יוצאים מתל אביב: נחשפו הסטארט-אפים מהנגב שישתתפו בתחרות SilicoNegev

באירוע ה-Pitch Night שנערך בבאר שבע הוכרזו 20 הסטארט-אפים שנבחרו להשתתף בתחרות שבה ייהנה המיזם הזוכה מהשקעה של עד חצי מיליון שקלים

יוזמי התחרות (מימין לשמאל): גדעון שביט, יו"ר עמותת מט"ע, דב ברק, עמותת מט"ע, יותם צוקר, ממייסדי קהילת Tech7, אלון נפתלי, ממייסדי קהילת Tech7. קרדיט צילום: ליצ'י

מסתבר שגם מחוץ לגבולות תל אביב קורים דברים מסעירים, וחלק נכבד מהם קשור לעולם ההיי-טק. אמש (ד') נחשפו 20 הסטארט-אפים – שכולם מהנגב – אשר נבחרו להשתתף בתחרות הסטארט-אפים הגדולה שנערכה אי פעם באזור, SilicoNegev.

אירוע ה-Pitch Night שנערך במתחם WeWork שבפארק ההיי-טק בבאר שבע משך אליו מאות יזמים, משקיעים ובכירים מתעשיית ההיי-טק, שבאו להתרשם מסטארט-אפים שמפתחים פתרונות מעניינים במגוון רחב של תחומים, כמו רפואה דיגיטלית, מכשור רפואי, אינטרנט, סייבר, האינטרנט של הדברים ועוד.

מטרת התחרות, מאחוריה עומדים קהילת הטכנולוגיה והיזמות של באר-שבע והדרום, Tech7, ועמותת מט"ע (ר"ת מרכז טכנולוגיות עתידיות), היא לחשוף את פעילות הסטארט-אפים הענפה בדרום, כמו גם לחשוף את הסטרט-אפים לאפשרויות מעניינות כך שבסופו של דבר במיזם שיזכה בתחרות יושקעו עד חצי מיליון שקל.

בתחרות – שהגמר שלה יערך ב-11 במאי ואשר נועדה לעודד יזמים שפועלים בנגב או למען הנגב ולהגביר את המודעות לפריחת הסצנה הטכנולוגית בדרום – לקחו חלק גם גופים נוספים ביניהם: עיריית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב, פועלים הייטק, PayPalקבוצת לוצאטו, טאבולה (Taboola), יבמ (IBM) ו-WebBaker.

הנגב יהפוך לעמק הסיליקון של ישראל

יותם צוקר, ממייסדי קהילת היזמים Tech7, אמר בפתיחת האירוע כי "הדבר הגדול הבא מגיע מבאר שבע – קהילת הסטארט-אפים בישראל יוצאת מחוץ לגבולות רוטשילד ותל אביב. בשנים האחרונות הנגב הולך וממצב את עצמו כזירת התרחשות צומחת בזירת החדשנות הישראלית. יש כאן קהילה צעירה ודוחפת שרואה הזדמנות חד-פעמית לשינוי אסטרטגי משמעותי. תחרות SilicoNegev היא עוד צעד בדרך להעלאת המודעות לסצנת היזמות החיה ובועטת בדרום".

מיכאל דרגאצקי, מוביל טכנולוגיה בחברת טאבולה ששפט באירוע, אמר: "אני מאוד שמח שמתפתחת בנגב סצנה יזמית כל כך תוססת, לאחר שנים שבהן היה קשה למצוא באזור הנגב מקומות עבודה מהשורה הראשונה בתחום ההיי-טק. חברת טאבולה, אשר פתחה השנה את הסניף הדרומי שלה בבאר שבע, שמחה למצוא פה יזמים חדשים מוכשרים ונמרצים ואנשי היי-טק רבים שבוחרים לפתח את פתרונותיהם הטכנולוגיים לעולם דווקא מפה. כשופט בתחרות אני חושב שמדובר בהזדמנות מעולה לסטארט-אפיסטים לקבל במה מכובדת ולחשוף את הטכנולוגיות החדשניות שיוצאות מהדרום. אני בטוח שזוהי רק ההתחלה ועוד תראו שהנגב יהפוך לעמק הסיליקון של ישראל".

והנבחרים הם

רשימת 20 הסטארט-אפים שנבחרו להשתתף בתחרות SilicoNegev כוללת את למשל את החברות:

Sindesy IoT Solutions – פתרון שהופך כל כשל במערכת הדודים וחימום המים לערך כספי בעבור חברת הדודים, כך שהטיפול בכשל למעשה יכול להכפיל את הכנסותיה; Senryx – חברה המשנה את תהליך השיקום הפיזיותרפי על ידי הספקת תמיכה מלאה והדרכה באמצעות "פיזיותרפיסט חכם" שילווה את המטופל לאורך כל היום וישדרג את תהליך השיקום באמצעות מעקב צמוד והדרכה בזמן אמת; Source Defense – פיתחה בפעם הראשונה פלטפורמת SAAS הפועלת בזמן אמת ומאפשרת לבעל האתר לקבוע ולאכוף הרשאות, לקבל התראות ולפקח על התנהגותם של ספקי צד שלישי באתר שלהם; Siga data security – מוצר המיועד למערכות OT ICS\SCADA שלומד באופן עצמאי את תהליכי הזיהוי של כל אנומליות המתרחשת בגלל תוקף סייבר; Click Frauds – הפתרון לקליקים מזויפים עבור חברות פרסום – מערכת שמזהה וחוסמת באופן אוטומטי את הקליקים הללו; Zipy – מאפשר מסחר אלקטרוני של פלטפורמות כגון עלי אקספרס (Aliexpress), אמזון (Amazon) ואי-ביי (Ebay), תוך נתינת תמיכה ושירות מקומי ואפשרות לתשלומים מקומיים; Cloud ERP – ניהול פיננסי דרך פתרונות בענן המודרני, המאפשר עדכון ושליטה תמידיים; Croosing – לוקחים את ההייפר-לינקים קדימה – מאפשרים ליוצרים כמו גם לצורכי תוכן להרוויח מכל לינק שהם נתקלים בו הרבה יותר; Consis Medical – אנדוסקופ חד-פעמי, המונע באופן עצמאי, שלמעשה מגלם את הדור הבא של קולונוסקופיה ומאפשר לרופאים לבצע בדיקות בצורה נוחה, יעילה ונעימה יותר.

סטארט-אפים נוספים ברשימת 20 הנבחרים הם: CENS Materials – טכנולוגיה יעילה עבור התפזרות מסוג CNT המתרחשת בסוללות, ומגדילה את יכולותיהן ואת אורח חייהן; BIGVU – עריכת וידיאו בשלוש דקות – קריינות, שילוב תמונות סטילס בוידיאו, אפשרות לספליט-סקרינים, וכל אלו דרך מערכת פשוטה ויעילה לעורכי וידאו לא מקצוענים; SeeVoov – תכנון טיולים בחו"ל באמצעות סרטי וידיאו מעולם לא היה קל יותר – בכל פעם שמופיע מקום או מופיעה אטרקציה בוידיאו שמעניין את המשתמש, הוא או היא מקליקים והוידיאו מתווסף לרשימת תכנון הטיול; HCVision – דרך מודיפיקציות זולות של תוכנות קיימות, החברה מספקת איכות תמונה גבוהה יותר, וזאת לצד סנסורים שיזהו את החומרים המצולמים באופן מפורט; L7 Defense – טכנולוגיה עמידה המקלה על התקפות DDOS בריל-טיים ובאופן אוטומטי; LivEngage Media – מאפשרת לחברות המדיה לנהל את המשתמשים שלהם במקום אחד, לנתח את ההתנהגות שלהם מכל המרחב הדיגיטלי וליצור סט חזק של כלים ללמוד, לפעול ולהגיב לקהילה שלהם; MediLogos – טכנולוגיה שמפחיתה טעויות רפואיות ומגבירה את איכות הטיפול במחלות כרוניות; PerSimiO – מפתחים מוצר תוכנה המתבסס על 17 שנות מחקר אקדמי, אשר מבצע באופן מדויק ואוטומטי ניתוח חזק וספציפי של עצמות החולה; XTRMX – פלטפורמת מדיה שעליה ניתן לבנות אפליקציות, שמספקת שיתופי פעולה של עריכת מדיה בריל-טיים מבלי להעלות או להוריד את הקובץ; Widiz – פלטפורמת עבודה וניהול זמנים, שחוסכת זמן ויוצרת הזדמנויות קלות לשיתופי פעולה עסקיים; וכן את Intelici – פתרון הגנת סייבר שמתבסס על אלגוריתם של 'טראפיק-פלוז'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים