת השימוש בשמו

"כאשר שמה של MGT הוחלף ל'ג'ון מק'אפי טכנולוגיות גלובליות' אינטל שלחה צו הסכמה בטענה ששמי נמצא בבעלותה", סיפר האיש בעל השם המפורסם והנחשק לניוזוויק (Newsweek) והוסיף ואמר כי "אינטל משתמשת באופן לא חוקי בשמי בעבור כל מוצר שהיא מוכרת. זה מעולם לא הפריע לי, אבל עכשיו כשהם מנסים למנוע ממני להשתמש בשמי, אני מעוצבן".

ב-2 בספטמבר הגישו מק'אפי והחברה החדשה שלו, MGT Capital, תביעה כנגד אינטל בטענה כי הסכם רכישת הנכסים משנת 1991 לא הקצה את הזכויות על שמו האישי של מק'אפי או ניסח הגבלות בזכותו של היזם הוותיק לעשות עסקים באמצעות שימוש בשמו. על פי כתב התביעה, שינוי השם המוצע של MGT הוא "התייחסות ברורה אל מק'אפי כפרט כדמות בינלאומית מפורסמת בזכות עצמה".

שם המייצג אינספור כינויים ותארים

בכל הנוגע במק'אפי האיש, מאז מכירת חברת האנטי-וירוס שלו, עבר הטייקון שזכה לאינספור כינויים ותארים ושבשמו נקשרו שלל שערוריות – כמו למשל על היותו נרקומן, יצרן סמים וחשוד ברצח – מספר מיזמים עסקיים, אך תמיד נשאר בולט לעין הציבור.

מוקדם יותר השנה, ביקש מק'אפי להתמודד מטעם המפלגה הליברלית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, אלא שהמושל לשעבר של מדינת ניו מקסיקו, גארי ג'ונסון, הכריע אותו בשלבים מוקדמים של המירוץ.

בין אם יזכה מק'אפי בתביעתו או לאו, נדמה שהחלפת הבעלים והשמות של יחידת האבטחה של ענקית השבבים נמצאת כל הזמן בתנודה – בחודש יולי האחרון התבשרנו כי מספר קרנות הון סיכון בוחנות את האפשרות לרכוש מאינטל את יחידת האבטחה אינטל סקיוריטי.

אינטל סירבה להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים