תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ניהול פרויקטים ומערכות מידע בעידן דור ה-Y, יום ב' 11 בספטמבר, Yes Planet

חידוש מבית מיקרוסופט: Azure Cosmos DB

04/09/2017 11:57
ניצן שכטלמן, מומחה תשתיות מחברת סלע. צילום: יח"צ

אחד הדברים הכואבים היום בעידן האפליקציות והישומים הינו ה-Data Base.

למה זה כואב?

כאשר מעלים אפליקציה או מערכת לענן, יש מספר פרמטרים שצריך להתחשב בהם:
● מיקום גיאוגרפי של משתמשי הקצה.
● טכנולוגיה מתאימה.
● עלויות רישוי.
● ניהול מתאים.
● זמינות גבוהה – כן\לא?
● מיקומי גיבוי.
● ועוד.

כשאני צריך להשתמש ב-Data Base (ומי לא צריך בימינו Data Base?) במערכת שלי, אני צריך לקחת בחשבון להשתמש ב-Data Base מתאים שיאפשר לי להיות גם זמין, גם שריד, ושיהיה גמיש עד כמה שאפשר לצרכים שלי. וכמובן – שיעלה לי כמה שפחות.

עד היום, כדי להשיג את היכולות הללו בכמה שפחות, היינו צריכים להשתמש ב-Azure ב-DB כגון Maria ,MySql ועוד.

החיסרון העיקרי בשימוש בהם הוא שהגמישות שלי לא כזאת גבוהה, ואם אני רוצה יכולות נוספות של זמינות גבוהה או עבודה ב-Active\Active, אני צריך להקים שרת ובעצם להשתמש ב-IaaS ולא – PaaS.

החיסרון בשימוש ב-IaaS הוא הצורך לנהל מכונה נוספת (או יותר) שלרוב מי שמנהל או מתחזק את ה-Data Base לא יודע לנהל את המכונות עצמן ואז יש לנו תקורות ניהול נוספות שלא רצינו ועוד נקודת כשל צפויה, מה גם שאחת הסיבות לעבור לענן היא להוריד את כאבי הניהול של המכונות מסדר העבודה השוטף וככה זו לא הדרך.

אז מה מיקרוסופט רוצה לחדש לנו בתחום?

תגידו שלום ל-Microsoft Azure Cosmos DB.

Introducing Azure Cosmos DB on YouTube

Cosmos DB

Cosmos DB

Cosmos DB הוא שירות Data Base של Microsoft Azure שמגיע ב-PaaS והינו פרוס בצורה גלובלית ומתוכנן לאפשר לכם ליהנות מ-Data Base גמיש ובעל יכולות לגדילה בביצועים בתפוקה של תקשורת ואחסון על פני מספר Azure Regions במקביל.

אפשרויות הביצועים המוגדרות בשירות

אפשרויות הביצועים המוגדרות בשירות

אפשר לפתח על Cosmos DB סוגים שונים של DB כגון: Document ,Key/Value ,Graph DB באמצעות API נפוצים כמו: SQL ,JavaScript ,MongoDB ועוד וכלי פיתוח נפוצים כגון Java ,Net. ,NodeJS ועוד.

Azure Cosmos DB הינו שירות PaaS, וככזה העלויות שלו הן רק על התפוקה שלו ועל האחסון שאתם משתמשים, ובאותו זמן אתם מקבלים זמינות של Single-Digit-Millisecond, דבר המבטיח לכם זמינות מירבית וכמיסות (Latency) מינימליים בזמני קריאה וכתיבה, ולא משנה לכמה Regions שכפלתם את המידע שלכם – וכל זה עם זמינות של עד 99.99%.

בזמן שרוב פתרונות ה-Database הקיימים מאפשרים לקבל הבטחת זמינות בלבד, Cosmos DB מאפשר לקבל גם הבטחת זמינות, בנוסף להבטחת ביצועים ותפוקה בכל אחד מאפשרויות הביצועים השונות, ללא הצורך בניהול מכונות מאחורי הקלעים.

הפתרון הזה נמצא בשוק כבר כמה חודשים, ולכן אפשר להשתמש בו בבטחה, מכיוון שהוא מספק את הסחורה. הביצועים שלו מעולים כמו גם יכולת הניהול שלו והפיתוח בשילוב השרידות המובנית שלו מאפשרים ניהול פשוט ונוח גם למי שלא מתעסק ביומיום בתשתיות מחשוב או תשתיות ענן.

הכותב הינו מומחה תשתיות ענן.

אירועים קרובים