אינטל רכשה את ווינד ריבר תמורת 884 מיליון דולרים

ווינד ריבר היא חברת תוכנה שעוסקת בתחום המערכות המשובצות ולה 15 סניפים, כולל מרכז מחקר ופיתוח ברעננה ● אינטל מייעדת את ווינד ריבר להיות חברה בת עצמאית שלה, ומהחברה נמסר שהיא אינה אמורה לשנות את התוכנית העסקית הנוכחית שלה ● קן קליין, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל ווינד ריבר: "כחברה בת באחזקה מלאה, ווינד ריבר תקשור באופן אמיץ יותר את מומחיות התוכנה שלה לפלטפורמות של אינטל בכדי להאיץ את קצב ההתקדמות וחדשנות התוכנה"

אינטל הודיעה בסוף השבוע, כי רכשה את ווינד ריבר, חברת תוכנה שעוסקת בתחום המערכות המשובצות, תמורת 884 מיליון דולרים. ווינד ריבר היא בעלת 15 סניפים, אחד מהם בישראל. מדובר בחברה שנחשבת למובילה בתחומה, והיא עוסקת בייצור מערכות הפעלה בהתאמה מיוחדת למערכות משובצות וכן במוצרי תוכנה, כולל מערכות שאינן קשורות דווקא לתחום המחשבים האישיים, שאליו מקושרת בדרך כלל אינטל.

אינטל מייעדת את ווינד ריבר להיות חברה בת עצמאית שלה, ומהחברה נמסר שהיא אינה אמורה לשנות את התוכנית העסקית הנוכחית שלה. "כחברה בת באחזקה מלאה, ווינד ריבר תקשור באופן אמיץ יותר את מומחיות התוכנה שלה לפלטפורמות של אינטל בכדי להאיץ את קצב ההתקדמות וחדשנות התוכנה. אנחנו נשארים מחויבים להמשך אספקת פתרונות לארכיטקטורות חומרה שונות", אמר קן קליין, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל ווינד ריבר.

בהודעה של אינטל נמסר, כי הרכישה מהווה חלק מהאסטרטגיה של החברה להרחיב את הנוכחות שלה בתחום המעבדים והתוכנה שאינם קשורים למערכות ושרתי מחשבים אישיים מסורתיים. זאת על אף שככל הנראה, אחד המוטיבים הראשיים ברכישה הוא היכולת של ווינד ריבר לספק מוצרי תוכנה לשוק מכשירי ה-MID שאותו מנסה אינטל לדחוף בכל העוצמה. הרכישה הזו גם יכולה לעזור לאינטל לחדור לשווקים כמו טלפונים חכמים ואפילו מכוניות חכמות.

רנה ג'יימס, סגנן נשיא ומנכ"ל קבוצת התוכנה והשירותים של אינטל, אמר, כי "הרכישה הזו מביאה לנו נכסים משלימים המובילים את השוק, וכן קבוצת אנשים מוכשרים במיוחד שיעזרו לנו להמשיך את צמיחת היכולות שלנו בשוק המערכות המשובצות והמכשירים הניידים. לווינד ריבר יש אלפי לקוחות במגוון רחב של שווקים, ועכשיו שתי החברות יהיו בעמדה טובה יותר בכדי להתמודד עם האפשרויות בשטחים האלה".

ווינד ריבר הוקמה ב-1981 בקליפורניה, ומעסיקה כיום 1,600 עובדים, כ-20 מתוכם במרכז המחקר והפיתוח שלה ברעננה. החברה סיימה את 2008 עם הכנסות של כ-360 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים