סטפן דרגו, אחראי כרטוס בקאוליס-ליון: "הכרטוס מנוהל מרחוק – והמידע נשמר בשרת מאובטח"

דרגו השתתף במושב התחבורה הציבורית של WORLD e-GOV Forum, ביחד עם נציגים נוספים של חברות תחבורה ציבורית מאירופה ● אלכס ברנדבס, נציג חברת התחבורה הציבורית של ריגה: "מערכת הכרטוס שלנו מאפשרת שימוש בתחבורה הציבורית לצד מגוון רכישות אחרות בתוך העיר, כגון תשלום על חניה"

נציגי חברות תחבורה ציבורית מאירופה המפעילות כרטיסים חכמים, הגיעו אתמול (ג') ל-WORLD e-GOV Forum, וחלקו את ניסיונם מפרויקטים דומים עם נציגי חברות ההסעה ההמונית הגדולות בישראל. הנציגים האירופאים הציגו פרויקטים מוצלחים שנעשו בערים בעלות מאפיינים דומים לערים ישראליות.

סטפן דרגו, האחראי על תחום הכרטוס בחברת קאוליס-ליון, המפעילה את האוטובוסים, הרכבות, והחשמליות בליון, סיפר על אחת התכונות הייחודיות של המערכת שהוקמה בעיר הצרפתית. לדבריו, מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם, הנמצאת כיום בניסוי ומאפשרת לנהל מרחוק את מכונות הכרטוס, כך שהמידע לגבי כרטיסי האשראי שהועברו בה יישמר בשרת מרוחק ומאובטח. לדברי ויקטור אררה, יועץ מיחשוב למגזר התחבורה הציבורית, אם הניסוי יצליח הרי שמדובר במהפכה. "כשמישהו יגנוב את המכשירים הוא לא יוכל להוציא מהם את פרטי כרטיס האשראי או כל פרט אחר שיוכל להרוויח ממנו כסף. מה שהוא יגנוב יהיה מכשיר טיפש", אמר אררה.

אלכס ברנדבס, נציג חברת התחבורה הציבורית של ריגה, בירת לטביה, תיאר את הפיכת המערכת הסובייטית המיושנת, שהייתה מבוססת על מזומנים, למערכת מודרנית המבוססת על כרטיסים חכמים. החברה מפעילה בעיר, בת 800 אלף התושבים, 460 אוטבוסים, 322 אוטובוסים מפרקיים, ו-11 קווי חשמלית. בסך הכל משנעת החברה מעל 300 מיליון נוסעים בשנה – כ-400 אלף נסיעות הלוך וחזור מדי יום. לדברי ברנדבס, "מערכת הכרטוס החדשה מאפשרת שימוש בתחבורה הציבורית לצד מגוון רכישות אחרות בתוך העיר, כגון תשלום על חניה, והחברה מקבלת עמלה מהבנקים על כל טרנזקציה". הכרטוס נעשה בתקן קליפסו, התקן האירופי שעליו מבוסס גם כרטיס רב-קו הישראלי.

ד"ר ראלף גמבטה, חבר מועצת המנהלים של איגוד קליפסו, תיאר את היישומים השונים של כרטיסי אוטובוס חכמים בערים השונות באירופה. לדבריו, למרות שאירופה אמורה להיות ישות אחת, ערים שונות ביבשת אימצו שיטות שונות לניהול הכרטיסים. כמו כן השתתפו בכינוס שני ספקים ישראלים: מאיר גבע, מנכ"ל Giv Solutions, ושמחה גנדלמן, מנכ"ל וריפון (Verifone) ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים