תוכן שיווקי
לקראת אירוע - TAU Innovation Conference יום א'-ג', 7-9 מאי, תל אביב

"לישראל ולשבדיה יש הרבה מהמשותף – גם בהיי-טק"

לדברי קרל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל, "השבדים חזקים בתחומים כמו יכולת ארגון, שיתוף פעולה ופרגמטיזם - פה הישראלים יכולים ללמוד הרבה" ● "מצד שני, שבדים יכולים להפיק תועלת מהחוצפה הישראלית, כלומר, להיות נועזים ואמיצים יותר"

04/05/2017 13:10

כתב: הילל יוסף

"לישראל ולשבדיה יש הרבה דברים משותפים. שתי המדינות קטנות ותלויות בייצוא. אנחנו גם בין המדינות המובילות בעולם בכל הנוגע לחדשנות, סטארט-אפים והיי-טק. לכן, על שתי המדינות לשתף פעולה בתחום החדשנות", כך אמר קרל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל.

נסר התראיין לקראת הכנס השנתי שעורך מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, StarTAU. הכנס, מהגדולים בתחומו, ייערך השנה בתאריכים 7-9 במאי בתל אביב. StarTAU פועל למינוף ולחיזוק האקו-סיסטם הישראלי בארץ ובעולם בתחום הסטרט-אפים והיי-טק.
לדברי נסר, "שגרירות שבדיה תומכת בחברות שבדיות המעוניינות לפעול ולהכיר את השוק הישראלי, בין אם מדובר בסריקה של טכנולוגיות בישראל, בשיתוף פעולה לתחום החדשנות, או בייצוא סחורות, שירותים או ידע שבדי. השגרירות משמשת לחברות שבדיות העיניים והאוזניים בישראל, ועוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות בחדשנות הישראלית ובהיי-טק המקומי".

האתגר החשוב ביותר ביחסי שתי המדינות לתחום החדשנות, אמר נסר, "הוא בהעברת ידע. אנשים רבים בישראל לא יודעים ששבדיה היא 'מפעל' לייצור חברות מצליחות, כמו ספוטיפיי (Spotify) וסקייפ (Skype). או שבשבדיה יש ענפי פינטק ומדעי החיים מאד חזקים. באופן דומה, השבדים, ככלל, אינם מודעים לסצינת הסטארט-אפ והיי-טק בישראל. השגרירות השבדית פועלת לשנות מצב זה".

החדשנות השבדית השפיעה על העולם, אמר נסר."מיליוני לבבות ברחבי העולם פועלים בעזרת קוצב לב, שהוא המצאה שוודית. נרות מודלקים בעזרת גפרורי-בטיחות. חיי אינספור ניצלו בעזרת חגורות הבטיחות. אלו הן רק כמה דוגמאות של חידושים שפותחו בשבדיה".

הנועזים והאמיצים

במשך שנים רבות, אמר נסר, "שבדיה הייתה מהמדינות בעולם המובילות בהשקעה רבה במו"פ. ההשקעות בוצעו בעיקר באמצעות סוכנות החדשנות של שבדיה, VINNOVA והסוכנות השבדית לצמיחה כלכלית ואזורית, Tillväxtverket. שתי אלו ממלאות תפקיד חשוב ביישום תוכניות שונות של האיחוד האירופי בשבדיה, כמו Horizon 2020.

שבדיה עושה מאמצים ברמה הלאומית, על מנת לחזק את מעמדה בתחומים של טרנספורמציה דיגיטלית, איכות סביבה וטיפול באקלים ומדעי החיים. שלושת התחומים הללו מהווים אתגרים מרכזיים לעתיד".

השבדים, ציין נסר, "חזקים בתחומים כמו יכולת ארגון, שיתוף פעולה ופרגמטיזם. כאן הישראלים יכולים ללמוד הרבה. מצד שני, שבדים יכולים בהחלט להפיק תועלת מהחוצפה הישראלית, כלומר, להיות נועזים ואמיצים יותר".

"אני ואנשי צוותי בשגרירות שבדיה בישראל", אמר נסר, "נרגשים לקראת TAU Innovation Conference, אירוע בו נשתתף השנה. אנו מקווים להיפגש עם סטארט-אפים וללמוד על התפתחויות חדשניות ועדכניות".

"כמו כן, אנו מצפים ליצור קשרים עם שחקנים מרכזיים, הן ברמה הבינלאומית והן מהסביבה החדשנית בישראל, ולבנות מערכות יחסים לשיתוף פעולה עתידי".

לדבריו, "הטכנולוגיות שמעניינות אותי אישית הן Big Data ומישחוק (גיימינג) – שני תחומים שחווים כרגע התפתחות מהפכנית. מאז האביב של שנת 1993, אני משחק את משחק הווידאו Civilization".

"קיים כבר שיתוף פעולה רב בין שבדיה לישראל, בכל הנוגע לחדשנות", סיכם נסר, "בין חברות שבדיות ובין חברות ישראליות וכן גם מול מוסדות אקדמיים. אנו מזמינים כל מי שמעוניין לשתף פעולה עם שבדיה – להיות בקשר עם השגרירות השבדית בישראל".


הנחה של 50% לחברי אנשים ומחשבים בהכנסת הקוד: TAUICPC17

אירועים קרובים