יעל מטמיעה במשרד הבריאות תשתית טיבקו לאינטגרציה במיליוני שקלים

הפרויקט החל לפני כמה חודשים ויימשך כמה שנים ● המערכת תיתן מענה לממשקים בין מערכות המשרד השונות, בין המשרד וארגוני מערכת הבריאות, משרדי הממשלה, גופים ציבוריים ובתי חולים

שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות

משרד הבריאות עורך פרויקט לאינטגרציה בינו ובין ארגוני הבריאות במדינה. הפרויקט, המבוצע על ידי קבוצת יעל, יתבצע על גבי תשתית של טיבקו (TIBCO) אשר תתמוך באינטגרציה. הפרויקט החל לפני כמה חודשים ויימשך כמה שנים. היקפו של הפרויקט מוערך במיליוני שקלים.

משרד הבריאות מפעיל אלפי ממשקים בין מערכות בתוך המשרד ומול ארגוני בריאות שותפים – קופות חולים, בתי חולים ומכונים. כדי לנהל בצורה חכמה ויעילה את הממשקים, המשרד יצא לפרויקט להטמעת מערכת ניהול ממשקים רוחבית, ממוחשבת. קבוצת יעל, שזכתה במכרז, תטמיע את המערכת של טיבקו, אשר תנהל את האינטגרציה ואת העברת המידע בין מערכות ה-IT השונות של המשרד והגופים הפועלים מולו.

המערכת תיתן מענה לממשקים בין מערכות המשרד השונות, בין המשרד וארגוני מערכת הבריאות, בין המשרד למשרדי הממשלה, גופים ציבוריים ובתי חולים.

דורון גיגי, מנכ''ל קבוצת יעל. צילום: כפיר סיון

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: כפיר סיון

מטרת הפרויקט היא להטמיע פלטפורמה אחידה, אשר תנהל באופן מבוקר ואפקטיבי את מערך הממשקים מתוך משרד הבריאות אל גופים חיצוניים ולהיפך, כולל ממשקים פנימיים.

בנוסף, המערכת תאפשר להוציא לפועל את התהליך בזמן הקצר ביותר, להקים ממשקים חדשים תוך שיפור האיכות, ותסייע לשלמות ולאמינות המידע. במסגרת הפרויקט יוטמע גם רכיב ה-B2B של טיבקו, אשר יאפשר בקרה, ניטור, שיפור וייעול של השירות והקשר עם הגופים השונים שיש להם ממשקים מול המשרד.

עוד במסגרת הפרויקט, משרד הבריאות מפתח אפליקציה, גם היא על בסיס תשתית טיבקו. האפליקצייה מאפשרת לחולים הממתינים בחדרי המיון, לעקוב באמצעות הטלפון הנייד שלהם אחר התקדמות השלבים השונים בטיפול בחדר המיון. האפליקציה המפותחת תקל על החולים ובני משפחותיהם ועל הניהול הקדחתני של חדרי המיון.

לשפר את מערכת הרפואה הציבורית

לדברי שירה  לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, "פרויקט שיפור הטיפול בחדרי המיון בישראל הינו חלק מחזונו של יעקב ליצמן, שר הבריאות, המיועד לשפר את מערכת הרפואה הציבורית".

"המימוש הטכנולוגי הינו חלק מפרויקט מחשוב ממשקים רחב, אותו מנהלת יחידת המחשוב של המשרד, בסיוע מומחי האינטגרציה של יעל תוכנה. הפרויקט שם אותנו בחזית הטכנולוגיה והחדשנות והוא יסייע בפריסת סל הפתרונות והשירותים שלנו לאזרח. הוא יאפשר מתן שירות טוב יותר. כך, נוכל להוביל את מהפכת הבריאות שעומדת כיום בראש סדר היום הציבורי והלאומי בישראל".

לדברי דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל, "הפרויקט מתאפיין במהירות היישום, הפיתוח וההטמעה ובלוחות זמנים מוקפדים. הוא מבוצע תחת בקרת האיכות והתקנים המחמירים, הנדרשים ליישום בפרויקט רגיש מסוג זה. הפרויקט מבוצע בשיתוף פעולה הדוק בין אנשי מערכות המידע של משרד הבריאות, בהובלת שירה לב עמי, מנמ"רית המשרד, לבין צוותי האינטגרציה של יעל תוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים