תוכן שיווקי

ענקית האנרגיה Enel תשתמש ברחפן Sparrow של פרספטו בתחנת כוח

24/05/2018 18:23
הרחפן של פרספטו בתחנת הכוח של Enel. צילום: יח"צ

פרספטו הישראלית, מפתחת מערכות רחפנים אוטונומיות, הודיעה כי Enel – חברת חשמל רב לאומית וגורם מוביל משולב בשווקי החשמל, הגז והאנרגיות המתחדשות – השלימה את הפריסה של מערכת הרחפן Sparrow מתוצרתה לצורך שימוש בתחנת הכוח שלה Torrevaldaliga Nord שבאיטליה. פלטפורמת הרחפן הרב תכליתית תתמוך בפעילויות התפעול והתחזוקה באתר.

בתחנת הכוח של Enel יטוס Sparrow במצב אוטומטי, תחת פיקוחו של מפעיל שיכול להשתלט על המכשיר בכל רגע, וזאת מאחר הרגולציה האיטלקית אינה מאפשרת כרגע טיסה אוטונומית מלאה של רחפנים.

הרחפן, שפועל באמצעות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, נושא מטען כפול קבוע של מצלמות ליום ולראיית לילה (טרמית), המאפשר לו לבצע פעולות מסביב לשעון, כולל איסוף של צילומי אוויר, צילומי מסך ונתונים שניתן להעביר לאנשי Enel בזמן אמת. בטיסה במצב אוטונומי, Sparrow מבצע משימות בדיקה ללא כל התערבות אנושית.

הרחפן של פרספטו נוחת בתחנת הכוח של Enel. צילום: יח"צ

הרחפן של פרספטו נוחת בתחנת הכוח של Enel. צילום: יח"צ

פתרון הרחפן בקופסה (Drone in a box) של פרספטו הופך משימות תעופה לקלות יותר לביצוע, בכך שהוא מגדיל את תדירות הטיסות ואת ההסתברות לגילוי אנומליה בשלב מוקדם. ברגע שאנומליה מזוהה, הרחפן שולח התראה בזמן אמת, המתארת את מהות הבעיה ומספקת דיווח על המיקום שלה. איסוף הנתונים השוטף של Sparrow וניתוחם מאפשרים תחזוקה מונעת, ובסופו של דבר מובילים לירידה בעלויות התפעול ולשיפור פרודוקטיביות האתר.

"בעוד שרחפנים מתוארים כטכנולוגיה של העתיד, היכולת לפעול באופן עצמאי משחררת את הפוטנציאל האמיתי שלהם, ומאפשרת להם לפעול כחבר צוות אחראי, עצמאי וחכם, המספק לא רק תצפית ממעוף הציפור על המתקנים, אלא יצירת תובנות מעשיות אמיתיות", אמר דור אבוחצירה, מנכ"ל פרספטו. "אנחנו גאים לעבוד עם Enel ומצפים לשנים רבות של שיתוף פעולה עם החברה המצטיינת במונחים של ייצור אנרגיה בטוחה, בעלות נמוכה, המתחשבת בסביבה".

Sparrow מוצב באתר תחנת הכוח Torrevaldaliga Nord של Enel ושוכן ביחידת בסיס עצמאית, ממנה הוא משוגר ואליה הוא נוחת באופן עצמאי. הבסיס של פרספטו מטעין, מעביר נתונים ומבצע "בדיקות בריאות" על הרחפן כאשר זה אינו פעיל. המערכת מתוכננת גם לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים, כגון גשם כבד, שלג ואבק – דבר המאפשר לה לפעול לאורך כל השנה.

כדי לראות כיצד רחפן Sparrow של פרספטו פועל בתחנת הכוח Torrevaldaliga Nord של Enel לחצו כאן.

אירועים קרובים