תוכן שיווקי

סקר נט-אפ: בישראל רק 10% מהארגונים נחשבים חדשניים

ארגונים חדשניים הנשענים על נתונים, הם בעלי סיכוי של פי שלושה להשגת לקוחות חדשים, שיפור פריון העובדים והעלאת הרווחים לעומת ארגונים מסורתיים

19/03/2018 13:43
גיא רחמים, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

נט-אפ (NetApp), המומחית העולמית בנושא הענן ההיברידי, חושפת ממצאים של מחקר גלובלי שנעשה בשיתוף עם חברת המחקר IDC.

ממצאי המחקר מצביעים על צעדים שכל ארגון יכול לאמץ במסגרת השינוי הדיגיטלי. המחקר העולמי התבסס על 800 מנהלים בכירים בארגונים בעלי גודל בינוני וגדול (מעל 500 עובדים לארגון). המגיבים לסקר הגיעו משבע מדינות (קנדה, סין, צרפת, גרמניה, יפן, בריטניה וארצות הברית). גם בישראל ערכנו סקר דומה, על מנת לבסס את תוצאות המחקר בשוק המקומי.

המחקר העולמי מראה כי ארגונים המתבססים על נתונים – ארגונים חדשניים, משתמשים בטכנולוגיות דיגיטליות במטרה להשפיע על שווקים חדשים. ארגונים מסורתיים מאבדים הזדמנויות רווח, לא מצליחים לעמוד בדרישות הלקוחות שלהם ולהתמודד עם כמויות המידע. הם משתמשים בכלים לא אחידים לניהול המידע בפורמטים שונים ובמיקומים שונים, ובכך מוסיפים מורכבות לניהול האבטחה, הסיכון, הפרטיות והציות לרגולציה. על פי המחקר, רק 11% מהחברות עונות על ההגדרה של חדשניים ומובילי נתונים.

בסקר דומה שערכה נט-אפ בישראל נראו תוצאות דומות. הסקר נערך בקרב כ-20 מנהלים טכנולוגיים, מתוכם רק 10% מהחברות עונות על ההגדרה של ארגונים חדשניים ומובילי נתונים.

"כפי שניתן לראות מתוצאות הסקר, רוב הארגונים לא מבינים שהנתונים זה הנכס הכי חשוב שלהם. רק מעטים עושים שימוש אופטימלי בנתונים, בזמן שאפשר ורצוי לעשות הרבה יותר", כך מסר גיא רחמים, CTO נט-אפ ישראל.

ארגונים נעים לכיוון המגמה החדשה

דוגמה לכך ניתן לראות במצלמות האבטחה המותקנות ברוב החנויות. מסתבר כי באמצעותן ניתן להפיק מידע רחב יותר על הרגלי הקניות של לקוחותיהם, מידע אליו בעלי החנויות משוועים בזמן שכיום נעשה בהם שימוש בעיקר כשרוצים לאתר אירועי אבטחה שקרו בעבר.

מסתבר שמניתוח הצילומים במצלמות האבטחה שמותקנות ממילא בחנות, ניתן לקבל תמונה מלאה על הרגלי הקניות של הלקוחות. בענן הציבורי ניתן לערוך אנליטיקות שונות, למשל ניתן לדעת מהו חתך הגילאים שנכנס לחנות ובהתאם לפלח את המסרים השיווקיים. אנו עוזרים ללקוחות להעביר מידע מהענן הפרטי לציבורי, לנתח את הנתונים ובהתאם לבנות מהם ערכים שיווקיים ומכירתיים שיוכלו לתרום לקידום עסקי של הארגון.

המטרה של נט-אפ, אמר רחמים "היא לסייע ללקוחות הארגוניים לנצל את המידע שלהם ולהפיק ממנו יותר – לסייע לשמירת המידע, לגיבוי ולהגנה עליו וגם לשינוע של המידע בין העננים השונים – הפרטי, זה של ספק השירות והענן הציבורי. זו המשמעות האמיתית של ניהול המידע ואנו רואים ארגונים נעים לכיוון המגמה החדשה".

לסיכום, ארגונים השואפים להפוך לחדשניים ומובילי נתונים חייבים לשנות תהליכים וטכנולוגיות וליצור שינוי משמעותי שיכלול: יצירת תפקידים חדשים, קביעת מודלים חדשים, מיסוד תהליכים חדשים, השקעות חדשות וניצול שירותי מידע בענן ההיברידי.

לסקר העולמי לחצו כאן.

אירועים קרובים