לחבר את ה-BI המסורתי עם החדש

"יש כיום שני סוגי בינה עסקית. זו המסורתית, המתבססת על בסיסי נתונים רלציוניים, וזו החדשה, הפועלת בסביבת NoSQL, בסיסי נתונים לא רלציוניים. האתגר העומד בפני המנמ"רים ומנהלי ה-BI בארגונים הוא לשלב בין העולמות", אמרה פלורה לוין, מנכ"ל B-PRO

"יש כיום שני סוגי בינה עסקית. זו המסורתית, המתבססת על בסיסי נתונים רלציוניים, וזו החדשה, הפועלת בסביבת NoSQL, בסיסי נתונים לא רלציוניים. האתגר העומד בפני המנמ"רים ומנהלי ה-BI בארגונים הוא לשלב בין העולמות", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"לית B-PRO.

לוין, יו"ר ועדת היגוי של פורום IBI מבית אנשים ומחשבים, הנחתה מפגש של הפורום. הפורום התכנס אתמול (ב') במלון שרתון בתל אביב, ונושאו היה "ארכיטקטורות מידע מחוץ לשגרה".

לדברי לוין, עולם ה-BI המסורתי כלל עבודה מול מערכות תפעוליות, כלי ETL, מחסן נתונים, כלי תחקור, כאשר מתחת היה בסיס נתונים רלציוני. "אלא שהארכיטקטורה השתנתה", אמרה, "כיום חיפוש בגוגל (Google) מניב שני מיליארד תוצאות המתקבלות תוך חלקיק שניה, עם 250 מילים לעמוד בממוצע, עם מיליארד חיפושים. משמע, הגדרת BI בהיבט הארכיטקטוני בעבר לא רלוונטית למצב כיום".

גוגל, אמרה לוין, "הבינו שנדרש לפתור את הבעיה באופן שונה, הם פיתחו ארכיטקטורה המאפשרת לגשת למידע בצורה מהירה. כך נולדה טכנולוגית Hadoop. המטרה היא לטפל במידע מבוזר, המצוי בהרבה שרתים – ובאופן מהיר. זה בא על חשבון הדיוק. יש להביא את הנתונים מהר, עם יכולת גידול, בלא השבתה. מערכת השיקולים לטיפול במידע משתנה".

לפי לוין, "אתגרי הטיפול במידע השתנו, היקפו גדל, והדבר משליך גם על עולם ה-BI. הארכיטקטורות שהיו בעבר, לא הספיקו, וכך התפתח עולם בסיסי הנתונים NoSQL, בסיסי נתונים לא רלציוניים, כי העבודה עם בסיסי הנתונים הרלציוניים מאטה את הקצב".

מגמה נוספת, ציינה, "היא קוד פתוח. זו תרבות שימוש שונה, והיא הולכת ומתפתחת. מגמה שלישית היא שבניגוד ל-BI המסורתי, של ניתוח מידע מובנה, כעת ה-BI המטפל בקול ובטקסט לא מובנה". כיוון נוסף שיש להתייחס אליו, לדברי לוין, "הוא שהנתונים לא באים מתוך הארגון, או שאנו אוספים את המידע בחוץ, אלא שיש הרבה קניות של שירותים המביאים עוד נתונים, וכך ניתן להפיק תובנות משולבות".

לוין סיכמה באומרה כי "ה-BI החדש לא מחליף את זה המסורתי. יש ארגונים הרגילים לעבוד עם שכבות BI שהם פיתחו במהלך השנים. השכבות הללו נותנות מענה לצרכים, הן נשענות על שאילתות ותחקורים, ועבודה מול בסיסי נתונים רלציוניים. יש ארגונים, גוגל וסטארט-אפים, שניתוחי המידע שלהם יותר פשוטים ויותר פשטניים. הלוגיקה העסקית שלהם יותר פשוטה. מה שנדרש הוא לשלב את שני עולמות ה-BI. יש להזריק את עולם החדשנות לעולם ה-BI המסורתי".

"העליתי את ה-BI לענן כי הארגון 'דחף' אותי לשם"
ניר קרסו, ראש תחום BI ושירותי נתונים, קרדורקס, הציג את פעילות ה-BI בארגונו. החברה, אמר, פועלת בעולם כרטיסי האשראי והסליקה, ועובדת מול בתי העסק שקיבלו תשלומים באשראי.

קרסו תיאר בפני חברי הפורום כיצד הם העלו מערכת BI מבוססת ענן של טכנולוגיה של Birst. "הלכנו על פתרון שמעלה את נתוני ה-BI לענן של Birst", אמר, "הם האחסון שלנו, הם הדטה בייס, הם הרישות. אני מעדכן את הנתונים – חלקם באופן מקוון בזמן אמת, וחלקם מדי כמה שעות או פעם ביום. אנו נעזרים בפלטפורמה שלהם ומקבלים גם יכולות פיתוח. העליתי את ה-BI לענן כי הארגון 'דחף' אותי לשם". קרסו סיכם באומרו כי "המחיר זול יותר וזה בא על חשבון ביצועים ומהירות. המערכת עלתה לאוויר בתקציב זול יחסית ובלוחות זמנים טובים יותר".

את המפגש חתם פאנל פתרונות אותו הנחה אמיר רסקין, שותף ב-B-PRO, במסגרתו הוצגו פתרונות סאפ (SAP), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) וקליק ויו (ClickView) לעולמות ה-BI המסורתי והחדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים