שבע מ-25 חברות האבטחה ה-"קוליות" – ישראליות

CRN פרסם את רשימת ה-Coolest Network Security Vendors ובעשירייה הפותחת שלה ניתן למצוא את הישראליות קאטו, צ'ק פוינט, סייבר ארק ופיירגלאס

שלמה קרמר. צילום: יח"צ

המגזין המקוון CRN פרסם את 25 חברות אבטחת רשתות התקשורת ה-"קוליות" ל-2016: 25Coolest Network Security Vendors, ובתוכן נמנות שש חברות ישראליות ועוד חברה שנוסדה על ידי ישראלי.

על פי האתר, "כאשר חברה בונה את אסטרטגיית אבטחת המידע שלה, אבטחת הרשתות מהווה בו רכיב חשוב, עם תחום שהתפתח: הדור הבא של פיירוול (NGFW), אבטחת האינטרנט של הדברים, ניראות של הרשתות, אבטחת מידע בענן ועוד". עוד מצטטים הכותבים מחקר, לפיו 75% מהמנמ"רים מתכוונים להגדיל את השקעתם בתחום אבטחת המידע, ו-88% מהם יעשו זאת בתחום אבטחת רשתות התקשורת והמחשבים.

במקום הראשון מדורגת ברקודה (Barracuda Networks), עליה נכתב כי יש לה היצע נרחב לתחום, לרבות הדור הבא של פיירוול, ו-SSL VPN. שנייה מדורגת Bastille, המתכננת להיות החברה הראשונה הפועלת לאבטחת האינטרנט של הדברים. שלישית מדורגת BeyondTrust, הפועלת בתחום ניהול החשבונות הפריבילגיים.

רביעית מדורגת קאטו (Cato Networks), אותה ייסד ומשמש כמנכ"ל שלמה קרמר. קרמר הקים אותה עם גור שץ, המכהן כ-CTO. קרמר, שהונו מוערך ביותר ממיליארד דולר הוא אחד משלושת המייסדים של צ'ק פוינט (Check Point), שאותה הקים עם גיל שווייד ומריוס נכט. בהמשך הקים קרמר את אימפרבה (Imperva) שנסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. ב-2013 מכר את חברת האבטחה טראסטיר (Trusteer) ליבמ (IBM) תמורת יותר מ-600 מיליון דולר. קאטו מספקת אבטחת רשתות כשירות, Network Security-as-a-Service, והאתר מציין כי "חברת הסטארט-אפ צפויה לשנות את התפיסה, לפיה תחום האבטחה חייב להיות מסובך".

שימוש בלתי מורשה בחשבונות פריבילגיים

חמישית מדורגת גם חברה ישראלית, צ'ק פוינט, עליה נכתב כי "היא פועלת שנים רבות בשוק אבטחת הרשתות, והחלה לשנות את ההיצע שלה בחודשים האחרונים ולהתמקד מניעת איומים. זהו שינוי משמעותי עבור החברה, שמרחיבה את ההגנה שלה על סביבת ה-IT הארגונית, ההולכת וגדלה".

שישית מדורגת סיסקו (Cisco), ולאחריה שוב חברה ישראלית, סייבר ארק (CyberArk). "רבות מפריצות הענק האחרונות שעלו לכותרות", נכתב, "היו קשורות לשימוש בלתי מורשה בחשבונות פריבילגיים. סייבר ארק פועלת בתחום, ומגנה על נתונים ומידע, אפליקציות ותשתיות IT. הביקוש עבור סוג כזה של פתרון הוא ברור, והחברה הציגה גידול דו-ספרתי בהכנסותיה ברבעונים האחרונים".

שמינית מדורגת פיירגלאס (Fireglass), הישראלית אף היא. חברת הסייבר הישראלית החדשה, שלא חשפה את פעילותה, גייסה בתחילת השנה 20 מיליון דולר. "אנו מקווים לחזק משמעותית את מערכות ההגנה הקיימות של ארגונים", אמר גיא גוזנר, מייסד ומנכ"ל החברה. "הפתרון שלנו יאפשר לעסקים לפעול לא רק בביטחון – אלא גם ביעילות רבה". באחרונה עבר מרכז החברה מתל אביב לניו יורק. "מטרתה", נכתב, "היא לסייע לחברות להקדים את התוקפים במקום להגיב אליהם. חברת הסטארט-אפ מציעה פתרון אבטחת רשתות, שנועד לבודד את פעילות האינטרנט הארגונית, ויוצר מעין 'כיס אוויר', המתמקם בין ה-IT הארגוני ובין התקפות אפשריות מהאינטרנט, מהדואר האלקטרוני, מקבצים, מנקודות קצה ומיישומים".

תשיעית מדורגת Forcepoint, המשלבת בתוכה מיזוג של וובסנס (Websense) שבבעלות ריית'און (Raytheon) עם שני קווי מוצרים של פיירוול של מק'אפי (McAfee). החברה הושקה בינואר השנה, עם חזון לפלטפורמת אבטחה מאוחדת.

עשירית מדורגת ForeScout Technologies, הפועלת אף היא באבטחת תחום האינטרנט של הדברים. צמיחתה מהירה ושווי השוק שלה עומד על מיליארד דולר.

פרוזדור של מראות – לא יודעים מה אמיתי

במקום ה-11 מדורגת פורטינט (Fortinet), עליה נכתב כי "החברה השקיעה רבות בפלטפורמת האבטחה שלה, שהיא עשירה בהיצע, ומתמקדת חזק בתחום אבטחת רשתות. החברה הרחיבה את פעילותה בשנה החולפת עם רכישתה את Meru Networks, ובכך נכנסה לתחום אבטחת תקשורת אלחוטית. החברה העמיקה את פעילותה עם השותפים ואת מאמצי השיווק שלה".

במקומות 12 ו-13, נמצאת החברות Gigamon ו-Hillstone בהתאמה. במקום 14 נמצאת חברת הסייבר הישראלית אילוסיב נטוורקס (Illusive Networks), הפועלת בתחום ההטעייה (Deception). פתרון החברה פועל להטעיית התוקף, כך שגם אחרי שהוא מצליח לחדור לרשת הארגונית – הוא לא יידע מה אמיתי ומה מדומה. שלמה טובול, מנכ"ל אילוסיב, אמר כי "החברה יוצרת פרוזדור של מראות, שבו התוקפים אינם יכולים לדעת בוודאות מה אמיתי ומה לא. כאשר הם פועלים על סמך המידע הכוזב, אנו מנטרלים את המתקפה ומדווחים מיידית על החדירה". החברה אף נכללה ברשימת ה-Cool Vendors היוקרתית של גרטנר (Gartner). טובול הוא יזם סדרתי: בעברו הקים את חברת שני שנמכרה לאינטל (Intel), את פינג'אן (Finjan), אותה עזב לאחר סכסוך עם בעלי המניות ואת חברת אבטחת המידע יוגי, שפורקה.

פיירוול מהדור הבא

במקום ה-15 מדורגת ג'וניפר (Juniper Networks) וב-16 פאלו אלטו (Palo Alto Networks). זו אינה ישראלית, אך נוסדה על ידי ניר צוק. הוא היה מעובדיה הראשונים של צ'ק פוינט והועסק בה עד 1999, אז עזב את החברה בטונים צורמים. ב-2002 הוא מכר את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, ל-NetScreen תמורת יותר מ-40 מיליון דולר. שנתיים לאחר מכן רכשה ג'וניפר את NetScreen תמורת ארבעה מיליארד דולר וצוק עבר לשמש כסמנכ"ל אבטחת המידע שלה, עד שעזב אותה ב-2005. ב-2006 הקים את פאלו אלטו. "החברה החלה עם פיירוול מהדור הבא, הפופולרי שלה", נכתב, "ומאז הרחיבה את ההיצע שלה: יש לה מודיעין איומים, כלי גילוי סיכונים, אבטחת נקודות קצה ואבטחת יישומים".

במקום ה-18 מדורגת רזיליאנט (Resilient Systems), שנרכשה לפני שבועות אחדים על ידי יבמ תמורת כ-100 מיליון דולר. רזיליאנט פועלת בתחום ניהול אירועי האבטחה והסייבר, וגורו ההצפנה העולמי, ברוס שנייר, משמש בה כסמנכ"ל הטכנולוגיות.

אחרונה בישראליות, במקום ה-19 היא Skybox Security, המפתחת תוכנות וכלים להערכת סיכונים ואיומים במערכות מחשוב ארגוניות. Skybox מציעה פתרונות אבטחה משולבים המספקים לארגונים תמונת מצב מלאה על סיכוני האבטחה בארגון, כולל נקודות כשל ותורפה בהן חשוף הארגון לאיומיי סייבר וחוסר תאימות בתצורות פיירוול ואבטחת רשת. היא הוקמה ב-2002 על ידי גידי כהן, מנכ"ל החברה, משה מייזלס וערן רשף. על החברה נכתב כי "היא מספקת את הנראות הנדרשת למנהלים בעולם האבטחה, לטובת קבלת החלטות שלהם על השקעה בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים