האקסלרטור ש-"יוצר את תל אביב"

קרן טרה ועיריית תל אביב מקימות תוכנית שבניגוד לתוכניות המוכרות, תאפשר ליזמים להגיע ללא סטארט-אפ, ולקבל תמיכה ומימון להקמה של מיזם טכנולוגי חדש

קרן טרה

אירוע שנערך באחרונה בתל אביב, על גג משרדי WeWork, סיפק תצוגת תכלית נוספת למשיכה של חברות בינלאומיות לכח האדם המקומי ולחדשנות של היזמים הישראליים במסגרת האירוע הכריזה קרן טרה (Terra Venture Partners) על הקמת Create Tel Aviv – תוכנית חדשנות שתסייע ליזמים לפתח מוצרים וטכנולוגיות העונים על צרכים בתעשייה הבינלאומית. התוכנית תתמקד בתחומי האנרגיה, האינטרנט של הדברים, הפינטק (טכנולוגיה־פיננסית), המזון, התחבורה, הבריאות והערים החכמות. למיזם שותפות עיריית תל אביב-יפו, קרן ההשקעות של קבוצת BOSCH, ויזה (VISA) אירופה, לאומי קארד ותאגיד האנרגיה הפורטוגלי EDP. הוא הוקם בהשקעה ראשונית של מיליון דולר ויפעל במתחם "הספרייה" – מרחב היזמות והחדשנות של עיריית תל אביב-יפו.

בניגוד לתוכניות האקסלרציה המוכרות, אליהן מגיעים היזמים כקבוצות עם סטארט-אפים עליהם הם עובדים זמן מה, לתוכנית זו יתקבלו יזמים בודדים ולא בהכרח כקבוצות, רובם בעלי ניסיון קודם בעולם ההיי-טק ועם יכולות טכנולוגיות מוכחות. היזמים מגיעים ללא רעיון מבוסס, כלומר ללא סטארט-אפ, ובמסגרת הליך הקבלה הם נבחנים על יכולותיהם בלבד. אותם יזמים ייחשפו לצרכי שוק אמיתיים, באמצעות בכירים מהחברות הבינלאומיות המובילות השותפות בתוכנית ויקבלו תמיכה ומימון להקמה של מיזם טכנולוגי חדש מקרן Terra.

בכל שנה יתקיימו שני סבבים של התוכנית, כשבכל אחד מהם ישתתפו כ-25 יזמים. היזמים שייבחרו ישתתפו במשך חודשיים במחנה אימונים (Ideation Bootcamp) במהלכו ילוו על ידי מנטורים מובילים מכל העולם, יועצים ומשקיעים, במטרה לגבש רעיון לפיתוח מוצר בר קיימא. היזמים ייפגשו עם בכירי נציגי החברות השותפות לתוכנית מישראל ומחו"ל בכדי ללמוד על הצרכים האמיתיים של חברות אלו בשוק הבינלאומי, להכיר חברות סטארט-אפ בינלאומיות שכבר פועלות בתחומים אלו, ולחשוב יחד על רעיונות בעלי היתכנות עסקית וטכנולוגית.

בשלב השני ייבחרו מתוך היזמים חמישה עד שבעה צוותים בעלי הרעיונות הטובים ביותר. הצוותים יבחרו על ידי נציגי החברות, אשר יבחנו את הרעיונות בהתאם להיתכנותם העסקית ולהתאמתם לצרכי החברה והשוק. כל צוות יזכה למימון של עד 50,000 דולר לפיתוח ראשוני של המוצר ללא צורך לוותר על זכויות בקניין הרוחני שלו, ויעבור לשם כך ארבעה חודשי הדרכה ואימון אינטנסיביים במטרה לפתח מוצר אלפא.

בתום התהליך תבחן קרן טרה השקעה בסכום של עד 5 מיליון דולר במיזמים המתאימים. כל מיזם יקבל סכום מרבי של עד מיליון דולר.

ברק גולדשטיין, שותף בקרן טרה אומר כי "מטרת התוכנית להצמיח דור חדש של יזמים שיתמקדו בפיתוח פתרונות ומוצרים בתחומים בעלי השפעה המחוברים לתעשייה הבינלאומית. כיום חלק גדול מהסטארט-אפים הישראליים מתמקדים בפיתוח של אפליקציות וטכנולוגיות לתחומי הסושיאל, הגיימינג, והפרסום. חשוב לנו לאפשר ליזמים גישה לחברות מובילות בתעשייה ולשוק הבינלאומי בעיקר בתחומים עם אתגרים משמעותים שמשפיעים לחיוב על חייהם של מיליונים כמו אנרגיה, תחבורה, בריאות, כלכלה שיתופית, וכד'. בנוסף, מיזם זה יאפשר לחברות מובילות מחו"ל לפעול בצורה נרחבת יותר בישראל ולהוות חלק מהאקוסיסטם היזמי. כיוון שליזמים אין בדרך כלל את המשאבים להשקיע במחקר ולימוד שוק חדש, אנו מאפשרים להם באמצעות Create Tel Aviv להבין את הצרכים הקיימים בשוק הבינלאומי, לחבור לשחקניות מובילות בתחום ולקבל מימון משמעותי כבר משלב הנבטת הרעיון".

אסף זמיר, סגן ומ"מ ראש עיריית תל אביב-יפו, ציין כי "התוכנית Create Tel Aviv תעודד יזמים צעירים לקחת חלק בפתרון אתגרים בעלי השפעה עולמית. התכנית היא חלק ממהלך רחב יותר בו אנו נותנים מקום למיזמים אשר תורמים לשיפור איכות החיים האורבניים ומלווים אותם בתהליך הצמיחה. כל אלו מסייעים לפתח ולמצב את תל אביב-יפו כמרכז עולמי מוביל לחדשנות ויזמות".

מנקודת מבטי, נוכחות של חברות בינלאומיות לאיתור טכנולוגיה חדשה בישראל אינו חדש, המאמצים של חברות בינלאומיות וההכרה שלהן ביכולות שנמצאות בישראל מביאות אותן להשקעה לא מבוטלת בתוכניות משותפות. מן הסתם היכולת שלנו כמדינה לקחת את פעילות זו לשלב הבא וליצר השקעה משותפת שתביא לכך שהתוכניות הללו יובילו להקמה של מרכזים גדולים לפיתוח, הקמה וניהול של פעילויות עסקיות חדשניות חשובה מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים