יהושע פורמן, מנמ"ר רכבת ישראל: "בשבוע הבא נבחר את הזוכה שתקים את מערכת PIS"

המערכת מיועדת להודיע לנוסעים באופן אוטומטי מתי הרכבת צפויה להגיע לתחנה, בהתבסס על מערכת האיתות של רכבת ישראל ● פורמן ציין, כי רכבת ישראל מפתחת גם פרויקטים בתחום הכרטיס החכם - למשל, את היכולת לרכוש נסיעות באמצעות כרטיסים חכמים של גופי תחבורה אחרים ● לדבריו, ברכבת ישראל כבר פיתחו מערכת המספקת מידע באמצעות SMS, המסייע ללקוח לתכנן את הנסיעה

"בשבוע הבא תבחר רכבת ישראל את הזוכה שתקים את מערכת PIS (ר"ת Passengers Information  System)", כך אמר יהושע פורמן, מנמ"ר רכבת ישראל, בכנס מפעילי התחבורה הציבורית שנערך במסגרת World e-Gov Forum, בהפקת אנשים ומחשבים. המערכת מיועדת להודיע לנוסעים באופן אוטומטי מתי הרכבת צפויה להגיע לתחנה, בהתבסס על מערכת האיתות של רכבת ישראל.

לדברי פורמן, "מערכת האיתות יודעת בכל רגע נתון באיזה מקטע מסילה נמצאת כל רכבת, ולפיכך המערכת תוכל להיות מדויקת ביותר; לא תידרש עוד התערבות אנושית – אלא במקרים נדירים.המערכת תופעל ממוקד מרכזי, שבשעת חירום ניתן יהיה לבצע ממנו הכרזה בכל תחנה בנפרד".

פורמן ציין, כי רכבת ישראל מפתחת גם פרויקטים בתחום הכרטיס החכם, שבמסגרתו יבוצעו ניסויי פיילוט בתחנות תל אביב, מודיעין בית שמש וירושלים. לדבריו, "ינוסו מערכות כרטוס שונות – למשל, יכולת לרכוש נסיעות באמצעות כרטיסים חכמים של גופי תחבורה אחרים, וכן ינוסו ציודים מיצרנים שונים. פיילוט זה יחל באמצע 2010".

בנוסף, פורמן סיפר, כי ברכבת ישראל כבר פיתחו מערכת המספקת מידע באמצעות SMS. באמצעות מערכת זו, הלקוח יכול לכתוב טקסט חופשי שבו מוגדרים נקודות המוצא והיעד – ולקבל מידע שיסייע לו לתכנן את הנסיעה. כיום, השירות כבר זמין במרבית המכשירים הסלולריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים