גוגל החלה לעבוד עם פיאט קרייזלר על מיניוואנים בנהיגה עצמית

הענקית ממאונטיין וויו תקים מרכז לפיתוח כלי רכב בנהיגה עצמית באזור דטרויט כבר השנה, ותתמקד במודל חדש של מיניוואן של קרייזלר שעליו תופעל טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית הממוחשבת תחילה

בלי ידיים. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) ותאגיד אלפבית (Alphabet) החלו לעבוד בשיתוף פעולה עם פיאט קרייזלר (Fiat Chrysler) על טכנולוגיית נהיגה עצמית במיניוואנים מקו-הייצור פאסיפיקה (Pacifica). החברה תפתח מרכז הנדסה ופיתוח בפרבר בדטרויט, כך בישר ראש תחום הרכב האוטונומי של החברה ביום רביעי.

המרכז לפיתוח טכנולוגיית המכונית ללא נהג החדש של ענקית ההיי-טק מעמק הסיליקון ייפתח במקום המכונה נובי, מה שיביא את הניסיון ארוך השנים בפיתוח הטכנולוגיה שצברה גוגל אל לב תעשיית הרכב המסורתית. עובדים יתחילו להפעיל את המרכז בן כ-50 אלף המטרים הרבועים כבר השנה, סיפר ג'ון קראפקיק, מנכ"ל פרויקט הנהיגה העצמית של גוגל, בפרסום בחשבון +Google של הפרויקט.

קראפקיק הוסיף ופירט כי המהנדסים והשותפות יפעלו כדי "להמשיך לפתח ולשכלל את טכנולוגיית הנהיגה העצמית". קראפקיק לא סיפק פירוט על המיקום המדויק של המתקן, על סכום ההשקעה או על מספר העובדים הצפויים להיות מועסקים בו.

מוקדם יותר החודש הודיעה גוגל על שותפות הרכב הרשמית הראשונה שלה עם פיאט קרייזלר, לצורך ייצור צי של 100 מיניוואנים מדגם פאסיפקה בנהיגה עצמית, שקרייזלר וגוגל יבחנו בשלב הראשון במסלול הניסוי הסגור של גוגל בקליפורניה. מאוחר יותר אמורים המיניוואנים לעלות על הכבישים הציבוריים בארבע מדינות ברחבי ארצות הברית: בטקסס, קליפורניה, אריזונה וכן בוושינגטון.

השותפות אינה בלעדית

"מרבית השותפות הנוכחיות שלנו פועלות כאן, כך שהפעלת מתקן מקומי תעזור לנו לשתף פעולה ביתר קלות, ולהיות יותר נגישים לכישרונות הגדולים של מישיגן בפיתוח רכב והנדסה", הסביר קרקפקיק את הסיבות לפתיחת המרכז.

השותפות עם פיאט קרייזלר אינה בלעדית, וקראפקיק הדגיש כי החברה נמצאת גם במגעים עם מספר יצרניות אחרות לצורך שיתוף פעולה והאצת הפיתוח של כלי הרכב ללא נהג.

בהתייחסו לדברים אמר סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט-קרייזלר כי "זה השלב הראשון של שיתוף הפעולה והוא ממוקד במיוחד בלקחת את הטכנולוגיה של גוגל ולהטמיע אותה בתוך מיניוואן. ש לנו מטרה מאוד ברורה ולוח זמנים ברור. מה יתפתח מכאן והלאה? נחיה ונראה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים