תוכן שיווקי

"עם ההצלחה באקסלרטור – השקעותינו החיצוניות אסטרטגיות יותר"

29/11/2017 12:39
מייקל היאט, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה של CA Technologies. צילום: יח"צ

מייקל היאט, הוא סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה של CA Technologies. ראיון עמו שנערך ב-CA World, הכנס השנתי של CA שהתקיים בלאס וגאס, מאפשר הצצה אל היבטים מסוימים באסטרטגיה של CA.

NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, היא מפיצת מוצרי CA Technologies בישראל.

מדי פעם מתפרסמות ידיעות על השקעות שונות של CA, כולל מיזוגים ורכישות. CA גם רכשה מספר חברות ישראליות. מהי מדיניותה של החברה בתחום זה?
"אנו משקיעים בהרבה רמות", אומר היאט. "אנו מבצעים השקעות אורגניות בעסק שלנו ויש לנו גם את האקסלרטור שהוא למעשה חממה פנימית לסטארט-אפים. אנחנו גם משתתפים בקרנות חיצוניות במספר תחומים".

"ההשקעות שלנו כללו גם סטארט-אפים בישראל, הודו ושווקים אחרים. ככל שאנו מצליחים יותר באקסלרטור שלנו, כך ההשקעות החיצוניות שלנו הן אסטרטגיות יותר. האקסלרטור מאפשר לנו להמר בשלב מוקדם על הזדמנויות שבהן עדיין אין שוק או מוצר מוכחים".

CA מקדמת כיום את תפיסת "מפעל התוכנה המודרני" המאפיין את השילוב שבין עסקים וטכנולוגיה. כיצד התפתחה תפיסה זו?
"מפעל התוכנה המודרני מגיע מהלקוחות שלנו", אומר היאט. "ללקוחות יש סוגיות שהם מנסים לפתור, ויש להם דרישות שונות מפתרונות תוכנה שבאופן מסורתי כל אחד מהם פעל בצורה בלתי תלויה בפתרונות אחרים".

"אנחנו רואים יותר ויותר את הצורך שהפתרונות יעבדו יחדיו, שיהיה מעין דבק שיחבר אותם. במלים אחרות – לבנות את כל מחזור החיים של האפליקציה ולנהל את כל התהליך החל מהתכנון והבניה, ועד לתפעול, לאבטחת המידע וכו'".

"הלקוחות מביטים בנו ואומרים: CA, יש לכם שילוב של מוצרים שיכולים לענות על כל אחד מהצרכים הנ"ל, אך האם אין לכם תכנית כלשהי כיצד מדביקים את הכל ביחד? וזה מה שאנחנו עושים. הלקוח מחפש פתרון רחב ולא מוצרים נקודתיים, וזה מה שגורם להצלחה".

מדברים כיום רבות על השינויים שעוברים ארגונים: המעבר לכלכלת אפליקציות, הטרנספורמציה הדיגיטלית וכדומה. האם CA עצמה עוברת שינויים?
"אנחנו משנים את הרכב סל המוצרים שלנו בצורה אורגנית ובלתי אורגנית, כדי להוסיף יכולות שונות", אומר היאט.

"אחת הדוגמאות הטובות היא רכישתה של VeraCode. באופן מסורתי עסקנו באבטחת מידע בתחומים כגון ניהול זהויות וגישה. הטכנולוגיה של VeraCode היא סוג שונה של אבטחת אפליקציות. בעת פיתוח אפליקציה, ביצוע בדיקות בסוף התהליך אינו מספיק. אבטחת המידע צריכה להיות לאורך כל התהליך".

"רכשנו את VeraCode ושילבנו את מוצריה בסל המוצרים שלנו. זוהי דוגמה לשינוי לא אורגני שביצענו בסל המוצרים שלנו. אנו פועלים במבנה של יחידות עסקיות המשקפות קווי מוצר מסוימים. עם הזמן נראה שינוי, שיהיה עקבי עם הכיוון העסקי של החברה. אנו מגלים גמישות בכל הקשור להתפתחות של העסק, לאורך זמן".

אחד התחומים החמים ביותר בעולם הטכנולוגי הוא האינטרנט של הדברים. האם ל-CA יש תכניות להיכנס לתחום זה?
"אנו לא עוסקים בתחום הציוד, אבל האינטרנט של הדברים דורש דברים מסוימים שבהם אנו עוסקים", אומר היאט. "למשל – אבטחת מידע במכשירי IoT היא חשובה ביותר. היחידה העסקית שלנו שעוסקת באבטחת מידע בוחנת כיצד אנו יכולים לסייע".

"או דוגמה אחרת – באינטרנט של הדברים משתמשים בנתונים ואנו עוסקים בניטור נתונים. כלומר, איננו עוסקים ישירות ב-IoT אך אנו יכולים לסייע בתחום זה. במלים אחרות: אנו רואים באינטרנט של הדברים סביבה נוספת שבה אנו יכולים לפעול".

אירועים קרובים