משה חורב, אורקל: "אנו מצויים בתחילתו של עידן המידע"

"העידן החדש הזה משפיע על כולנו והוא מחייב מהפיכות ושינויים גדולים, ולא רק בהיבט המיחשוב", אמר חורב - סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לדבריו, "במשך שנים העריכו שהמעבר לענן יתבצע באופן זהיר, איטי ובלה בלה בלה. זה כמובן כבר לא המקרה. העלם רץ היום הרבה יותר מהר ממה שכולם חשבו, וכל הספקים חייבים לתמוך בזה"

משה חורב, סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל אורקל ישראל. צילום: אור יעקב

"אנו מצויים בתחילתו של עידן המידע. כולנו, כבני אדם, משתמשים היום במידע בכל מקום, בזמן אמת ובכמויות עצומות – הרבה יותר גדולות ממה שאי פעם דמיינו. דיברו על העידן הזה הרבה הזמן, אבל בתחושה שלי, הוא מתחיל עכשיו", כך אמר משה חורב, סגן נשיא באורקל (Oracle) העולמית ומנכ"ל אורקל ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים. לדבריו, "העידן החדש הזה משפיע על כולנו והוא מחייב מהפיכות ושינויים גדולים, ולא רק בהיבט המיחשוב. הוא גם מציב אתגרים גדולים שנצטרך ללמוד להתמודד איתם".

חורב אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס הענק Oracle Open World 2013, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שננעל ביום ה' האחרון, משך אליו כ-60 אלף משתתפים – גידול של 20% לעומת 2012. חורב הוביל את המשלחת הישראלית לאירוע, שכללה כ-150 לקוחות, שותפים ובכירי אורקל ישראל.

"ההכרזות החדשות של אורקל פה בכנס מכוונות בדיוק לעידן החדש הזה שאני מדבר עליו", הסביר חורב. "למעשה, אנחנו יודעים כבר היום לתמוך בדטה-סנטר של מחר, בעזרת סט של מכונות ייעודיות. זה הפך למשפחה שלמה של מוצרים, שיחד מספקים את התשתית לבניית דטה-סנטר שלם. לפני שלוש-ארבע שנים התחלנו עם המכונה הראשונה, אקסהטדה (Exadata), שהיתה בשורה גדולה מאוד. אחריה הגיעו אקסהלוג'יק (Exalogic) ואקסהליטיקס (Exalytics) והיום יש לנו את מכונת הגיבוי החדשה לבסיס הנתונים ואת ה-SPARC M6-32 החדשה – שמניעים את הדטה-סנטר העתידי בעידן החדש הזה שאנו נמצאים בפתחו".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

עד היום, אמר חורב, "חשבנו בצורה לינארית: ידענו שבכל שנה-שנתיים כמות המידע מוכפלת ומהירות ה-CPU גדלה. המרוץ הזה הרבה יותר מהיר היום והגידול הוא כבר לא לינארי, אלא אקספוננציאלי. הדטה-סנטר הארגוני חייב לתמוך בזה, וזה בדיוק מה שאורקל עושה עם המכונות החדשות הללו, וכמובן עם יכולות ה-In-Memory החדשות של גרסה 12c של בסיס הנתונים".

"פן נוסף בהכרזות החדשות של אורקל עוסק במיחשוב הענן", הסביר. "הענן של אורקל מציע היום את כל מה שהארגון צריך – אם זה ERP, אם זה CRM וכמובן גם בסיס נתונים. זו פריצת דרך משמעותית. במשך שנים העריכו שהמעבר לענן יתבצע באופן זהיר, איטי ובלה בלה בלה. זה כמובן כבר לא המקרה. העלם רץ היום הרבה יותר מהר ממה שכולם חשבו, וכל הספקים חייבים לתמוך בזה. יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי השינוי הזה ולראות איך בדיוק הוא יתפתח".

חורב הוסיף, כי "יש השנה נציגות ישראלית גדולה מאוד בכנס, עם כ-150 מקצועני אורקל שטסו הנה במיוחד. אני יושב בחלק מהפגישות ורואה איך האנשים הטכניים של אורקל בארצות הברית מאותגרים מהשאלות המעמיקות של הישראלים ומתפעלים מתשומת הלב שלהם לפרטים. לא לחינם יצא לענף ה-IT הישראלי שם של קהילה טכנולוגית במיוחד, שמלאה ב-Early Adapters, וקל מאוד לראות את זה בכנס. יש פה שיחות מאוד אינטימיות עם אנשי הפיתוח של אורקל העולמית, ואין לי ספק שבחודשים הקרובים נראה יישומים ראשונים בישראל של המוצרים שהוכרזו פה בכנס".

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים