תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day 2017, יום ד' 15 בנובמבר, LAGO

כדאי לעקוב: חמש מגמות טכנולוגיות המניעות את החדשנות

06/11/2017 16:03
אריק אקודן, מנהל הטכנולוגיה הראשי של הקבוצה וראש הטכנולוגיה והארכיטקטורה. צילום: יח"צ

כתב: אריק אקודן, מנהל הטכנולוגיה הראשי של אריקסון (Ericsson)

לתעשייה שלנו נועד תפקיד חשוב מאוד ביצירת היסודות לעסקים חדשים במגוון מגזרים ובמדינות בכל העולם. כמנהל הטכנולוגיה הראשי החדש של אריקסון, מוטל עלי לעקוב אחר ההתקדמות הטכנולוגית שבאופק ולמנף חידושים כדי ליצור ערך חדש עבור חברת האדם, הצרכנים והתעשיות. האתגר טמון בתזמון וביכולת לראות את החידושים כחלק מההקשר הנוכחי ומבלי לשכוח את מה שקדם להם – ההיסטוריה.

בחרתי להציג כאן חמש מגמות. הבחירה שלי מבוססת על האופן שבו אני מבין את הטרנספורמציה המתמשכת של התעשייה, לרבות הדיגיטציה המהירה, הניידות וההתפתחות המהירה והרציפה של הטכנולוגיה, וכיצד הן משפיעות על הפיתוח העתידי של פלטפורמות רשת, שהן אחד המרכיבים החיוניים של הכלכלה הדיגיטלית המתעוררת. התפקיד שלנו באריקסון הוא להבטיח שמגמות עיקריות אלו ינחו את החדשנות שלנו, יאתגרו את המגבלות שלנו ובסופו של דבר ייצרו שוק משגשג עבור דור הטכנולוגיה הבא.

מגמה מספר 1: בסיס טכנולוגי הניתן לסיגול

על מנת לתת דרור למלוא הפוטנציאל של הכלכלה הדיגיטלית, רכיבי הטכנולוגיה היסודיים יסתמכו על אבולוציה סימביוטית של מימדי התוכנה והחומרה. דווקא בשכבות הנמוכות ביותר של פירמידת הטכנולוגיה, בנקודת המפגש בין תוכנה לחומרה נוכל למצוא את הפתרונות החזקים והגמישים ביותר זמינים. הם יאופשרו על-ידי טכנולוגיות וירטואליזציה וארכיטקטורות הוריזונטליות.

מגמה מספר 2:  שחר של בינה מלאכותית

בינה מלאכותית הופיעה לראשונה בשנות ה-50 של המאה ה-20 כאשר השתמשו במערכות המבוססות על לוג'יק סימבולי וכללים בכדי לחולל מסקנות הגיוניות. צעד חשוב נוסף הן הרשתות העצביות המלאכותיות המסוגלות לזהות דפוסים באמצעות למידה מנתונים, המתבצעת על-ידי אופטימיזציה איטרטיבית. החידושים באלגוריתמים עתירי מחשוב אלה אפשרו התקדמות בביצועים ובעלות באמצעות שימוש בעוצמת מחשוב, זמינות נתונים וקישוריות.

מגמה מספר 3: אבטחה מקצה לקצה וזהות בעולם של אינטרנט של הדברים

למרות שהאינטרנט של הדברים מציע פוטנציאל עצום, ישנם עדיין חששות רבים מטיפול נאות בהיבטי אבטחה ופרטיות, במיוחד בתעשיות קריטיות. איומי הסייבר מתרבים במהירות במקביל לגידול בהיקף ההתקנים והתוכנה המחוברים. היום חיוני מתמיד לנקוט בגישה כוללנית לאבטחה ולפרטיות, החל מההתקנים והמבואות המקושרים לענן, דרך הפלטפורמות והיישומים ומהשבבים עד לשירותים ומהפיתוח עד לתפעול. יש לשקול ברצינות שיתוף פעולה המקיף את התעשייה וחוצה את כל המגזרים.

מגמה מספר 4: פלטפורמת אינטרנט של הדברים מורחבת ומבוזרת

השינוי הטכנולוגי שמחולל האינטרנט של הדברים ישנה את פני תעשיית הטכנולוגיה בדרכים חסרות תקדים. רשתות יבצעו טרנזאקציות, פעולות, לוגיסטיקה וכדומה ובה בעת יאספו נתונים וינתחו אותם בעזרת תשתית רשת מבוססת ענן המחברת בין מכשירים, כלי רכב והתקנים. המירוץ מתמקד בפיתוח והרחבת היכולות של פלטפורמת אינטרנט של הדברים כלל-תעשייתית. הזדמנויות עסקיות חדשות ייווצרו באמצעות שותפויות בין החברה לתעשייה.

מגמה מספר 5: הוספת ידע למציאות

בשנים האחרונות הגיעו לשוק מוצרי הצריכה הרבה התקנים המסוגלים ליצור חוויות אופפות. שוק המציאות הווירטואלי הונע בעיקר על-ידי תעשייה המשחקים אבל כעת האולפנים ויצרני תוכן אחרים מתחילים לבחון את הפוטנציאל של הטכנולוגיה. גם מציאות מרובדת (Augmented Reality) המציעה חוויית שימוש הקשורה למיקום הפיזי של המשתמש, הולכת וגדלה. מידע בזמן אמת "מולבש" על העצמים שעליהם מסתכל המשתמש, ובדרך זו המשתמש יכול להבין את המציאות באופן מעמיק יותר.

למאמר המלא לחצו כאן.

אירועים קרובים