תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day 2017, יום ד' 15 בנובמבר, LAGO

"האתגר – זמן הגעה קצר של המשתמשים אל התוכן"

24/10/2017 11:28
אלון ברמן, מנכ''ל אריקסון ישראל. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"יותר ויותר משתמשים צורכים כיום תוכן במכשירי הטלפונים החכמים שלהם, כאשר אחד הדברים שמאוד חשוב להם הוא זמן ההגעה לתוכן. לכן, האתגר של מפעילי התקשורת וארגוניים מוסדיים הוא לאפשר למשתמשים להגיע לתוכן ולקבלו בפרקי זמן קצרים", כך אמר אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון (Ericsson) ישראל.

ברמן דיבר לקראת Ericsson Innovation Day 2017, המתקיים זו השנה השנייה ברציפות בארץ. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' ה-15 בנובמבר, באולם כנסים LAGO, ראשון לציון.

לדברי ברמן, "לקוחות אריקסון, מפעילי התקשורת, ארגוני ממשל ולקוחות מוסדיים, נמצאים במירוץ מתמיד לשפר את חוויית השימוש של הלקוחות שלהם. אתגר שני, הנכון למפעילי התקשורת, הוא לזהות יישומים ושימושים חדשים, שניתן לספק ללקוחות שלהם באמצעות הרשתות – וכך לייצר מקורות הכנסה חדשים".

ברקע האתגרים, ציין ברמן, "עומדים שלושה תחומים טכנולוגיים מרכזיים רלוונטיים: דור 5, אינטרנט של הדברים, ומחשוב הענן".

ברמן ציטט מחקר שערכה ענקית התקשורת בקרב לקוחותיה, ממנו עולה כי תעבורת הנתונים העולמית צמחה ב-70% מהרבעון הראשון של 2016 לרבעון הראשון השנה. כך, יותר ממיליון מנויי אינטרנט נייד מצטרפים מדי יום בעולם, וב-2022 מנוי סלולרי במדינה מפותחת יצרוך בממוצע יותר מ-20 ג'יגה-בייט בחודש.

נתון נוסף מהמחקר: כיום הווידיאו מהווה 50% מהתעבורה סלולרית, וב-2022 הוא יעמוד על 75%. לדבריו, "ב-2022 יהיו יותר מחצי מיליארד מנויים בעולם שיעבדו על בסיס טכנולוגית דור 5, וטכנולוגיית Voice Over LTE תהייה הדומיננטית לדיבור בסלולר".

דור 5, אינטרנט של הדברים וענן

האסטרטגיה של אריקסון, ציין ברמן, היא השקעה בשלושה תחומים: דור 5, אינטרנט של הדברים וענן.

"דור 5 יספק לנו קצבים של הורדת והעלאת נתונים מהרשת מהירים יותר פי 100 מהיום ", אמר. "הורדת סרט ב-HD מלא תקוצר משבע דקות לכמה שניות. דור 5 יאפשר השהייה קצרה פי 10 ברשת ממתן פקודה עד הגעתה לצד השני, לביצוע".

"נרד מעשרות מילי-שניות למילי-שניות בודדות ובכך תפתח אפשרות ליישומים חדשים ברשת. נוכל לטפל בכמות גדולה הרבה יותר של מנויים או התקנים בשיעור של פי 100 מהיום. דור 5 יאפשר 'לחתוך' את הרשת לשכבות ולהגדיר רשתות שונות לשימושים שונים – מעל אותה תשתית".

הדור החמישי, הסביר, "הולך שלוב זרוע עם האינטרנט של הדברים, הוא התשתית התקשורתית לעולם האינטרנט של הדברים. אריקסון מספקת רשתות שיתמכו בחיבור החיישנים הרבים, ותומכת בתקנים חדשים כגון NB-IOT ו-CAT-M".

"האתגר בעולם האינטרנט של הדברים, הוא כיסוי מאוד רחב, עם יכולת להגיע למרתפים, להיות מסוגל לתקשר עם חיישן כמעט בכל מקום בו הוא נמצא מחד ויכולת להעביר מידע רב מהתקנים בצורה יעילה מאידך. התקנים החדשים ברשתות הסלולר מאפשרים יכולות אלו".

בנוסף, אמר ברמן, "אנו מפתחים פלטפורמה שתשמש מפתחי יישומים לתחום האינטרנט של הדברים. על בסיסה ניתן יהיה לנהל את ההתקנים ולנהל את חיוב הלקוחות. הפלטפורמה תכיל לוגיקה עסקית ויכולות מובנות המקלות על פיתוח יישומי אינטרנט של הדברים וכן אנליטיקות, שיאפשרו לקבל תובנות ומידע משמעותיים מהנתונים הרבים שנאספו מהחיישנים".

הקשר בין ענן ותקשורת

לדברי ברמן, "בתחום הענן, כל ליבת הרשת וחלק משכבת הגישה לרשת – עוברות לטכנולוגיות ענן. כרגע מדובר על עננים פרטיים: הרעיון הוא לקחת את טכנולוגיית הענן וליישמה על טכנולוגיית הרשת. כך, המתגים השונים וכל מרכיבי הטכנולוגיה, שכיום בנויה מהם רשת תקשורת מתקדמת – יעברו להיות חלק מענן פרטי".

בדרך זו, הסביר, "כל היתרונות של טכנולוגית הענן יגיעו לחברות התקשורת, עם יכולת להשקת שירותים מהירה ויעילה. לאריקסון פתרון ענן מלא לרשתות תקשורת סלולרית, מבוסס תוכנות ענן ותוכנות רשת המיושם כבר במספר רב של רשתות בעולם וגם בישראל אנחנו בתהליכי יישום של הטכנולוגיה במספר מפעילים".

לדבריו, "אנו רואים את תחום הענן מתפתח בעתיד לכיוון תשתית ענן מבוזרת, עם שימושים רבים בעולם התקשורת: כך, לדוגמה, האתרים הסלולריים יהיו סוג של מיקרו דטה סנטר, ויביאו לקיצור זמני ההשהיה ברשת ותמיכה ביישומים חדשים".

"הרשתות של אריקסון משרתות כיום יותר מ-2.5 מיליארד משתמשי סלולר". אריקסון ישראל, סיכם ברמן, "פועלת בארץ משנת 1998, היא ספקית מרכזית של חברות התקשורת, כמו גם של לקוחות מוסדיים נבחרים, דוגמת חברת החשמל וגורמי ממשל. בהמשך להצלחה של הכנס אשתקד: נביא השנה לכנס בכירים ומומחים מאריקסון, אשר ידברו על הטכנולוגיות המובילות בעולם התקשורת והאינטרנט של הדברים. נקיים פאנל בנושא האינטרנט של הדברים ונקנח בהרצאה על חדשנות ומנהיגות".

אירועים קרובים