גרטנר: מכירות הסמארטפונים בעולם גדלו ב-3.9% ברבעון הראשון של 2016

הדו"ח החדש מצביע גם על עלייה בביקוש לטלפונים החכמים של יצרניות סיניות בפרט, במקביל לעלייה במכירות בכלל ● לעומת נתונים אלו, מכירות ה-Windows Phone צללו ב-70%

עובדי המדינה יוכלו לדבר ולגלוש בזול. צילום: BigStock

גרטנר (Gartner) פרסמה את דו"ח נתוני שוק הטלפונים החכמים שלה בעבור הרבעון הראשון של 2016. על פי תוצאות המחקר של החברה, היקף המכירות העולמי של הסמארטפונים למשתמשי הקצה עלה ל-349 מיליון יחידות ברבעון הראשון של 2016. 3.9% יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הצמיחה הונעה על ידי ביקוש לסמארטפונים בעלות נמוכה בשווקים מתעוררים ולסמארטפונים סבירים מהדור ה-4, בהובלת תכניות לקידום קישוריות דור 4 של ספקיות שירותי תקשורת בשווקים רבים ברחבי העולם. על פי חברת המחקר, מכירות הטלפונים החכמים ייצגו 78% מכלל מכירות הניידים ברבעון הראשון של 2016.

בין הנתונים הדרמטיים בדו"ח נמצאים היקפיהן של מכירות ה-Windows Phone אשר צללו ב-70%. המספרים מאששים את התוצאות של מיקרוסופט (Microsoft) עצמה שהתפרסמו בחודש שעבר, ועל כן אינם נושאים הפתעות, מלבד העובדה שהם ממקמים את החברה בין שאר היריבות בשוק הטלפונים החכם.

המותגים הגלובליים הנבחרים החדשים

"בשוק הטלפונים החכמים הנמצא במגמת האטה, שבו ספקיות גדולות חוו רוויה בצמיחה, מותגים מתעוררים משבשים מודלים עסקיים ארוכי שנים של מותגים קיימים, וזאת על מנת להגדיל את חלקם", אמר אנשול גופטה, מנהל מחקר בגרטנר.

"עם דינמיקה משתנה כל כך בשוק הסמארטפונים, מותגים סיניים מסתמנים כמותגים הגלובליים הנבחרים החדשים", אמר. "שני מותגים סיניים דורגו בין חמש יצרניות הטלפונים החכמים המשמעותיות בעולם ברבעון הראשון של 2015, וייצגו 11% מהשוק. לעומת זאת כיום, במהלך הרבעון הראשון של 2016, התברגו לצמרת שלושה מותגים סיניים; וואווי (Huawei), אופו (Oppo ) ושיאומי (Xiaomi ), שהשיגו 17% מהשוק".


אופו היא היצרנית הסינית שהשיגה את הביצועים הטובים ביותר ברבעון, וזזה למקום הרביעי בטבלה עם גידול של 145% במכירות מכשירים בודדים. כמו וואווי ושיאומי, גם אופו רשמה צמיחה חזקה בסין, כשהיא למעשה "גונבת" נתח משחקניות כמו לנובו (Lenovo), סמסונג (Samsung) ויולונג (Yulong).

וואווי נהנתה מביקוש גדול לסמארטפונים מתוצרתה באירופה, אמריקה ואפריקה, בזמן ששיאומי ואופו חזו במכירות הטלפונים החכמים שלהן עולות ב-20% וב-199% בשווקים המתעוררים של אסיה והפסיפיק, בהתאמה.

תחרות עזה מיצרניות מקומיות

עוד ממצאים מדו"ח גרטנר של הרבעון הראשון של השנה מעידים על כך שסמסונג (Samsung) הגדילה את הפער ומובילה על פני אפל (Apple) עם נתח שוק של כ-23%.

"סדרת טלפוני Galaxy S7 והפורטפוליו המחודש הציבו את סמסונג כמתחרה חזקה בשוק הטלפונים החכמים, ועל אחת כמה וכמה בשווקים מתפתחים שבהם היא כבר ניצבת מול תחרות עזה מיצרניות מקומיות", אמר גופטה.

שמה של לנובו הסינית נעלם מחמש יצרניות הטלפונים החכמים המובילות בדירוג, ואפילו מבין עשר הגדולות של הרבעון הראשון. "ללנובו היה רבעון מאתגר נוסף, כשמכירות הטלפונים החכמים שלה ברחבי העולם נמצאות בירידה של 33%", פירט גופטה. "מכירות הטלפונים החכמים שלה ירדו ב-75% בסין רבתי, שם התמודדה עם תחרות משמעותית מצד מותגים מקומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים