רשת חברתית חדשה מיועדת למשפחות חד הוריות

הרשת, שנקראת "הלב", הוקמה לפני מספר חודשים על ידי שיר יצחק, אם חד הורית לילדה בת שבע ● יצחק: "בהתחלה חשבתי שיגיעו רק נשים; הופתעתי לגלות שיש המון גברים שעומדים לבדם בראש משפחה, ושהם מרבים להירשם לאתר"

בין כל הרשתות החברתיות הכלליות מתחילה לתפוס מקום גם תופעה חדשה – של רשתות חברתיות ממוקדות יותר. כך, לדוגמה, פועלת בשקט במשך החודשים האחרונים רשת חברתית ישראלית שמיועדת למשפחות חד הוריות. הרשת, שנקראת "הלב" (ר"ת: הורים לבד ביחד), הוקמה במטרה לאפשר להורים בודדים למצוא חברים ברשת שמכירים היטב את המצוקות הייחודיות למצבם.

האתר מציע פורומים בנושאים שונים, קישורים לכלים ולעמותות שיכולים להושיט עזרה להורים, בלוגים אישיים שנכתבים על ידי הגולשים וקישורים לקהילות אזוריות. בראש כל קהילה כזו עומד מנהל, שגם עוזר לארגן לחברי הרשת מפגשים ואירועים בעולם האמיתי.

את האתר הגתה והקימה שיר יצחק, גרושה כארבע שנים ואמא לילדה בת שבע. "היה לי יום מאוד קשה והרגשתי צורך גדול לדבר עם מישהו שיידע בדיוק מה עובר עלי. אחרי שיחה עם חברה חשבתי שיכול להיות נחמד להכיר עוד אנשים בסטטוס שלי, שיודעים מה עובר עלי. התיישבתי ליד המחשב, שוטטתי באינטרנט ואמרתי לעצמי שיש צורך ברשת חברתית למשפחות חד הוריות. מכאן הדרך כבר הייתה קצרה", היא מספרת.

מאז ינואר עובדת הרשת החברתית הייחודית הזו בשקט יחסי, במתכונת של בטא אם אפשר להגדיר זאת כך, ושמעה עובר מפה לאוזן. כיום כבר רשומים בה למעלה מ-750 חברים, שגם מרבים להיפגש בפועל, מעבר לכותלי חדרי השיחה והפורומים באתר.

אחת ההפתעות מבחינתה של יצחק היא כמות הגברים שנרשמו לאתר. "בהתחלה חשבתי שיגיעו רק נשים. לחד הורי יש עדיין קונוטציה אוטומטית לנשים, ומאוד הופתעתי לגלות שיש המון גברים שעומדים לבדם בראש משפחה, והם מרבים להירשם לאתר".

מהו היחס בין גברים לנשים?
"עדיין יש יותר נשים, אבל לא באופן מובהק. הרעיון הבסיסי היה להציע פלטפורמה לנשים חד הוריות להכיר אחת את השנייה; לא העליתי על דעתי שיגיעו גברים, ובכל זאת הגיעו – והרבה. הם אקטיביים ומגיעים למפגשים עם הילדים ולבד, וזה נהדר".

לא חששת שזה פשוט יהפוך לאתר היכרויות ותו לא?
"הוא לא הוקם כאתר להיכרויות, אבל כמובן שזה קורה, כי אנשים מכירים אחד את השני ומן הסתם תמיד קורים דברים טובים היכן שיש גברים ונשים. אבל העיקר הוא התכנים, היכולת לשתף ולדבר ולהיפגש עם חברים שמבינים אותך, כי הם במצב זהה לשלך".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    אמנם כולם פירגנו אבל אני כאן על תקן "נביא הזעם". הגברת שיר יצחק שכחה לציין כי כמנהלת ויוזמת האתר היא אחראית על חסימתם של אלו שאינם מתאימים בדעותיהם או לחילופין שהעזו להעלות באתר שלה מספר בעיות בנושא הקהילות הפועלות באתר. מנהלי האתר עובדים באותה צורה כמו הצנזורה הצבאית ואף חמור מכך , אם תשמיע דעה שאינה מקובלת עליהם תיחסם בבושת פנים לא לפני שתוזהר באיום מול כל חברי האתר. דיקטטורה במיטבה....???מזכיר קצת את סין אם אינני טועה.

  2. עירית

    אני חברה ברשת זו כבר כמה חודשים, הכרתי חברים מקסימים ואנשים נהדרים. מצטרפת לכל מילה שנאמרה בכתבה זו הכל מדוייק.

  3. תמר

    מאז שגילתי את האתר הלב - יצרתי לי משפחה אחת גדולה וחמה...הרחבתי את מעגל החברים שלי במיוחד באזור מגורי דבר שהיה מאוד חסר לי ולכן שמחתי למצוא רשת חברתית שכזאת . העובדה שבמקום אחד, באתר אחד, מרוכזים גם פורמים ליעוץ או להעלאת תכנים בנושאים שונים , גם צאט ובעיקר יש את הקהילות הגאוגרפיות שמארגנים אירועים מפגשים שונים ובכך היחודיות של הרשת הזאת מפורמים אחרים. היו לנו טיולים.....קמפינג עם ילדים...נופש רק מבוגרים...קריוקי...פיקניקים....או סתם נפגשים בים ..בספורקט.. בקיצור אתר נהדר ..תבורך שיר שיצרה לנו רשת חברתית ישראלית ראשונה ויחודית מסוגה.

  4. שרון(יסמין)

    ברכות. הגיע הזמן להוציא את האתר המדהים הזה מהפנים אל החוץ. דברים נהדרים קורים כאן, מפגשים משותפים של ההורים והילדים בפעילויות נהדרות, וגם...מפגשים שלנו - של ההורים שכל כך זקוקים לזה גם. כמה אחדות, כמה תמיכה, כמה משפחתיות והרגשת חיבוק ענקי יש לחברים באתר. נפלא לחלוק בעיות, רעיונות, התלבטויות אחד עם השני ועם אנשי המקצוע שבאתר. אין ספק כי המקום הזה ממלא חלל מסויים ואיני מבינה איך לא חשבו על זה קודם. ברכות לבביות להוגת הרעיון שיר המקסימה, ולכל מנהלי הקהילות על זמנם, מרצם ועל הוצאת הפעילויות המשותפות אל הפועל.

  5. יובל

    אני חבר באתר, פשוט כיף גדול לפגוש אנשים בסטטוס שלי, פעילויות עם ובלי הילדים. מומלץ

אירועים קרובים