כיצד מתבצע ניהול חכם של מחזור חיי תשתיות?

"הנהלה חכמה דורשת ומתבססת על תהליכים חכמים, ולשם כך נדרשת פלטפורמה המתבססת על חוקים ועל החלטות", אמר מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions. צילום: ניב קנטור

"מסילות, גשרים, קמפוסים, תחזוקה ולוגיסטיקה – המשותף לכל אלה הוא שניתן לנהל אותם ניהול חכם מקצה לקצה", כך אמר מאיר גבעון, מנכ"ל Giv Solutions.

גבעון דיבר באירוע האינטרנט של הדברים, IoT.con. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה באולם אירועים LAGO בראשון לציון. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ואילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

לדברי גבעון, "הנהלה חכמה דורשת ומתבססת על תהליכים חכמים, ולשם כך נדרשת פלטפורמה המתבססת על חוקים ועל החלטות, על כך שנתון נכנס פעם אחת ומשתלב בכל המקומות והתהליכים – עסקיים או תפעוליים. צריכה להיות לפלטפורמה יכולת ללמוד כל הזמן ולהשתפר, מבלי צורך בכתיבת קוד, כדי שגם אנשים שאינם מומחים למחשבים יוכלו להשתמש במערכת".

הוא תיאר את התהליך החכם לניהול מחזור חיים של תשתיות באמצעות המערכת של החברה: "מדובר בתהליך פרו-אקטיבי. קודם כל, יש לכתוב חוקים. ברגע שיש נתון, צריך להחליט מה לעשות איתו, איזה חוק להפעיל עליו, איזה סינון, באיזה Tolerance לטפל בו. כל אלה ניתנים להתאמה למערכת ארגונית שמספקת מידע למקבלי ההחלטות".

גבעון ציין ש-"בפרויקטים כאלה אנחנו משלבים את המידע ממערכות הכלכלה, ההנדסה, השירות, התחזוקה והלוגיסטיקה. בדרך כלל אלה מערכות נפרדות".

"אם כבר יש חיישנים בשטח, פרויקט כזה לוקח בדרך כלל 3-6 חודשים, ואם מדובר בפרויקט מקצה לקצה – עד 11 חודשים", הוסיף.
בהמשך אמר גבעון כי "אצל מרבית מפעילי התשתית, הסייבר מהווה אתגר ולכן הם מנועים מלהשתמש באינטרנט החופשי, ובמקום זאת הם משתמשים בענן פרטי. כך או כך, כל המערכת מבוססת דפדפנים".

"הקושי: לייצג את העולם האמיתי בעולם הדיגיטלי"

גבעון דיבר על הפתרונות הורטיקליים שמציעה החברה: GIV City לניהול ערים חכמות, GIV Bridge לניטור ותחזוקת גשרים ו-GIV Rail לתחום הרכבות.

"אחד האתגרים הקשים שקיימים למערכות שמנהלות תשתית הוא לייצג את העולם האמיתי בעולם הדיגיטלי", ציין. "ב-Infor הבינו את זה ופיתחו כלים, למשל לניהול הקטעים בתהליך ניהול זרימה בצינור מקצה לקצה. זאת, על אף שקטעי הצינור עשויים מחומרים שונים ובקטרים שונים".

הוא הסביר ש-"בסין מקימים מערכת מקצה לקצה להפיכת גשרים לחכמים. לאחר תהליך בינלאומי של בחירה, בחרו בנו. כחלק מהתכנון של הגשרים מנטרים המהנדסים חיישני אינטרנט של הדברים. אנחנו עובדים עם שותפים עסקיים והמידע נכנס, בין אם איסוף ידני ובין ישירות למערכת המידע, שם אנחנו מנתחים אותו בזמן אמת".

מה בדבר פעילות בארץ? גבעון ציין ש-"מ-2001 פועלת GIV Solutions בישראל, בתחום התשתיות לרשויות מקומיות וגופים ממשלתיים וצבאיים". כמו כן, החברה מפעילה בארץ מרכז מו"פ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים