קרן מיראז' השיקה תחרות ליזמים בני 45 ומעלה עם פרס של 100 אלף דולר

הקרן נרתמה למאבק באפליה על רקע גיל בענף ההיי-טק, ותספק מעטפת של מלווים, יועצים ומנטורים ליזמים שיציגו רעיונות עם היתכנות כלכלית בכל תחום ● ההרשמה פתוחה עד 4 באפריל ● "אנשים יצאו ממעגל העבודה בגלל גיל, לא בגלל יכולת; הגיע הזמן לשנות דיסקט", אמר אילן הבר, יזם והוגה התחרות, לאנשים ומחשבים

26/03/2014 16:15

קרן מיראז' (Merage) האמריקנית השיקה תחרות ליזמים ישראליים בגילאי 45 ומעלה, במטרה לעודד מודעות לבעייתיות התעסקותית בקרב שכבת גיל זו. במסגרת התחרות, תעניק הקרן פרס של 100 אלף דולר למימון התוכנית העסקית הנבחרת. הוגה הרעיון, יזם ההיי-טק אילן הבר, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "אני מכיר הרבה אנשים שפוטרו ויצאו ממעגל העבודה לא בגלל יכולת, אלא בשל  גילם. הגיע הזמן לשנות דיסקט".

התחרות נועדה לסייע ליזמים בגילאים אלה על מנת לפתח כל רעיון, פרויקט, מיזם או טכנולוגיה ייחודיים לכדי עסק בעל פוטנציאל מסחרי ורווחי. הפונים יידרשו להגיש הצעות למיזמים, מחקרים יישומיים, רעיונות למוצרים או מוצרים בשלבים ראשוניים שיש בהם פוטנציאל עסקי חדשני ומבטיח.

לדברי הבר (47), הפגיעה בעובדים בגיל זה – במיוחד בענף ההיי-טק – צפויה רק להחריף. "לפני 30 שנה לא היה ענף היי-טק. אם מדברים במושגים של שנים, אפשר לציין את אמצע שנות ה-90' – אותם אנשים שהתחילו אז, או בתחילת שנות האלפיים, מגיעים כיום לגיל שמצטייר כבעייתי בעיני מעסיקים", ציין הבר.

"זוהי בעיה אינהרנטית ועכשיו אנחנו מתחילים לראות אותה. הצעירים של היום ייחשפו לכך בעתיד", המשיך. לדבריו, "לעובדים בגילאי 45 ומעלה יש הרבה ניסיון וקשרים, ואין סיבה שהם לא יצליחו לעבוד וליזום פרויקטים. צריך לתת להם דחיפה. זה ייתן להם ביטחון עצמי והם 'ייצאו מהחורים'".

הבר הצליח לרתום לנושא הרגיש את מיראז', קרן פילנתרופית מייסודו של איש העסקים פול מיראז', וזו החליטה להעניק פרס כספי לזוכים. מלבד הענקת הפרס הראשון, התחרות כוללת יום עיון, הסבר על כתיבת תוכנית עסקית וחשיפה ליזמים, אנג'לים, משקיעים ובכירים מהתעשייה. "מדובר בנטוורקינג מעולה לכל מי שיירשם, כך שלא רק מי שיזכה יקבל תמורה – ייתכן שאחד המשקיעים יידלק על רעיון של אחד היזמים ויפנה אליו", אמר הבר. הוא מדגיש כי "מדובר בפרס לכל דבר, ללא כל דרישה מהיזמים".

נותרו רק כמה ימים להגיש רעיונות. לוגו התחרותבין חברי הוועדה המייעצת, השופטים והמנטורים הפועלים בשיתוף עם קרן מיראז' במסגרת התחרות נמצאים אורי אדוני, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ושותף בקרן JVP; חמי פרס ורמי קליש מקרן ההון-סיכון פיטנגו; איל חומסקי, מנכ"ל קבוצת אדלר חומסקי; אלן סלרס, שותף בכיר ב-SAIL Capital Partners; גבי צ'רטוק, יזם טכנולוגי וחברתי; ודרור דליות, משפטן ואיש עסקים.

בפני מי פתוחה התחרות?
יש לתחרות כמה תנאי סף. הקריטריון הראשון להרשמה הוא גיל – כאמור, התחרות פתוחה בפני יזמים מעל גיל 45. אם מדובר בקבוצת יזמים, ההרשמה פתוחה בפניהם אם לפחות אחד מחבריה בשכבת גיל זו. נקודה חשובה נוספת היא ההצעה: כל רעיון שיוגש לעיונה של הוועדה צריך להיות בעל פוטנציאל מסחרי, ללא כל קשר לתחום פעילותו. כמו כן, הבעלות על הפרויקט צריכה להיות שייכת למגיש ההצעה. במקרים בהם הבעלות על הקניין הרוחני שייכת למעסיקים, למשל כשהיזמים הם עובדי מכוני מחקר או אוניברסיטאות, לא ניתן יהיה להתקבל לתחרות. תנאי נוסף הוא מימון: יוכל להירשם אליה רק פרויקט שלא זכה במימון קודם, עצמי או מצד שלישי, שעולה על 50 אלף דולר.

ניתן להירשם לתחרות בכתובת הזו. המועד האחרון להרשמה הוא 4 באפריל, כאשר ב-13 באפריל יוזמנו הפרויקטים שעברו את הסינון הראשוני לסדנה יומית שתכלול עקרונות מנחים לכתיבת תוכנית עסקית ולהצגתה. יומיים לאחר מכן יוכרזו הפרויקטים שיעלו לגמר. לכל פרויקט יוצמד איש עסקים בתחום בו הוא עוסק, שישמש כמנטור ליזם לתקופה בת חודש לצורך הכוונה והכנת תוכנית עסקית מלאה. זו תוצג בחודש מאי, במהלך שלב הגמר של התחרות.

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי פרי

    מר הבר שלום הנני להציג את עמותת המכללה לביטחון לאומי: גוף ללא כוונת רווח, המאגד את 1200 בוגריה של המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) שנוסדה לפני 40 שנה וכל תכליתה תמיכה ותרומה לביטחון הלאומי בישראל. המכללה לביטחון לאומי, הינה המוסד הבכיר ביותר המכשיר את שדרת המפקדים והמנהלים הבכירים בממשל הציבורי בישראל וכל בוגריו כהנו בעבר או מכהנים בהווה, במגוון תפקידים רחב בממשל ובציבור בלב מוקדי ההשפעה וההכרעה המרכזיים של מדינת ישראל. בוגרים רבים שפרשו מעשייתם הציבורית, ממשיכים לתרום לביטחונה הלאומי של ישראל באיוש תפקידי ליבה במגזר המוניציפאלי, במגזר הפרטי-תעשייתי- עסקי, במגזרי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. יעוד העמותה להשיב תשואה למדינת ישראל! הבוגרים הבכירים מעמידים את הניסיון והבקיאות המקצועית שרכשו בהתנדבות לקידום ביטחונה הלאומי של ישראל ולשגשוגה בין היתר באמצעות פעולות בפריפריה. כגון אימוץ נוער ערכי והכשרתו לשמש כשדרת מנהיגות הביטחון הלאומית העתידית בישראל, באמצעות סדנאות סיורים וסמינרים שמעבירים חברי העמותה לחניכים בתחומי הביטחון הלאומי השונים. מלאכתנו נעשית בהתנדבות בלבד ואנו מבקשים לגייס מימון עבור האמצעים הנדרשים למימוש הפעילות במהלך הסיורים, הסדנאות והרצאות הלימוד. אשמח אם תביא בקשה זו בפני מי שיכול לסייע. יוסי

אירועים קרובים