תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IT מוניציפאלי 2017

המירוץ לעיר החכמה: עשרות חידושים טכנולוגיים פותחו בדרך להשגת היעד

19/01/2017 12:49
אלי וויימן, סמנכ״ל שיווק ומכירות באוטומציה החדשה

"חלל האוויר הגלובלי שלנו מתמלא בשנים האחרונות חדשות לבקרים במונח 'חכם' – נדמה כי הכל הפך ל'חכם'. הטלפון שלנו הוא חכם, הבית שלנו הוא חכם, והעיר? כמובן שהעיר שלנו חכמה. נראה כי המונח 'עיר חכמה' הפך למילה נרדפת בפי ראשי הערים להבטחה לתושבים לתהליכי התייעלות וטכנולוגיות לצורך שיפור איכות חיי התושבים", כך אומר אלי וויימן, סמנכ״ל שיווק ומכירות באוטומציה החדשה.

לדבריו, "כיום אין עיר שלא מגששת את דרכה ב'מירוץ לעיר חכמה' ונראה כי עיר אחר עיר חורטת על דגלה את תחילתו של המהלך המתמשך להפיכת העיר לטכנולוגית, נגישה ויעילה יותר לתושבים, על ידי אימוץ טכנולוגיות מיחשוב שונות. במובן הזה, עיר חכמה היא עיר שניהולה מבוסס על מידע שמועבר מהשטח ומנותח בזמן אפס לכדי תובנות ניהוליות".

אוטומציה החדשה, שנקנתה לפני מספר שנים על ידי ONE, פועלת כבר כ-50 שנה כחברת IT המתמחה בפיתוח ויישום מערכות מידע בטכנולוגיות מתקדמות למגזר המוניציפאלי.

שביעות רצון האזרח

וויימן מסביר כי "אוטומציה החדשה מספקת מערכות מידע לערים המאפשרות למקבלי ההחלטות ברשות לקבל נתונים בזמן אמת, מה שמאפשר לקבל החלטות מיידיות הנתמכות על ידי מידע זה. בנוסף, מערכות המידע מאפשרות תקשורת ישירה עם התושב, כולל קבלת פידבקים מהתושב וכן שליחת פידבקים לתושב עצמו לפי פילוחים שונים".

"מערכות אלו כוללות מערכות CRM ואתרי אינטרנט מתקדמים מבית מיקרוסופט (Microsoft), אפליקציות סלולריות ועוד. כל המערכות מסונכרנות אחת עם השניה אונליין ולכן הערך והתרומה שלהן, לניהול הרשות מחד ושביעות רצון האזרח מאידך, היא מכרעת".

תהליך הפיכת הערים לחכמות הופך את הדברים לפשוטים. כך לדוגמה בעבר, עם תחילת תהליך הרישום לגנים בינואר היה נעשה כאוס ברשויות המקומיות. עמדות רישום היו נפתחות ביום מסוים, בו נתבקשו ההורים להגיע לרשום את ילדיהם גם אם הדבר היה כרוך בלקיחת יום חופש. בשנים האחרונות מאמצות בזו אחר זו רשויות בארץ את הרישום המקוון לגנים, כאשר אוטומציה החדשה מספקת את השירות ליותר מ-80 רשויות בארץ, ביניהן חיפה, אשקלון, באר שבע וראשון לציון.

וויימן מסביר כי "השירות מייעל את התהליך ההרשמה לשני הכיוונים – מבחינת ההורים נחסך התהליך המייגע להגיע לרשות לשם רישום, ומבחינת הרשות ישנו חיסכון כספי משמעותי, שהרי אין צורך בפתיחת עמדות רישום. כמו כן, אנחנו מספקים מערכת העוזרת לרשות לשבץ את הילדים בגנים על פי מקום מגוריהם ועל פי הקריטריונים שכל רשות מגדירה לעצמה, כך שהמערכת מניבה באופן אוטומטי דו"ח הצעה לשיבוץ הילדים בגני העיר".

פשטות זה שם המשחק

הבשורה מגיעה לכל התחומים המוניציפאליים, לרבות תחום האכיפה. אוטומציה החדשה פיתחה לאחרונה אפליקציה ראשונה מסוגה אשר תאפשר לפקחי שומה עירוניים גישה ישירה מהסמארטפון או הטאבלט למערכות המידע של הרשות העירונית, ובכך לאתר בקלות רבה מעלימי ארנונה.

בכך, מציעה החברה פתרון מקצה לקצה לפקח ולמנהל, המאפשר גם לגזור משימות מתוך מערך ניהול התהליך (CRM) ברשות, לצד זרימת מידע אונליין מתוך מערכות הליבה של הרשות (גבייה, GIS, מערכת ארכוב מסמכים) ואליהן.

אנשי אוטומציה החדשה מבטיחים כי לאפליקציה משמעות אקוטית מבחינה עירונית: בזכות האפליקציה יהיה קשה הרבה יותר להתחמק מתשלום ארנונה, וכך נטל הארנונה יתחלק באופן שווה יותר בין התושבים. ודי אם נזכיר שתוספת של אחוז בודד בהכנסות העירייה מארנונה שווה למעשה מאות אלפי שקלים לתקציב הרשות ולרווחת כלל התושבים.

באוטומציה החדשה מעידים כי ישנם עשרות מערכות שפותחו לפתרונות מוניצפאליים, ולכל מערכת עשרות אדפטציות ייעודיות לבקשת הרשויות. התחומים המוניציפאליים עוברים שדרוג, והמיקרוקוסמוס העירוני הופך לחיי חברה גרסת 2.0 – חיי עיר המושתתים על יעילות, חסיכת זמן ומאמץ מיותר.

"המטרה הסופית היא אחת – לקחת תחום מסובך, למצוא פתרון מתוחכם, ולהפוך את המענה לפשוט – כי בעולם המוניציפאלי המודרני, פשטות זה שם המשחק", מסכם וויימן.

אירועים קרובים