סטיב מיילס, מנכ"ל קבוצת התוכנה של יבמ: "ניצול המידע הוא הגל הבא במיחשוב"

"המידע הוא כמו מי האוקיינוס, הנוצרים ממקורות שונים. מדובר באזור חדש של מיחשוב, שהגענו אליו בזכות היכולת לנתח מידע באופנים שלא יכולנו לעשות בעבר", אמר מיילס - סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת המערכות והתוכנה בענק הכחול ● לדבריו, "ניתוח של Big Data הוא מרכיב מנצח עבור ארגונים והלקוחות שלהם"

"אנחנו נכנסים לעידן חדש, בו מנהלים בארגונים יידרשו לתהליכי קבלת החלטות מורכבים יותר וזריזים יותר. זהו עידן שבו החלטות תתבססנה לא רק על יותר מידע, אלא על יותר מידע איכותי. ניצול המידע הוא הגל הבא של ה-IT", כך אמר סטיב מיילס, סגן נשיא בכיר ב-יבמ (IBM) ומנכ"ל קבוצת המערכות והתוכנה בענק הכחול.

מיילס אמר את הדברים אמש (ב') במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת כנס IOD 2013 (ר"ת Information On Demand, מידע על פי דרישה) של יבמ. הכנס, שמתקיים בלאס וגאס, משך השנה יותר מ-13 אלף לקוחות, שותפים עסקיים ואנשי יבמ.

לדברי מיילס, "המידע הוא כמו מי האוקיינוס, הנוצרים ממקורות שונים. מדובר באזור חדש של מיחשוב, שהגענו אליו בזכות היכולת לנתח מידע באופנים שלא יכולנו לעשות בעבר. המידע מספק לארגונים ערכים מוספים בתחומים כמו טיוב קבלת החלטות, הגברת התחרותיות, היכולת לנתח נתונים אודות הלקוחות ובשל כך לשפר ולהעמיק את הקשר עימם, היכולת לחזות מגמות בשוק ודפוסים של התנהגות לקוחות, היכולת לייצר שווקים חדשים ומקורות הכנסה נוספים ועוד. ניתוח של Big Data הוא מרכיב מנצח עבור ארגונים והלקוחות שלהם".

מיילס סיים בציינו, כי החברה ערכה בשנים האחרונות תהליך שיטתי של רכישת חברות המפתחות פתרונות בתחומי המיחשוב האנליטי, המידע על פי דרישה, הניהול והשליטה, בעלות כוללת של 20 מיליארד דולרים, ומיזגה אותן אל תוך מסגרת הפתרונות של חטיבת התוכנה שלה. זאת, הסביר, "על מנת לספק את היכולת לבצע שינוי באופן קבלת ההחלטות של הסמנכ"לים בארגונים".

במסגרת הכנס הוצג מחקר של מכון יבמ לערך עסקי (IBV), שערך ראיונות עם כמעט 1,000 מנהלים בתחומי העסקים וה-IT, בשבעים מדינות סביב העולם. המחקר העלה, כי פוליטיקה פנים-ארגונית והתנגדות מנהלים חוסמות את היכולת להפקת ערך מרבי מההשקעה בניתוח צופה פני עתיד.

סטיב מיילס במסיבת העיתונאים בלאס וגאס

על פי המחקר, יותר מ-75% מהארגונים מציינים כי קידום הצמיחה והחדשנות הם הערכים החשובים ביותר הנוצרים באמצעות ניתוח עסקי צופה פני עתיד – ועדיין, שני שלישים מהארגונים מצביעים על סוג כלשהו של התנגדות פוליטית פנים-ארגונית, או התנגדות של מנהלים, כמחסום המשמעותי ביותר בפני הפקת הערך המרבי מהשקעות בתחום הזה. המחקר העלה עוד, כי התרבות הארגונית, שיטות המדידה והאמון המיוחס לנתונים, הם הגורמים המביאים לארגונים יכולת לפעול על בסיס נתונים וניתוח אנליטי שלהם.

המחקר הצביע גם על גידול יציב במספר המשיבים המדווחים על שימוש ביישומים אנליטיים לתמיכה באסטרטגיות ליצירת הכנסות, באופן המיושם ביותר משני שלישים מהארגונים, לעומת שימוש בכלים אנליטיים לקיצוץ הוצאות, המאפיין שליש בלבד מהארגונים המשתתפים בסקר. המחקר העלה, כי כמעט 40% מהחברות נהנות מהחזר מהיר על ההשקעה, בתוך ששת החודשים הראשונים מאימוץ הכלים האנליטיים.

עוד מצא המחקר, כי יש שלושה גורמים מרכזיים המהווים מפתח לקידום הניתוח העסקי האנליטי במסגרת ארגונים: קבלת אחריות ברורה, אמון, וזמינות כישורים. במקביל, מצביע המחקר על פערים משמעותיים הקיימים בכל אחד מהתחומים האלה, בין הצורך ובין המצב הקיים בפועל. "באמצעות התמודדות עם הפערים האלה, יכולים מובילי השימוש בכלים אנליטיים בארגון לשפר את מחויבות ההנהלה, להעלות את רמת האמון ולבנות רמות עמוקות יותר של ידע וכישורים. על מנת להפיק את הערך החבוי בנתונים, צריכים ארגונים לזהות את המובילים האפשריים מקרב חברי ההנהלה הבכירה, שיתייצבו מאחורי השימוש בכלים אנליטיים", נכתב, "בעלי תפקידים דוגמת מנהל הנתונים הארגוני ומנהל הניתוח האנליטי הארגוני מסייעים לחברות בהן הם פועלים לבנות אסטרטגיית נתונים כלל-ארגונית, על מנת להפיק בעזרתה יתרון תחרותי. השילוב הנכון של אסטרטגיה, תקנים, טכנולוגיה ומבנה ארגוני, מאפשר למצות את מלוא הפוטנציאל אותו מציע הניתוח האנליטי עסקי".

יותר מ-13 אלף לקוחות, שותפים עסקיים ואנשי יבמ. כנס IOD 2013

רק חלק קטן מהמנהלים הבכירים תומכים כיום באופן פעיל ומלא בשימוש בנתוני Big Data ובכלים אנליטיים על מנת להאיץ את תהליכי קבלת ההחלטות ולקדם שינוי. על פי המחקר, כרבע (24%) מהמנכ"לים וממנהלי התפעול הראשיים מקדמים כיום את השימוש בתובנות מבוססות ניתוח אנליטי. מדובר בעליה משמעותית של 10% יותר לעומת שנת 2012, ועדיין, נכתב, "הנתון הזה רחוק מהנדרש על מנת להצית ולחולל שינוי נרחב. מנכ"לים, מנהלי תפעול, מנהלי טכנולוגיות מידע ומנהלי שיווק ראשיים מסוגלים לקדם את השימוש ב-Big Data ובכלים אנליטיים לכל רוחב הארגון, ומהווים מפתח ליצירת ערך על בסיס הנתונים האלה. בארגונים המאופיינים ברמה נמוכה של תמיכה מכיוון המנהלים האלה, מתעכב השימוש בכלים אנליטיים בשל היעדר מימון ומשאבים. ככל שארגונים מחפשים אחר דרכים לצמיחה נוספת, הם זקוקים לאופק רחב יותר של ראייה עסקית, על מנת לתמוך בפרויקטים חדשים – במתכונת המתאפשרת בעולם ה-Big Data".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים