לא עוד בה"ד 7: מחנה גדעונים הועבר ליחידת הלוחמה האלקטרונית

המעבר בוצע בטקס בהשתתפות קשר"ר, אל"מ נתי כהן, לקראת מעבר בסיס ההדרכה של חיל הקשר והתקשוב לקריית ההדרכה בנגב

מימין: אל"מ שרון ניר, מפקדת בה"ד 7; תא"ל נתי כהן, קשר"ר; ואל"מ י', מפקד מרכז הל"א. צילום: דו"צ

מחנה גדעונים, שעד כה שימש בסיס ההדרכה של חיל הקשר והתקשוב (בה"ד 7), עבר לפני ימים אחדים ידיים ומעתה הוא בסיס האם של יחידת הלוחמה האלקטרונית (ל"א). המעבר בוצע בטקס שהתקיים בנוכחות קשר"ר, תא"ל נתי כהן, מפקדת בה"ד 7, אל"מ שרון ניר, ומפקד מרכז הל״א, אל״מ י׳.

המחנה, שממוקם ליד צריפין, היה ביתו של בה"ד 7 ושימש כבסיס ההכשרה של חיל הקשר והתקשוב ב-68 השנים האחרונות, ולמעשה – מאז קצת לאחר הקמת צה"ל. לפני כן הוא שימש כבסיס קשר בריטי. כעת עובר הבה"ד לקריית ההדרכה. המעבר הוא צעד ראשון בהעברת יחידות התקשוב לנגב והקמת קריית התקשוב שם.

תא"ל כהן אמר בטקס כי "מחנה גדעונים היווה משענת איתנה לחיל הקשר והתקשוב. על אדמה זו, בכיתות ההדרכה, במתקני הבה"ד ובשטחי האימונים, התחנכו דורות שלמים של חיילים, נגדים וקצינים. המחנה היווה שער הכניסה של חיילינו לצה"ל ומכאן הם יצאו למשימותיהם".

לדבריו, "יחד עם המעבר, ימשיך בה"ד 7 לשמר את מורשת חיל הקשר והתקשוב ולחנך את דור העתיד בסביבת הדרכה טכנולוגית מתקדמת ביותר. הוא יוסיף להוות בית לאנשי התקשוב, ולשמר את המורשת ואת זכר הנופלים״.

"המעבר הוא הזדמנות לשפר תשתיות, להתחדשות ובנייה, המותאמות גם לתפיסת ההפעלה המחודשת", ציין תא"ל כהן.

"זיכרונות של דורות בכל פינה"

אל"מ ניר אמרה כי "מורשתו של בה"ד 7 ספוגה בכל שביל במחנה גדעונים מזה כ-68 שנים. בעוד מספר ימים, צפוי הבה"ד לעבור לקריית ההדרכה שבנגב, והיום אנחנו מעבירים את נס המחנה למרכז הלוחמה האלקטרונית, שייכנס לכאן מיד אחרי המעבר".

היא הוסיפה ש-"בה"ד 7 מותיר אחריו זיכרונות של דורות בכל פינה. בבית הכנסת, במדשאות, בחצר ההנצחה, שדרת הנופלים ומגרש המסדרים. משהו מבה"ד 7 יישאר לעולם במחנה גדעונים, ומשהו ממחנה גדעונים יהיה נצור בלבבות בה"ד 7 גם בנגב".

אל"מ י' כינה את המעבר של מרכז הל"א למחנה גדעונים "שינוי מטלטל, שמשנה סדרי עולם אליהם התרגלנו ואותם הערכנו וטיפחנו". "במקום זה הוכשרו מפקדי וחיילי חיל הקשר מיום הקמתו וקשה לדמיין את הדברים מתרחשים במקום אחר. אולם, השינוי טומן בחובו הזדמנות להפרחת הנגב, לקידום תשתיות ההדרכה ולסינרגיה עם יחידות מבצעיות נוספות", ציין.

"מחנה גדעונים צפוי להשבחה והקמה בראי 50 השנים הבאות, כך שישרת באופן מיטבי את מטה אגף התקשוב ויחידות לוויין נוספות", אמר אל"מ י'. "בראייתי, מחנה זה תמיד היה מחנה מופת בהתנהגותו וחזותו. אנחנו נשמר את האווירה החיילית הביתית ואת הרוח המיוחדת ששורה על כל מי שבא בשערי המחנה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאור

    מה ההגיון להשאיר את מחנה גדעונים? מדוע לא מפנים גם אותו?

אירועים קרובים