בכירי ההיי-טק: המפלגות לא "מחזרות" אחרי התעשייה

70% מהמובילים בתעשייה ציינו שהפוליטיקאים לא משקיעים את תשומת הלב הנדרשת לענף ● המפלגות הפופולריות בקרבם: המחנה הציוני ויש עתיד

המפלגות לא בוחרות בהיי-טק. צילום: מתוך ויקיפדיה

המפלגות לא משקיעות מאמץ על מנת "לחזר" לקראת הבחירות הקרבות אחרי קולות אנשי ההיי-טק ולא מתייחסות לצרכי התעשייה – כך עולה מסקר שערכה מחלקת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים בקרב בכירי הענף. עוד עולה מהתוצאות כי המפלגה שעתידה לזכות בשיעורי ההצבעה הגבוהים ביותר ביניהם היא המחנה הציוני.

הסקר נערך בקרב מנהלים בכירים ועובדים בקהיליית ההיי-טק. המשאל כלל מנהלי חברות, מנמ"רים ומנהלי פרויקטים בתחום, בקרב חברות וארגונים ממגוון ענפי המשק. כ-70% מהמשיבים טענו שהם לא חשים שום מאמצים מצד המפלגות "לחזר" אחר אוכלוסיית ההיי-טק, בעוד שרק 10% חשו ניסיון "חיזור" אחריהם – במידה מסוימת.

בתשובה לשאלה "מה הנושא שעשוי להשפיע עליך להצביע עבור מפלגה זו או אחרת אם הוא ישולב במצע הבחירות שלה" התקבלו התשובות הבאות, לפי סדר חשיבות: הענקת מלגות ללימודי המחשב ללימודים תיכוניים והקמת מרכזי היי-טק בערים – 82% כל אחד; עידוד בואן של חברות בינלאומיות על ידי הנחות במיסוי – 77%; עידוד לימודי מקצועות המדעים, המחשבים והמתמטיקה – 74%; וקידום עבודת היי-טק בפריפריה – 67%.

נושאים שבכירי הקהילייה לא רואים בהם חשיבות הם מינוי שר לענייני היי-טק ומפלגה שתבטיח הנחות במיסוי לעובדים בענף.

המשאל בדק את התפלגות ההצבעה בקרב הנשאלים בבחירות הקודמות לעומת כוונתם להצביע בבחירות הקרובות. עולה ממנו כי בבחירות הקודמות, 35% מבכירי ההיי-טק הצביעו ליש עתיד, 15% לליכוד, 11% לעבודה, 8% לכל אחת מהמפלגות קדימה והבית היהודי ומרצ זכתה ל-7%. בבחירות שייערכו בעוד כשבוע מתכוונים 41% מהנשאלים להצביע למחנה הציוני, 27% ליש עתיד, 14% לליכוד, 8% לבית היהודי, 6% למרצ ו-4% לכולנו, מפלגתו החדשה של משה כחלון.

יצוין כי 11% מהנשאלים היו בני 30 ומטה, 31% – בני 31-40, 24% – בני 41-50 ו-34% היו מעל גיל 51. כ-80% מהם גרים באזור המרכז, 16% בצפון ו-4% בלבד בדרום.

פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, אמר כי "קהיליית ההיי-טק מונה כ-200 אלף איש, המהווים קבוצה משפיעה, בעלת אינטרסים. העובדה שהם חשים כי המפלגות השונות מתעלמות מצרכי תעשייה זו היא חומר למחשבה עבור המתמודדים. ראוי כי במצע שלהם יתייחסו לפלח כה משפיע במשק, המהווה משאב מרכזי במדינת ישראל וזוכה להערכה עולמית. חשוב שהמפלגות השונות יתייחסו ויקדישו במצען תשומת לב מיוחדת לענף חשוב זה וצרכיו בהווה ובעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופק

    נתעלם מכך שהסקר אינו מייצג. אם אנו, בכירי ההיי-טק, נבחר עפ"י מה שנראה לנו כנכון לכלכלה הישראלית ולעסקים שלנו, הרי רובנו יצביע למפלגות התומכות בכלכלה חופשית ולא בכלכלה סוציאליסטית-קומוניסטית.

אירועים קרובים