בשידור חי: האקרים גנבו מטבעות דיגיטליים ליוטיובר יועץ ICO

איאן באלינה - סוחר מטבעות וירטואליים מוכר, שנהג לשדר בלייב תכנים שנוגעים בתחום - הפך בעצמו לקורבן פריצה של האקרים ● במהלך שידור רוקנו השודדים את כל תוכן הארנק הווירטאולי שלו, שכלל מטבעות בשווי של שני מיליון דולר

אילוסטרציה: איגור סטבנוביץ', BigStock

דברים ידועים הם שצריך להיזהר עם מטבעות וירטואליים ושכשמדובר בסחר בהם – הכל יכול לקרות. אבל המקרה הבא הוא אירוע אירוני במיוחד: איאן באלינה, משקיע ויועץ המתמחה בתחום הקריפטוגרפיה, שנוהג לשדר בלייב ביוטיוב (Youtube) לקהל של יותר מ-100 אלף מנויים, איבד את כל המטבעות הווירטאוליים שהיו ברשותו בפריצה שהתרחשה שלשום (א').

הפריצה קרתה באמצע שידור שבו סקר באלינה את תחום ה-ICO – הנפקות מטבע ראשוניות. לפי הדיווחים, תוך כדי השידור הבחין אחד הצופים שמישהו רוקן את כל האסימונים המאוחסנים בארנק של באלינה, ואף כתב זאת כתגובה – אבל לא זכה לתשומת לבו. כרבע שעה לאחר מכן הפסיק לפתע היוטיובר את השידור שלו ולא חידש את הסקירה מיד, אלא רק שעתיים לאחר מכן. כשחזר הסביר שעצר את השידור כי שם לב שהוא הועף מפרופיל ה-Google Sheets שלו ולא הצליח לשוב אליו.

בערוץ הטלגרם (Telegram) שלו גילה באלינה שבפריצה נגנבו ממנו מטבעות מיליון מטבעות לום (Loom), ועוד 20 מטבעות Nucleus ושני מיליון מטבעות Pareto – בשווי כולל של כשני מיליון דולר.

באלינה: הפריצה – עקב כשל אבטחה בכתובת המייל הישנה שלי

לדבריו, הפריצה קשורה בכשל אבטחה בכתובת המייל הישנה שלו מהקולג'. כתובת זו הופיעה ככתובת המייל לשחזור חשבון ה-Gmail שלו, ונראה שחשבון זה נפרץ בעבר. לפי מה שהסביר, בעבר קיבל באלינה מייל מהקולג' על ניסיון הפריצה, ואף עבד עם צוות האבטחה של המוסד בכדי לפתור את הבעיה, אבל העניין התארך יותר מדי והוא פשוט ויתר על כתובת הדואר האלקטרוני הישנה.

"שמרתי גרסאות של המפתחות הפרטיים שלי מאוחסנים ב-Evernote שלי (אפליקציית ארנקים וירטואליים – ג"פ), כמו קבצי טקסט מוצפנים עם סיסמאות", אמר. "אני חושב שהם פרצו ל-Gmail שלי באמצעות כתובת המייל שלי בקולג', ואז פרצו את ה-Evernote שלי".

האם זה תרגיל?

הצופים של באלינה, עם זאת, העלו תהיות בנוגע לאמיתות הפריצה ופרסמו חשדות שמדובר בתרגיל של היוטיובר, שמטרתו להימנע מתשלום מסים. אחרים הצביעו על הבעייתיות שכרוכה בהתרברבותו של הנשדד בעושר שלו בפני קהלו באינטרנט ואמרו שאחסון מפתחות פרטיים ב-Evernote, בחשבון Box, או בתוך מייל או קובץ אקסל (Excel) הוא פשוט רעיון גרוע במיוחד.

באלינה לא התייחס לסברות בנוגע לתרמית מס וצייץ בטוויטר (Twitter) שלו: "אני לא דואג לכסף. למדתי את הלקח. רק אכפת לי לתפוס את ההאקר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים