תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ISUG 2017, יום ד' 7 ביוני, LAGO

Big Data as a Service – ללכת בלי להרגיש עם

פתרונות Big Data קיימים כיום למכביר, אך עלותם הגבוהה מקשה על לקוחות ליהנות מהם ● האם הנגשה של פתרונות אלו כשירות תאפשר להרחיב את מעגל השימוש לכלל הארגונים?

04/06/2017 14:42
לצאת מהקופסה. iProsis

כתב: עמית פולק, מנהל הפעילות של מרכז הפיתוח, iProsis.

BDaaS (ר"ת Big Data as a Service) הינו מתן שירותי ניתוח של כמויות נתונים גדולות או מורכבות, תוך שימוש בשירותי ענן. יש שהגדירו שירות זה כמיזוג של תוכנה כשירות (SaaS) ותשתית כשירות (IaaS), כדי לאפשר לארגונים לדלות מידע ממאגרי המידע העצומים הנאגרים כיום בסביבתם, לייצר תובנות ולנצל הזדמנויות עסקיות.

BDaaS מאפשר מגוון רחב של פתרונות אנליטיים: פרסונליזציה של המוצר, זיהוי הזדמנויות ל-Upsell, אבטחת איכות של תהליכי ייצור, חיזוי התנהגויות חריגות באמצעות אינטרנט של הדברים, ועוד מגוון רחב של הזדמנויות לייעול ואפילו אופטימיזציה של תהליכים עסקיים. סאפ (SAP) זיהתה את הפוטנציאל הגלום בתחום זה ופועלת בשנים האחרונות להנגיש אותו ללקוחותיה. ניתן להגדיר שלושה מרכיבים המאפשרים כיום למגוון רחב של ארגונים, כגון חברות יצרניות, מפעלים, חברות היי-טק, חברות תקשורת וכדומה, ליהנות מיכולות מתקדמות של תחקור וחיזוי מגמות בכמויות נתונים גדולות, כשירות.

המרכיב הראשון בשרשרת הוא פלטפורמת ענן אליה מצטרפים פתרונות בתחום מערכות לומדות (Machine learning) וכריית נתונים (Data Mining), וכן מתודולוגיות עבודה לצריכת המוצר כשירות.

דובר רבות על פלטפורמת ענן כמאפשרת חסכון רב במשאבים לצורך תמיכה בתהליכים העיסקיים של הארגון. סאפ מובילה בתחום זה מהפכה בשנים האחרונות, תוך התבססות הולכת וגוברת על טכנולוגיית ענן במסגרת מגוון חבילות המוצרים שהיא מספקת ללקוחותיה, אם באמצעות פתרונות ארגוניים כגון SuccessFactors ,Ariba ,C4C מחד גיסא, ואם באמצעות הנגשת פלטפורמת פיתוח SCP (ר"ת SAP Cloud Platform) לפיתוח אפליקציות ויישומים בארגון, מאידך גיסא.

פלטפורמת ה-SCP אינה רק בסיס נתונים עם יכולות פיתוח והיא כוללת מרכיב משמעותי נוסף, שהוא שכבת המנועים האפליקטיבים. שכבה זו מאפשרת עיבוד של כמויות מידע עצומות לכדי מידע תכליתי. מנועים אלו מאפשרים מימוש אלגוריתמים סטטיסטיים מורכבים, כולל יכולות מימוש ללא ידע סטטיסטי נרחב, כדוגמת Predictive Analytics, ניתוח עיבוד וכריית מידע לא מובנה באמצעות מנוע Text Analysis, הצגת נתונים באמצעות Graph Engine, ועוד רבים אחרים.

אולם, אליה וקוץ בה. הטכנולוגיה עודנה בשלב הפריצה והעלויות הכבדות מקשות על חדירתה לשוק. החל מעלות תשתיות הענן, דרך רכישת האפליקציות ועד להעסקת מגוון עובדים יקרים בעלי מיומנויות ייחודיות (למשל Data Scientist, מפתחים מצד השרת ומצד ה-Client, מעצבי ממשק משתמש וחוויית משתמש, מנהלי הרשאות ועוד).

כל אלו מעמיסים תקורות רבות בטרם נכתבה שורת קוד אחת עבור הפתרון. התקורות הגבוהות, מהוות חסם משמעותי ועלולות למנוע מימוש פתרונות שיתנו יתרון תחרותי לארגונים רבים, בעיקר ארגוני SMB המתקשים להשקיע משאבי כה רבים בפרויקטי Big Data גם לטווח הארוך ולבטח לטווח הקצר.

התפשרות באחת או יותר מהדרישות האלה תביא בדרך כלל לתוצר בינוני שאינו עומד בציפיות המשתמשים ולקוחות החברה והטמעתו בארגון, כמו גם הצלחתו בקרב המשתמשים, נידונה לכישלון.

יעול והוזלת הפיתוח באמצעות מרכז הפיתוח APProsis

במסגרת הפעילות בשנתיים האחרונות של מרכז הפיתוח APProsis, פיתחנו יכולות טכנולוגיות לצד מתודולוגיית עבודה מותאמת לפיתוח בעולם ה-SAP Analytics ופיתוח האפליקציות (בענן או בבית הלקוח), הן עבור תשתיות הנתונים והן עבור מגוון מוצרי התחקור, החיזוי והויזואליזציה.

צוות הפיתוח של APProsis מורכב ממגוון רחב של מפתחים מקצועיים ועתירי ידע, כדי לספק תוצר אשר ישיג את המטרה תוך שיפור משמעותי בכל אחד משלושה הפרמטרים שכל פרויקט ופעילות נמדדים בהם: עלות, איכות וזמן.

הנגשת הפתרונות באמצעות מרכז הפיתוח מוזילה באופן משמעותי תקורות אלו, מקצרת את זמני הפיתוח, ומאפשרת ללקוחותינו ליהנות ממגוון היתרונות של כלי התחקור והניתוח מעולם ה-Big Data.

בין הפיתוחים האחרונים של מרכז הפיתוח APProsis ניתן למצוא פתרון אנליטיקה בענן עבור SAP SuccessFactors המשלב יכולות אחזור, מידול ותצוגה בטכנולוגיות החדשות ביותר של סאפ, כלי ניתוח Real-Time מבוסס מיקום לחיזוי באמצעות טכנולוגיית אינטרנט של הדברים, בניית מודלי חיזוי באמצעות SAP Predictive Analytics ועוד.

חברות המעוניינות ליהנות מהשירותים ומהפתרונות של מרכז הפיתוח APProsis, מוזמנות לפנות אלינו בביתן iProsis בכנס ISUG 2017 או באמצעות אתר האינטרנט שלנו.

אירועים קרובים