תוכן שיווקי
בעקבות אירוע השקת מערכת ה-HCI של נט-אפ

העתיד הדיגיטלי הוא עתיד של תשתיות אחודות

21/11/2017 14:18
גיא רחמים, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: גיא רחמים, סמנכ"ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל
גרטנר (Gartner) פרסמה באחרונה מחקר על מערכות תשתיות היפר אחודות (HCI), שהדגיש כיצד שוק ה-HCI נמצא בעלייה. חברת המחקר הכירה בכך שה-HCI של נט-אפ (NetApp) הוא גורם מרכזי בשוק, בשל איכות השירות שהוא מציע והגישה ההדרגתית לארגונים.

התחזית של גרטנר ל-2018 ומעבר לה, שכוללת פיתוחים טכנולוגיים וחדשנות – מבוטים דרך האינטליגנציה המלאכותית ועד לאינטרנט של הדברים, כוללת בתוכה את המשך המקום המאוד מרכזי של הנתונים. מכאן שלא מפתיע שלפי הערכות, עד 2025 כמות הנתונים בעולם תוכפל פי 10 מהכמות ב-2016. אבל מה המספרים האלה אומרים עבור הארגון שלך?

אנחנו חווים תזוזה משמעותית – מהשימוש בנתונים למטרות תפעוליות בתוך הארגון להכרה שהנתונים הם הארגון. אסטרטגיה מונעת נתונים חייבת להיות בראש האג'נדה העסקית, עבור כל הארגונים, בקרב כל המגזרים ובהיקף גלובלי.

למרות זאת, מה שבא עם שינוי כזה הוא העלייה הבלתי נמנעת בהפצת נתונים דינמיים ומגוונים, שמאוחסנים במקומות רבים. נתונים אלה משתנים כל הזמן ומופקים בתוך הארגון ומחוצה לו. לכן, היכולת לנהל באופן יעיל את הנתונים ממכשירים מחוברים או מסביבות מחוברות, או להבטיח ריבונות של הנתונים, אבטחה ועלות סבירה, הם הגורמים שעושים את כל ההבדל, שיכול להביא את הארגון שלכם להיות בעל יתרון תחרותי.

חזון ה-Data Fabric

חזון ה-Data Fabric מהווה גישה אופטימלית להשגת היתרון הזה בעזרת ניהול נתונים כלכלי ומהיר, שיפיק תובנות בזמן טוב יותר. הוא מאפשר לצוות ה-IT של הארגון יכול לנהל ולאבטח את המידע באמצעות הענן ההיברידי.

שילוב של משאבי מחשוב ואחסון ביחידה אחת שמתאימה לכל הוא בעל יתרונות מסוימים, אבל הוא יכול להציב גם כמה אתגרים ללקוחות. המושג "אין ארוחות חינם" נמצא במקרים אלה לעתים קרובות בשימוש ואי אפשר להתחמק ממנו כאשר מגיעים ליישום של הטכנולוגיות הקיימות. התפשרויות והחלפות תמיד מתבצעות במקרים אלה בתכנון המוצר ובהבאתו לשוק.

חלוקה ושיתוף של משאבים מאפשרים נקודת מחיר התחלתית ונקודת כניסה נמוכות יותר. הגיוני לשלב בין משאבים אם הגורם הקובע הוא המחיר. אבל במקרים אלה, הרבה פעמים מתפשרים על הביצוע ועל היכולת להריץ עומסי עבודה. לעתים זה יכול לגרום לחוסר יכולת לשדרג, מצריך שהלקוח יפנה לפתרונות אחרים או מאלץ את הלקוח להגביל את עצמו לסוג בודד של פתרון שאיננו, למעשה, מה שהוא יצטרך בעתיד.

ה-HCI אומץ כחלק בלתי נפרד מה-Data Fabric, בגלל היכולת שלו לפשט את תפעול הדטה סנטר ולהקל על הניהול. כדי לספק את היתרונות שבו באופן מלא, ה-HCI חייב לענות על הציפיות של הארגון העתידי, ועליו להיות גמיש ואוטומטי. האוטומציה מפחיתה את הסיכון בשגיאות ומאפשרת התמקדות במשימות בעלות ערך גבוה, שמניעות את הארגון.

שוק התשתיות ההיפר אחודות גדל ומתפתח במהירות, ונט-אפ ממשיכה לחדש כדי לעזור לארגונים לעמוד בקצב. נט-אפ מאמינה שאינטגרציה ושילוב ל-Data Fabric ושילוב HCI תאגידי מהווים מרכיבי מפתח לשינוי הדיגיטלי.

אירועים קרובים