איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשל"צ: "טיל שנפל בעיר בעמוד ענן הראה את חשיבות מערכות ה-GIS העירוניות"

במהלך עמוד ענן, ספקיות ה-IT עמדו לצידנו, מה שהדגים את החשיבות הרבה מאוד של הקשר בין הרשות המקומית לביניהן", אמר כרמלי ● הוא ביקש לקרוא לעיריית ראשון לציון "עיריית היי-טק" ומנה מערכות שונות שהתקינה באחרונה

"במהלך מבצע עמוד ענן סבלנו מפגיעה ישירה של טיל שהראתה לנו עד כמה חשובות מערכות המידע הגיאוגרפיות העירוניות", אמר איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון.

כרמלי דיבר בפאנל שנערך במסגרת כנס KickOff 2013, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי כרמלי, "במהלך עמוד ענן, ספקיות ה-IT עמדו לצידנו, מה שהדגים את החשיבות הרבה מאוד של הקשר בין הרשות המקומית לביניהן. עיריית ראשון לציון 'מסודרת' כספית ואין לה חובות לספקים. אני הגעתי לתפקידי לפני שנתיים וחצי – מצד הספק".

הוא אמר, כי "בעבודת המיחשוב העירונית, התמקדנו בעיקר בשיפור תהליכים, ניהול זרימת מידע והעברת הנחיות ומשימות במקום נוהל המזכרים שהיה קיים. הכנסנו מערכת ממוחשבת לניהול הנחיות ומשימות, ניהול ושיתוף ידע והקמת פורטל ארגוני, ניהול השירות מול עובדי העירייה ומול האזרחים, בהם 1,500 משתמשי מחשב, והחלפת ספק סלולרי, כולל טלפונים חכמים בשילוב MDM לתמיכה בתהליכים הארגוניים". עוד הוא ציין את פיתוח היישום של העירייה עם חברת Keep It City. "היישום מאפשר לתושבים לפתוח קריאות מול מוקד 106 על ידי צילום והעברת הבקשה, וקבלת עדכון בחזרה למכשיר החכם באמצעות תמונה. שילבנו כאן גם שכבות GIS, בהן מיפוי מקלטים ומיקומים של בתי ספר, סלי מחזור, פארקים לכלבים ועוד".

ענת ספקטור, מנמ"רית עיריית רעננה. צילום: קובי קנטור"אני מבקש שיתייחסו אלינו כאל עיריית היי-טק", אמר. עם זאת, הוא ציין ש-"כשערכנו מכרזי IT, ספקיות ה-IT הגדולות לא השתתפו בהם".

"המכרזים מהווים אילוץ קשה"
דוברת נוספת בפאנל הייתה ענת ספקטור, מנמ"רית עיריית רעננה. היא אמרה ש-"המכרזים מהווים אילוץ קשה. לפני כמה שנים יצאנו למכרז בתחום החינוך, חיפשנו ספק, נאלצנו לקחת מישהו במחיר מחיר נמוך ולהתפשר. ההתחלה הייתה קשה. הספק הבין שחשוב לו אסטרטגית לספק שירות ולהצליח, וייתכן שהוא אף הפסיד".

"לפני שנתיים עברנו מהפך וכיום, המנמ"ר וה-IT העירוני מקבלים ברעננה משנה חשיבות", הוסיפה ספקטור. "הנהלת העירייה מצהירה על כך ומבצעת את ההצהרה בפועל, ולכן – מערכות ה-IT מוטמעות בצורה אפקטיבית".

היא ציינה את ההחלטה של עיריות הרצליה ורעננה לצאת למכרז משותף להחלפת מערכות הליבה ואמרה, כי "היא הייתה נכונה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים