זהירות – אתרי היכרויות!

ב-2015 חל גידול משמעותי בפשעים שתחילתם בקביעת דייטים דרך הרשת ● הנתון, אף שהוא משקף גידול של 560% לעומת המקרים ב-2014, הוא רק בבחינת קצה הקרחון, שכן רבים מקורבנות פשיעה מסוג זה לא מדווחים למשטרה

האם מ-It'Serious יצא הדייט הבא שלכם? אילוסטרציה: BigStock

ב-2015 חל גידול משמעותי בפשעים שתחילתם הייתה בקביעת מפגש באתרי היכרויות.

בבריטניה ובוויילס עמד מספר כתבי האישום על פשעים שהחלו באתרי היכרויות על מאות, לרבות כתבי אישום על אונס וניסיון לרצח.

על פי סקיי ניוז (Sky News), הנתון, אף שהוא משקף גידול של 560% לעומת המקרים ב-2014, הוא רק בבחינת קצה הקרחון, שכן רבים מקורבנות פשיעה מסוג זה לא מדווחים למשטרה.

מתוך כלל כתבי האישום שמקורם באתרי היכרויות, 412 פשעים היו קשורים לטינדר (Tinder) ולגריינדר (Grindr). טינדר מסרה בתגובה כי "אנשים בעלי כוונות זדון נמצאים בבתי קפה, חנויות ספרים, במדיה החברתית ובאפליקציות חברתיות", וכי "דוגמאות אלו מייצגות אחוז זעום של חוויות. טינדר לוקחת ברצינות את בטיחותם של המשתמשים בה".

לדברי דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי, מעבדת קספרסקי (Kaspersky Lab), "החדשות העוסקות בגידול בפשיעה, הקשורה באפליקציות היכרויות, מציפות את החשיבות של שמירת הפרטיות של מידע אישי. הסכנות של שיתוף יתר של מידע אינן תמיד ברורות עבורנו, וסביר יותר שניתפס לא עירניים בעת שימוש באפליקציות בטלפון החכם או בטאבלט. אנשים צריכים להימנע מתחושת ביטחון מטעה כאשר הם מפרסמים מידע ברשת".

להפעיל את שיקול הדעת

"לרוע המזל", אמר אם, "לא לכל אתרי ההיכרויות יש אבטחה טובה. לכן אלה המשתמשים בהם, חייבים להפעיל את שיקול הדעת שלהם כדי לסייע לשמור על עצמם". הוא סיים בשורת המלצות, בעת שימוש באפליקציות מסוג זה: "אל תאמינו לאנשים באתרי היכרויות. בלונדינית סקסית יכולה להפוך בקלות לאדם מזוקן ומשועמם או לרובוט. האם אתם זוכרים את מספר חשבונות הנשים האמיתי באתר אשלי מדיסון (Ashley Madison)? מתוך 37 מיליון המשתמשים הרשומים כפי שפורסם על ידי האתר, רק כ- 12 אלף חשבונות פעילים היו שייכים לנשים אמיתיות. רוב המשתמשים, כפי שהסתבר, היו גברים או 'בוטים', חשבונות מופעלי מחשב".

עוד ממליץ אם כי "אל תשתמשו בשם המשפחה האמיתי שלכם. הגבילו את עצמכם לשם פרטי בלבד או לכינוי. המשמעות של פרסום שם המשפחה שלכם ותמונות היא שכל אחד יכול בקלות למצוא אתכם בפייסבוק (Facebook) או בלינקדאין (LinkedIn)".

לדברי אם, "קישור הפרופילים שלך באפליקציית שידוכים עם חשבונות הפייסבוק או האינסטגרם (Instagram) – הוא לא רעיון טוב. במיוחד בגלל שודדים או רמאים המתמחים בהונאות. אנשים לעיתים קרובות מפרסמים עדכוני סטטוס כאשר הם נמצאים בחופשה, בעת הגעה לשדה תעופה, או בתמונות עם מוצרים חדשים שנרכשו, כולל תכשיטים וגאדג'טים. פעולה שכזאת היא דרך מושלמת להזמין פורצים לביתך – או להציע דייט לוהט לרמאי".

אם מסיים באומרו כי "הכי חשוב לזכור, כי ברגע שזה פורסם זה ציבורי – לעד. תמיד חשוב פעמיים לפני שיתוף מידע פרטי בערוצים ציבוריים אלה. ברשת או מחוצה לה, פגישה עם זרים תמיד תישא בחובה סיכונים. לכן, משתלם לנקוט באותם אמצעי זהירות של 'העולם האמיתי': כאשר מארגנים פגישה בעולם האמיתי עם דייט מהאינטרנט – לדוגמא, לא תקבע דייט ראשון בחיים האמיתיים בסמטה חשוכה – מבלי לעדכן אף אחד במקום בו אתה נמצא. בעוד נקיטת אמצעי זהירות לא תגן עליך לחלוטין – היא תגביל את החשיפה שלך לסיכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים