מד"א העלתה לאוויר אפליקציה חדשה לעידוד תרומות דם

האפליקציה מספקת מידע בזמן אמת על נקודות ההתרמה הקרובות למקום הימצאו של המשתמש, ופרטים רלוונטיים נוספים, כמו שעות הפעילות ● בנוסף, מאפשרת האפליקציה למי שכבר תרם דם, לנהל פנקס תרומות ● דניאל צימט, חבר אגודת ידידי מד"א: "כל מי שינהל את תרומות הדם שלו באמצעות האפליקציה, יוכל לקבל אזכור ברשת החברתית. מטרתנו היא לייצר קהילה פעילה של תורמים"

מד"א העלתה לאוויר אפליקציה סלולרית חדשה, שנועדה לעודד ולהגביר את קצב תרומות הדם של הציבור בישראל. האפליקציה פותחה על ידי אגודת ידידי מד"א בשיתוף בית התוכנה גרובנט, כהמשך ליוזמה של היועץ האסטרטגי, דניאל צימט – חבר אגודת ידידי מד"א.

האפליקציה מספקת מידע בזמן אמת על נקודות ההתרמה הקרובות למקום הימצאו של המשתמש, ופרטים רלוונטיים נוספים, כמו שעות הפעילות. בנוסף, מאפשרת האפליקציה למי שכבר תרם דם, לנהל פנקס תרומות.

"מחקרים הוכיחו שלמרות שהציבור בישראל מודע לחשיבות הלאומית של תרומות דם תכופות, בפועל לא נוצרה זיקה מספקת בין הנכונות לתרום ובין הנגישות של נקודות ההתרמה", אמר צימט, שהסביר מדוע הגה את הרעיון לפיתוח האפליקציה. "מלאי המנות בבנק הדם אמנם מספיק לפעילות השוטפת בשגרה, אולם במצבי חירום – או אפילו בתקופות עמוסות יחסית, כמו חגים – נוצרים מצבים שבהם יש צורך דחוף בכמות גדולה יותר של מנות דם. לכן, הציבור נקרא לתרום דם במשך כל השנה".

לדבריו, "אחד הדברים הייחודיים באפליקציה, הוא שכל מי שינהל את תרומות הדם שלו באמצעותה, יוכל לקבל אזכור ברשת החברתית. מטרתנו היא לייצר קהילה פעילה של תורמים ושל ידידי מד"א". עד כה נספרו כעשרת אלפים הורדות לאפליקציה החדשה ובמד"א מקווים שהקצב יגבר, ועמו מספר תורמי הדם בכל ימות השנה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה דיין

    רעיון נפלא המשלב קהל יעד חדש בעל פוטניצאל ענק כתורמי דם . כל הכבוד

אירועים קרובים