תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב - IT Awards 2016

פרויקטים מובילים של אוטומציה החדשה הביאו לזכיות בפרס מצטייני המחשוב

בטקס השנתי של אנשים ומחשבים הוענקו פרסים לרשויות המוניציפאליות המובילות בתחום, בהן עיריות חיפה ופתח תקווה, בזכות חמישה פרויקטים שהטמיעו בעזרת אוטומציה החדשה ● ששי שילה, מנכ"ל החברה: "אנחנו גאים בכך שפרויקטים להם היינו שותפים זכו בפרס, ועוד יותר גאים בכך שהצלחנו להוות חלק בתהליך התייעלות הגופים המוניציפליים"

26/01/2017 12:38
ששי שילה, מנכ"ל אוטומציה החדשה

בטקס מצטייני המחשוב 2016 של אנשים ומחשבים, שנערך בתחילת השבוע (א') באולם LAGO בראשון לציון, הוענקו לרשויות המוניציפאליות המובילות בתחום המחשוב פרסים על התקדמותן ושילוב טכנולוגיות בתחומן.

עיריית חיפה זכתה בפרס בזכות התייעלותה. בנימוקי השופטים נכתב כי התואר הוענקה לה עקב "הנגשת משימות מוקד לעובדי השטח בזמן אמת, באמצעות מסרוני משימה שמתקבלים במוקד ומנותבים במהירות לטלפון הנייד של העובד שאחראי על המשימה – באמצעות טופס מקוון מתוחכם".

פרס נוסף ניתן לעירייה בזכות הטמעת התהליך העסקי בגופי הרווחה, בטיפול הבין אישי.

כמו כן, עיריית פתח תקוה זכתה בפרסים בזכות מספר פרויקטים, ביניהם פרויקט CRM באגף הגבייה, פרויקט פקח שומה ביחידת ההכנסות והטמעת מערכת החיתום הדיגיטלי.

כלל הפרויקטים שזיכו את העיריות המצוינות בפרס פותחו והוטמעו על ידי אוטומציה החדשה.

עיריית חיפה

בפרויקט להטמעת התהליך העסקי בגופי הרווחה, עזרה אוטומציה החדשה לעיריית חיפה לממש הלכה למעשה את הרפורמה של משרד הרווחה. כמענה לצרכי המחלקה לשירותים חברתיים, ובמטרה לקדם ולשפר את איכות ויכולת הטיפול והניהול של לקוחותיה, פיתחה אוטומציה החדשה מערכת תהליכית המיישמת את הרפורמה עליה הכריז המשרד. המטרה היא ליצור, לנהל ולבקר את פעילות המחלקה – החל מקליטת הפנייה באגף ועד לבקרה אחר טיפול בפרט ובמשפחה. זאת, תוך בקרה על תאריכי יעד ובקרת עומסים בתחומים השונים שבסמכות האגף.

המערכת קולטת את הפנייה, מאבחנת ומגדירה את הבעיה של הפונה בחלוקה לאשכולות, בונה תוכניות התערבות בטיפול במשפחה ואומדת את העומס המוטל על כל עובד סוציאלי בכל זמן נתון, במטרה להגביר את השוויון בנטל. כך נוצרת תמונת מצב עדכנית בכל זמן נתון על מצב התיקים בהם מטפל האגף, העומס על כל עובד סוציאלי ועל המחלקה כולה.

עיריית פתח תקווה

כמו כן, במסגרת פרויקט פקח שומה פיתחה אוטומציה החדשה אפליקציה ראשונה מסוגה שהוטמעה בעיריית פתח תקווה, ומאפשרת לפקחי שומה עירוניים גישה ישירה מהסמארטפון או מהטאבלט למערכות המידע של הרשות העירונית. בכך הם יכולים לאתר בקלות רבה מעלימי ארנונה – בין השאר נכסים שבעליהם הצהירו שהם אינם ראויים למגורים אך בפועל משמשים למגורים ותוספות בנייה שלא דווחו. בכך יש פתרון מקצה לקצה לפקח ולמנהל, המאפשר גם לגזור משימות מתוך מערך ניהול התהליך (CRM) ברשות, לצד זרימת מידע אונליין מתוך מערכות הליבה של הרשות (גבייה, GIS ומערכת ארכוב מסמכים) ואליהן.

פרויקט מוביל נוסף שהוטמע בעיריית פתח תקוה בעזרת אוטומציה החדשה הוא חיתום דיגיטלי, במסגרתו אוטומציה החדשה, בשיתוף קומסיין (Comsign), נערכה למתן פתרון למשלוח והעברת מסמכים באמצעות מייל, בשילוב עם חתימה מאובטחת ומאושרת העומדת בדרישות חוק החתימה האלקטרונית בישראל. עירית פתח תקווה הייתה מהחלוצות לאמץ טכנולוגיה זו, המהווה התייעלות וחובה בתוכה יתרונות רבים – מסמכים החתומים דיגיטלית הם בעלי תוקף משפטי של מסמך מקור ומהווים ראייה קבילה בבית המשפט. השימוש במסמכים אלה מקטין את השימוש בנייר, נועל את המסמכים נגד שינויים ועוזר ביצירת ארכיון אלקטרוני.

אוטומציה החדשה מביאה את הבשורה הטכנולוגית לרשויות המוניציפאליות

באוטומציה החדשה מעידים שהחליטו לשים כנר לרגליהם את הבאת הבשורה הטכנולוגית לרשויות המוניציפאליות, על ידי פיתוח והטמעה של פתרונות טכנולוגיים לבעיות מוניציפאליות. לדברי גורמים בחברה, תהליך הפיכת הערים לחכמות הופך את הדברים לפשוטים.

ששי שילה, מנכ"ל החברה, בירך על זכיית הפרויקטים ואמר כי "אנחנו גאים בכך שפרויקטים להם היינו שותפים זכו בפרס, ועוד יותר גאים בכך שהצלחנו להוות חלק בתהליך התייעלות הגופים המוניציפאליים. אין ספק שבעת המודרנית, הרשויות המקומיות עוברות תהליך התייעלות והשתפרות בעזרת אימוץ טכנולוגיות חדישות כגון אלה שזכו בפרס. אוטומציה החדשה שמה כנר לרגליה את ההליכה לאופק טכנולוגי וחדשני בתחומי הרשות המוניציפאלית והפרס הוא הוכחה לשיתוף הפעולה המוצלח שלנו עם אנשי העירייה, אבל הרווח האמיתי הוא בשיפור שיצרנו יד ביד עם הרשות בשירות לתושב".

ראשי הרשויות הודו לאוטומציה החדשה על מציאת פתרונות חדשניים ואלטרנטיביים לבעיות מוניציפאליות שקיימות בשטחן ועל העזרה בהטמעת התהליכים ברשות, שעוזרים בהובלתן לעבר עתיד חדשני, טכנולוגי וחכם יותר.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, סיכם את הזכייה וציין כי "אנחנו כאן כדי לשרת את הציבור, והטכנולוגיות החדשניות מאפשרות לנו לשפר ולייעל את הליך השירות שאנחנו מעניקים לתושבי העיר. נמשיך לשפר את כלל השירותים אותם מעניקים עובדי העירייה, תוך שימוש באמצעי המחשוב המתקדמים ביותר".

איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקווה, אמר ש-"הזכיות משקפות את שאיפתנו ליזום, לתכנן ולהוביל פרויקטים איכותיים המבוססים על חדשנות, תוך מתן מענה כולל לשלל האתגרים העומדים בפנינו. אנחנו חותרים כל העת לשיפור השירות לתושבים, לצמצום הביורוקרטיה ולפישוט תהליכים. הזכיות בתחרות מצטייני המחשוב הן הוכחה לכך שאנחנו פועלים נכון, ומגמת השיפור היא אכן משמעותית".

אירועים קרובים