דו"ח: העלות של אירוע אובדן נתונים לארגון הסתכמה ב-2008 ב-6.6 מיליון דולרים – גידול של 5%

העלות הממוצעת של הנזק שנגרם מהטיפול בכל רשומה שנפגעה, עמדה על כ-202 דולרים ללקוח, קובע הדו"ח שפרסם מכון פונמון ● 84% מהחברות שנפגעו בשנה החולפת, עולה מהמחקר, חוו לפחות אירוע אבטחת מידע הכולל אובדן מידע לפני 2008 ● לארי פונמון, מייסד המכון: "תופעת נטישת לקוחות בעקבות אובדן רשומות שלהם קורמת עור וגידים"

העלות הממוצעת של אירוע אובדן מידע ארגוני עמדה על 6.6 מיליון דולרים בשנת 2008 – גידול נמוך יחסית של 5% לעומת שנת 2007, אולם משמעותי במצטבר של השנתיים האחרונות – כך עולה ממחקר חדש של מכון פונמון (Ponemon), הסוקר כיצד ארגונים מטפלים במידע שלהם, מנהלים ומאבטחים אותו. ממצא מרכזי נוסף מהמחקר השנתי, הוא שלקוחות החלו בנטישת ארגונים שבהם דווח על אירועי אבטחה שכללו אובדן רשומות שלהם.

מתוך מספר בלתי ידוע של פריצות שאירעו בארגונים בשנה החולפת, המכון בחן כמה עשרות ארגונים שדיווחו על הפריצה בארה"ב. העלות הממוצעת של הנזק שנגרם מהטיפול בכל רשומה שנפגעה, עמדה על כ-202 דולרים ללקוח. המספר של רשומות לקוחות שנפגעו בכל פריצה נע בין 4,200 ל-113,000 ועמד בממוצע על 33,000. כ-84% מהחברות שנפגעו בשנה החולפת, עולה מהמחקר, חוו לפחות אירוע אבטחת מידע הכולל אובדן מידע לפני 2008.

המחקר ניסה לכמת עלויות נוספות הכרוכות באירועי אבטחה ובפריצות למערכי IT ארגוניים, דוגמת נטישת לקוחות בעקבות האירוע, וירידה באמון הלקוחות בארגון. תופעת נטישת הלקוחות את הארגונים שמערכי ה-IT שלהם נפרצו, היתה הגבוהה ביותר בקרב ארגונים במגזר הבריאות והפיננסי, לדברי החוקרים: 6.5% מלקוחות מהמגזר הבריאותי נטשו בעקבות פריצה, ו-5.5% מהלקוחות בעולם הפיננסי נטשו בשל אירועי אבטחת מידע. המחקר לא בדק עלויות נוספות של נזקים בעקבות פרסום של הפריצה, כגון ירידה בערך המניה של החברות שנפרצו.

"המדובר בחדשות טובות לצרכנים ורעות לארגונים. תופעת נטישת לקוחות בעקבות אובדן רשומות שלהם קורמת עור וגידים", אמר לארי פונמון, מייסד המכון, "לאנשים ממש אכפת מזה שארגונים מפשלים באופן בו הם שומרים על הנתונים של הלקוחות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים