ארצות הברית תעביר ארבעה מיליון שקלים לשילוב ערבים בהיי-טק הישראלי

הכסף, שיועבר לארגון צופן, ישמש להרחבת פעילות הארגון לאזורים חדשים בישראל, ובהם שפרעם והנגב ● סמדר נהב וסאמי סעדי, מנכ"לים משותפים ומייסדי צופן: "שילוב ערביי ישראל בהיי-טק צריך להיות משימה לאומית"

סמדר נהב וסאמי סעדי, מנכ"לים משותפים ומייסדי צופן

משרד החוץ האמריקני, באמצעות התכנית להפחתת קונפליקטים של קרן USAID, יתמוך ביישום התרחבות הפעילות של ארגון צופן, הפועל לחבר בין ערביי ישראל להיי-טק הישראלי. הפרויקט המשותף יתפרס על פני שלוש שנים, במהלכם תעביר ממשלת ארצות הברית כארבעה מיליון שקלים, שישמשו להרחבת הפעילות של צופן לאזורים חדשים בישראל, ובהם שפרעם והנגב.

מודל ההתרחבות מתבסס על ההצלחה של צופן נצרת. במהלך השנים האחרונות חל גידול של מאות אחוזים בהיקף פעילות חברות ההיי-טק בשטחי העיר, וכיום פועלות בה יותר מ-30 חברות טכנולוגיה, המעסיקות למעלה מ-500 מהנדסים, מרביתם ערבים. בין החברות הגדולות הפועלות בעיר: אמדוקס (Amdocs), ברודקום (Broadcom) וגליל סופטוור.

סמדר נהב וסאמי סעדי, מנכ"לים משותפים ומייסדי צופן, מסרו כי "אם בשנת 2008, כשהקמנו את צופן, הועסקו בהיי-טק הישראלי 350 ערבים, וכיום המספר קרוב יותר ל-2,000, אז בהחלט עשינו דרך. אבל זה עדיין מספר זעום בענף שבו מועסקים כמאה אלף מהנדסים. הנוכחות של אמדוקס, גליל סופטוור ואחרים, חוללה פלאים בנצרת, ויצרה גם אפקט שרשרת שבעקבותיו נוספו עוד עשרות מקומות עבודה. כעת צריך גם להשקיע בישובים ובריכוזי אוכלוסיה ערבית נוספים. זו צריכה להיות משימה לאומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים