מערכות ההצבעה הממוחשבות של הפריימריז בליכוד קרסו; מנכ"ל אמנת: חלק מהמידע שפורסם לא נכון

"יש תקלות, אנחנו לא יודעים את הסיבות, אך עושים כל מאמץ להמשיך את הפעילות", אמר אברהם (לולו) אסף, מייסד ויו"ר אמנת, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לדבריו, "בחלקים גדולים של הקלפיות המערכת עבדה" ● על פי נתונים לא רשמיים, השיבושים במערכת ההצבעה גרמו לכך שאחוז ההצבעה עומד בקושי על 4% ● בכירי המפלגה על אמן יועצים מקבוצת אמנת: "בליכוד ישקלו את צעדיהם לנוכח הכישלון החמור של החברה שלא עמדה בהתחייבויותיה"

ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד קבעה היום (א') אחר הצהריים, כי ההצבעה לבחירת מועמדים לרשימת המפלגה בכנסת תוארך עד חצות. זאת, לאחר שמערכות ההצבעה הממוחשבות לא תפקדו כצפוי, וחלק משרתי המערכת קרסו ולא אפשרו למתפקדים להצביע.

נכון למועד סגירת הגיליון (יום א', 18:15) טרם הוחלט אם יתקיים יום הצבעה נוסף. אולם, על פי ההערכות, יחליטו במפלגה לערוך מועד ב' מחר, ביום אחר השבוע או בשבוע הבא. במידה ויוחלט על קיום יום הצבעה שני, יאלצו להחליט בליכוד אם ההצבעה תתקיים באופן ידני או ממוחשב, ואם היא תתאפשר בכל הקלפיות ברחבי הארץ.

על פרויקט ההצבעה הממוחשבת בפריימריז אחראית אמן יועצים מקבוצת אמנת – ולא קבוצת אמן, כפי שפורסם בחלק מכלי התקשורת. "יש תקלות, אנחנו לא יודעים את הסיבות, אך עושים כל מאמץ להמשיך את הפעילות", אמר אברהם (לולו) אסף, מייסד ויו"ר אמנת, בשיחה עם אנשים ומחשבים. "אנו האינטגרטור לביצוע מיחשוב הבחירות. בחלקים גדולים של הקלפיות המערכת עבדה, אולם יש תקלות במקומות מסוימים. חלק מהמידע שפורסם במהלך היום אינו נכון".

כבר בשעות הבוקר התגלו אי סדרים במערכות ההצבעה הממוחשבות, ובשעות הצהריים המחשבים קרסו. אחד השרתים שמפעיל את המערכות הממוחשבות קרס כבר בשעות הבוקר, כך שמעט מאוד מתפקדים הצליחו לממש את זכותם להצביע. עם פתיחת הקלפיות דווח על מספר תקלות במוקדי הצבעה שונים. במטה המרכזי בגני התערוכה נפלו המחשבים למשך דקות ארוכות. בין השאר דווח גם על תקלה במחשבים בקלפיות בגן יבנה וברמת גן. שרים אמרו, כי גם פעילים בבית שאן, בשוהם ובשדרות מתקשים להצביע.

בעקבות התקלות הרבות, ביקשו בליכוד להזכיר, כי המתפקדים יוכלו להצביע בכל אחד מהמוקדים ברחבי הארץ ללא קשר לאזור מגוריהם. במפלגה אמרו, כי חלק מהתקלות נפתרו ובחלק ממוקדי ההצבעה איפסו את המערכת במטרה להחזיר אותה לפעולה תקינה. גורמים בליכוד סיפרו בשעות הבוקר, כי כמעט בכל עמדות ההצבעה היו עיכובים רבים כתוצאה מתקלה במערכת האלקטרונית, שלא פעלה כמתוכנן.

על פי נתונים לא רשמיים, השיבושים במערכת ההצבעה גרמו לכך שאחוז ההצבעה עומד בקושי על 4% – הרבה פחות מ-20% ההצבעה שציפו להם. בעקבות התקלות, דן ראש הממשלה באפשרות להמשיך את ההצבעה בימים הקרובים.

שר החינוך, גדעון סער, קרא לקיים את הפריימריז במועד מחודש וכינה את התקלות החוזרות ונשנות "פארסה". ״כשאנשים מגיעים להצביע ולא יכולים להצביע זה זילות של ההליך הדמוקרטי״, אמר.

גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, קראה להיערך באופן מיידי להמשך הפריימריז מחר, תוך הפקת לקחים מהכשלים היום: "האופן שבו מתנהל הפריימריז עד כה אינו מוסיף כבוד להליך הדמוקרטי״, ציינה.

בעמדות ההצבעה בגני התערוכה בתל אביב התגלו תקלות דומות. המערכות הממוחשבות נתקעו למשך יותר ממחצית השעה ועיכבו את הצבעתם של השרים לימור לבנת וגלעד ארדן.

התקלות הטכניות המרובות עוררו זעם בקרב בכירים בליכוד על אמן יועצים מקבוצת אמנת, המפעילה את מערך המיחשוב של הפריימריז. "בליכוד ישקלו את צעדיהם לנוכח הכישלון החמור של החברה שלא עמדה בהתחייבויותיה", הזהירו.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנגל דוד

    החטא ועונשו. ככה זה כשבוחרים זול ומסריח...

  2. ביבי

    ועדת המיכרזים לא הכינה שעורי ולא למדה שכבר מבקר המדינה העביר על החברה הנ"ל ביקורת נוקבת בראשית שנות ה-90. כמו כן ידוע בשוק שראשי החברה נוהגים לשמן גורמים רבים וכך הם זוכים במכרזים. יכול להיות ששכחו להחליף את השמן.

  3. משה

    "חלק מהמידע שפורסם לא נכון"... והחלק שכן נכון? נכשלתם.

אירועים קרובים