תוכן שיווקי

מלאנוקס מציגה קווי מוצרים חדשים מבוססי סיליקון פוטוניקס

מנועים אופטיים מרחיבים את מגוון האפשרויות עבור רשתות בקנה מידה נרחב, מרכזי נתונים ארגוניים, מערכות אחסון ומחשוב עתיר ביצועים

28/03/2017 12:53
אמיר פרשר, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי במלאנוקס ומנהל עסקי הקישוריות בחברה. צילום: יח"צ

מלאנוקס טכנולוגיות, מובילה עולמית באספקת פתרונות קישוריות חכמים מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון, השיקה אמש שני קווי מוצרי קישוריות חדשים:

● רכיבי סיליקון פוטוניקס בקצב Gb/s 100, שיהוו מענה לביקוש הגובר למוצרי קישוריות עבור רשתות בקנה מידה נרחב למחשוב ענן ויישומי Web 2.0.

● טרנסיברים המבוססים על סיליקון פוטוניקס ועל דיודת VCSEL במארז QSFP28 זהה לזה הקיים במוצרי Gb/s100 הנמכרים כיום.

הקו החדש של מוצרים מבוססי סיליקון פוטוניקס בקצב Gb/s 100 מספק ליצרני מודולים היצע מלא ומקיף של רכיבי סיליקון פוטוניקס ומנועים אופטיים. ספציפית, מלאנוקס מכריזה על זמינותם המיידית של המוצרים הבאים:

● טרנסיבר Gb/s100 עם סיב חד-אופַן ארבע-ערוצי מקביל (PSM4), מבוסס סיליקון פוטוניקס באורך גל 1550 ננומטר. הטרנסיבר מכיל לייזרים מסוג DFB המקובעים בשיטת flip-chip, ובקצהו צמת סיב אופטי עם יכולת דחיפה באורך שני קילומטרים.

● טרנסיבר Gb/s100 עם סיב חד-אופַן ארבע-ערוצי מקביל (PSM4), מבוסס סיליקון פוטוניקס באורך גל 1550 ננומטר. הטרנסיבר מכיל לייזרים מסוג DFB המקובעים בשיטת flip-chip, ובקצהו מחבר סיבים אופטי עבור טרנסיברים ממוחברים (connectorized) עם יכולת דחיפה באורך שני קילומטרים.

● שבב דרייבר למאפנן אופטי במהירות  100 ג'יגה ביט/לשניה (4x25G), בעל צריכת חשמל נמוכה.

● מקלט Gb/s100 עם סיב חד-אופַן ארבע-ערוצי מקביל (PSM4), מבוסס סיליקון פוטוניקס באורכי גל nm1310 ו-nm1550 שבקצהו צמת סיב אופטי.

● מקלט Gb/s100 עם סיב חד-אופַן ארבע-ערוצי מקביל (PSM4), מבוסס סיליקון פוטוניקס באורכי גל 1310 ו-1550 ננומטר עבור טרנסיברים ממוחברים.

● שבב מגבר טרנס-אימפדנס (Trans-Impedance Amplifier) בקצב  100 ג'יגה ביט/לשניה (4x25G), בעל צריכת חשמל נמוכה.

"כעת לקוחותינו יכולים להשיג יתרונות משמעותיים בכל הקשור לקיצור זמן ההגעה לשוק של מודולים וטרנסיברים מוטמעים, על ידי שימוש ברכיבים ומערכי שבבים חסכוניים ובדוקים המבוססים על סיליקון פוטוניקס", אמר אמיר פרשר, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי במלאנוקס ומנהל עסקי הקישוריות בחברה.

לדבריו, "רכיבי PSM4 מהווים את אבני הבניין הכי חסכוניים, הכי גמישים, והכי נצרכים עבור טרנסיברים מסוג סיב חד-אופַן בקצב 100ג'יגה ביט/לשניה, המשמשים ליישומי מרכזי נתונים. לקוחות הקצה נהנים מהיצע ספקים רחב יותר, ואנחנו במלאנוקס נהנים מהגידול בפריסת מוצרי הסיליקון פוטוניקס שלנו הנמכרים בכמויות גדולות".

עוד מסביר פרשר כי "הרכיבים החדשים מותאמים לחלוטין לשימוש במארזים אלקטרוניים שעלותם נמוכה, ומבטיחים סיכון נמוך וקיצור של זמן ההגעה לשוק. מכיוון שפלטפורמת הסיליקון פוטוניקס של מלאנוקס מבטלת את הצורך בהתאמה אופטית מורכבת של עדשות, מבדדים ורכיבי לייזר נפרדים, הלקוחות יכולים לעבור לייצור בנפח גבוה במהירות ובקלות רבות יותר מאשר בטכנולוגיות המסורתיות".

הטרנסיברים החדשים בקצב 200 ג'יגה ביט/לשניה מכפילים את רוחב הפס עבור רשתות הייפר-סקייל של Web 2.0 וענן, המעבירות כיום נתונים בקצב 100ג'יגה ביט/לשניה.

מלאנוקס גם מציגה כבלים אופטיים אקטיביים (AOCs) וכבלי נחושת (DACs) בקצב 200 ג'יגה ביט/לשניה, כולל כבלים מפצלים (breakout cables), כדי לאפשר רשתות את'רנט בקצב 200ג'יגה ביט/לשניה מקצה לקצה. בקו זה, מלאנוקס מכריזה על השקת המוצרים הבאים:

● טרנסיבר מבוסס סיליקון פוטוניקס בתקן DR4 QSFP28, בקצב 200 ג'יגה ביט/לשניה, באורך גל 1550 ננומטר, עם סיב חד-אופַן (single mode) עם יכולת דחיפה לאורך 500 מטר.

● טרנסיבר מבוסס VCSEL בתקן SR4 QSFP28, בקצב 200 ג'יגה ביט/לשניה, עם סיב רב-אופַן (OM4 multi-mode) עם יכולת דחיפה לאורך 100 מטר.

● כבלים אופטיים אקטיביים בתקן QSFP28 עד לאורך 100 מטר.

● כבלי נחושת DAC בתקן QSFP28 עד לאורך שלושה מטרים.

● כבלים מפצלים מקצה (פורט) אחד של QSFP28 בקצב 200 ג'יגה ביט/לשניה לארבעה פורטים של SFP28 בקצב 50 ג'יגה ביט/לשניה כל אחד, המאפשרים חיבור שרתי 50 ג'יגה ביט/לשניה אל מתגי Top of Rack.

בדור הבא, מתגים ושרתים ירוצו בקצב 50 ג'יגה ביט/לשניה מעל כל נתיב ממשק. הטרנסיברים וכבלי הנחושת הללו תומכים בתקן החשמלי החדש, IEEE 200GAUI. תקן זה עושה שימוש באיתות 25GBaud PAM4, המאפשר הכפלה ממשית של מהירות הנתיב.

"הלקוחות שלנו יכולים להכפיל את רוחב הפס שלהם ולשדרג ל-200 ג'יגה תוך שימוש בסיבים שכבר מותקנים אצלם, ומבלי לעבור לגורם צורה חדש", הוסיף אמיר פרשר.

"אין כל צורך להמתין לגורם צורה חדש עבור 400 ג'יגה. באמצעות מארז QSFP הזהה לזה המשמש מוצרי 100 ג'יגה, מוצרי ה-200 ג'יגה של מלאנוקס מספקים החזר גבוה יותר על השקעה, ויתרונות מרשימים בהפחתת עלויות, כבר היום".

מלאנוקס השתתפה בכנס Optical Fiber Conference שהתקיים ב-21-23 למרץ, במרכז הכנסים של לוס אנג'לס בקליפורניה.

מלאנוקס הציגה הדגמות חיות של כל הפתרונות שלה לרשת מקצה לקצה: מתגים, מתאמי רשת, כבלי נחושת, כבלים אופטיים וטרנסיברים. כמו כן, הדגימה החברה אינטראופרביליות בין סיליקון פוטוניקס PSM4 בקצב 100 ג'יגה/לשניה של מלאנוקס, לבין טרנסיברים של Innolight ,AOI ,Oclaro ו-Hisense, בדוכן מלאנוקס, וכן בדוכן ה- Ethernet Alliance.

אירועים קרובים