תוכן שיווקי

משולש ברמודה של ניהול תשתיות IT

18/07/2010 13:44

מאת יגאל קורולבסקי, מנכ"ל KMC Technologies

אומרים לנו שהכול משתנה בעולם בקצב מהיר בגלל הטכנולוגיה ומה שהיה הוא לא מה שיהיה. אז אומרים. בראיה של יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום המחשוב אני מגלה פעם אחר פעם שאין חדש תחת השמש. נכון, יש כעת רשתות חברתיות, אינטרנט בסלולר ומסרונים (SMS) ושאר ירקות. המידע זורם מהר יותר ובכמויות אדירות, אבל בסופו של יום הדבר המרכזי שאינו יכול להשתנות בצורה מהותית הוא הגורם האנושי. כמות המידע שאדם מסוגל לקלוט, לעבד ולפעול לפיו נשארת מוגבלת. היות והמגבלה שלנו היא האדם (כמו בתחומים רבים אחרים דוגמת הטסת מטוסים) עלינו לבנות מערכות תומכות שיעבדו, יסננו, יסכמו ויגישו את המידע הדרוש בזמן ובמקום הנכונים.

אבחנה זו תקפה לכל מערכת מידע מודרנית ובמיוחד למערכות שמטרתן ניהול של תשתיות IT (Information Technology) הידועות גם בשם מערכות שליטה ובקרה (NMS). עודף המידע בחיינו ובמיוחד בתחום ניהול תשתיות IT גורם לרוויה מהירה של האדם ולא פעם מידע קריטי הולך לאיבוד כמו שמטוסים ואוניות נעלמות במשולש ברמודה.

משולש ברמודה

משולש הברמודה בתחום ניהול תשתיות IT מורכב מאנשים – תהליכים – טכנולוגיה.

אם נבחן לעומק את הפעילות בכל מרכז תמיכה של ארגון, אשר תשתיות ה-IT הינן קריטיות לפעילות שלו, נגלה שללא קשר לגודלו של הארגון, האנשים שתפקידם לנהל תשתיות אלו נתקלים באותם קשיים:

*    מחסור באנשים בעלי הכשרה ויכולת לתת מענה למגוון העצום של תשתיות ה-IT
*    חוסר יכולת זיהוי מהיר של המקור האמיתי לתקלה (Root cause)
*    כישלון בהצגה ברורה של השפעה של תקלה טכנית על תהליך עסקי (Business Impact Analysis)
*    תעדוף בעייתי של טיפול בתקלות על פי קריטריונים ברורים
*    העדר יכולת לבצע התיקון על גבי מערכות רבות באופן אחיד וללא טעויות

כיצד אם כן נוכל לצמצם למינימום את השפעות משולש הברמודה בתחום ניהול התשתיות?

*    People: יש לטפל בגורם האנושי ע"י בניה נכונה של צוות ניהול ה-IT, טיפוח מצוינות, התווית מסלול קידום ברור והכשרה מקצועית מתמשכת.
*    Processes: יש לבנות ולהטמיע תהליכים לאיתור וטיפול בתקלות. תקן ITIL נותן מסגרת טובה למתודולוגיה זו אולם ניסיון ושכל ישר יכולים לספק מענה לא פחות טוב.
*    Products: יש לבחון וליישם כלים טכנולוגיים אשר יבצעו את הסינון והתעדוף מצד אחד ויאפשרו לבצע שינויים ותיקונים רלוונטיים על מרכיבים רבים של תשתית ה-IT באופן ממוכן.

אם נתמקד במוצרי השליטה והבקרה הקיימים היום, לחברת HP יש סל מוצרים נרחב מאוד אשר מצד אחד מקיף באופן מלא את ה-life cycle של ניהול תשתיות IT ומאידך בעל אינטגרציה הדוקה בין מרכיביו השונים. להלן סקירה קצרה של חלק מהמוצרים הבולטים:

*    NNM: מוצר עתיר יכולות בתחום מיפוי תשתיות ה-IT ברמות שכבה 2 ו-3 כגון מערכות תקשורת ושרתים, מעקב אחר שינויי טופולוגיה וביצועים. מאפשר זיהוי תקלות ברמת Root cause על מנת לצמצם למינימום את זמן איתור התקלה.

*    Operations Manager: ממשק לאיש ה-IT המאפשר ניטור IT וטיפול בהתרעות תוך תעדוף הטיפול בתקלה על סמך הבנה של ההשפעה על התהליכים העסקיים (Business Impact) בהתבסס על מידע המתקבל מה-UCMDB וממערכות ניטור נוספות כגון ה-NNM.

*    UCMDB: מערכת לגילוי אוטומטי, מעקב ודיווח של כל תשתיות ה-IT . מתממשקת למוצרים אחרים דוגמת Operations Manager ומאפשרת להעשיר את ההתרעות המופיעות בו במידע מעמיק על הקשרים והתלויות בין מערכות ויישומים.
הכותב הינו בעל ניסיון טכני נרחב של כ-17 שנים בתחום מערכות שו"ב, משמש כיועץ לחברות ומוסדות פיננסיים וגופים רבים נוספים בארץ ובעולם וכן מרצה רשמי של HP Software Education.

אירועים קרובים