אקזיט לקליקסופטוור: נמכרה לפרנסיסקו פרטנרס תמורת יותר מ-430 מיליון דולר

עסקת המזומנים תתבצע בפרמיה של 31% מעל למחיר השוק ● המרוויחים הגדולים מהעסקה הם ד"ר משה בן בסט, מקים החברה, והמיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס, שמחזיק בכ-10% ממניותיה

עוד אקזיט כחול לבן. צילום אילוסטרציה: BigStock

קליקסופטוור (QlikSoftware) הישראלית נרכשת על ידי קרן ההשקעות האמריקנית FP – פרנסיסקו פרטנרס, תמורת יותר מ-430 מיליון דולר. העסקה כולה תתבצע במזומן. מדובר בפרמיה של 31% על מחיר השוק עם סגירת המסחר אמש (ד') בנסדא"ק.

פעילותה העיקרית של קליקסופטוור היא מתן פתרונות לניהול כוח עבודה במערכי שירות – אופטימיזציית שרשרת השירות. היא מציעה את הפתרונות לכל רמות הארגון והתוכנה שלה מסייעת לאתר את המניעים של קבלת ההחלטות בו.

החברה נוסדה ב-1996 ונסחרת בניו-יורק מאז שנת 2000. מקים החברה הוא ד"ר משה בן בסט, שמשמש מנכ"ל ויו"ר שלה. הוא ועידית בן בסט הם גם המרוויחים הגדולים מהעסקה, שכן הם מחזיקים ב-13% ממניות החברה. בעל מניות בולט נוסף הוא המיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס, עם 9.9% (באמצעות הקרן שעל שמו).

משרדיה של קליקסופטוור ממוקמים בפתח תקווה ובקליפורניה, והיא מעסיקה מאות עובדים. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 22% בהכנסות לשיא רבעוני של 126.2 מיליון דולר.

פרנסיסקו פרטנרס ביצעה בעבר שתי רכישות בולטות בישראל: ב-2006 היא קנתה את אקס ליבריס תמורת 62 מיליון דולר (ושנתיים אחר כך מכרה אותה לקרן לידס תמורת כ-200 מיליון), וב-2008 היא רכשה, יחד עם קרן סקויה, את דאמטק, בעסקה בסך של 77 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים