פרנסיסקו פרטנרס רכשה את סינטק מדיה הישראלית ב-400 מיליון דולר

הנרכשת, שפועלת מהר חוצבים בירושלים, פיתחה פתרון תוכנה לניהול הפעילות של רשתות טלוויזיה ● בין הלקוחות שלה נמצאות BBC, ABC ו-NBC

אקזיט ירושלמי. סינטק מדיה

סינטק מדיה, חברה ישראלית-אמריקנית שפיתחה תוכנה לניהול רשתות טלוויזיה, נרכשה על ידי קרן ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס תמורת 400 מיליון דולר. המוכרים הם ריברווד האמריקניות ובעלי המניות הישראליים של סינטק.

הנרכשת עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק והטמעה של פתרון תוכנה כולל המאפשר לרשתות טלוויזיה לנהל את הפעילות שלהן, בעיקר בתחומי לוחות המשדרים והפרסום. בין הלקוחות של החברה נמצאות רשתות מהגדולות בעולם, בהן ה-BBC הבריטית, ו-NBC ו-ABC האמריקניות.

החברה נוסדה בשנת 2000 על ידי אמוץ ירדן, שמשמש כמנכ"ל וכנשיא שלה, ומעסיקה כ-800 עובדים – באתר הראשי בהר חוצבים בירושלים ובכמה מקומות נוספים בעולם. כעת עוברת סינטק מדיה לידיים שלישיות, לאחר שב-2012 נמכרה (80% מהמניות) לריברווד לפי שווי של 110 מיליון דולר. שנתיים לאחר מכן רכשה הקרן האמריקנית את פילת מדיה, שהתחרתה בסינטק, ומיזגה את הפעילות של שתי החברות. סינטק עצמה רכשה ב-2013 את StorerTV ושבועיים לאחר מכן את Argo Systems – שתיהן חברות אמריקניות.

בין מחזיקי מניות המיעוט של סינטק מדיה היה איש העסקים אליעזר פישמן, אלא שהוא מכר אותן. אם היה ממשיך להחזיק במניות, הוא יכול היה לרשום לעצמו עוד כמה עשרות מיליוני דולרים.

פרנסיסקו פרטנרס, בין קרנות ההון-סיכון הגדולות בעולם הטכנולוגיה, ביצעה בעבר כמה רכישות בישראל, כאשר את שתיים מהנרכשות היא מכרה עם רווח נאה במיוחד. הרכישה הראשונה של הקרן בישראל הייתה ב-2006, כשקנתה את אקס ליבריס תמורת 60 מיליון דולר. ב-2008 היא מכרה אותה לקרן אחרת, לידס אקוויטי, תמורת כ-170 מיליון. באותה השנה היא קנתה את דאמטק, ביחד עם קרן סקויה, והשתיים שילמו עבורה 77 מיליון דולר. הן מכרו את החברה ל-3M תמורת 230 מיליון.

הרכישה הבאה של פרנסיסקו ונצ'רס בארץ היו רק ב-2014, כשרכשה כ-70% מהמניות של NSO – חברה הפועלת בעולם הסייבר ההתקפי עבור מדינות, ושילמה תמורת זה 130 מיליון דולר. בשנה שעברה היא ביצעה את העסקה הגדולה ביותר שלה בישראל, עת קנתה את קליקסופטוור תמורת 438 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים