תוכן שיווקי

מסכי המחשב מתאימים עצמם לצרכי ה-IT החדשים: אבטחה, קישוריות ובריאות המשתמש

12/01/2017 09:36
מסך עם מצלמת אינטרנט נשלפת - רק בעת שימוש. מצמצמת ההזדמנויות לפרוץ לארגון

כתב: עמרי לוין, נציג MMD, משווקת מסכי המחשב של פיליפס (Philips) ו-AOC בישראל

במשך שנים נחשבו מסכי המחשב לקומודיטי, מעין קופסה "טיפשה" שעושה את העבודה, ושאין צורך להקדיש לה מחשבה רבה. כיום מחלחלת בקרב ארגונים גדולים ההכרה שלמסכי המחשב יש תפקיד יותר ויותר מרכזי  בשיפור פריון העובדים וביעילות הכללית של מערכי ה-IT.

סביבות העבודה הסופר-תחרותיות העמיקו את הצורך בממשק איכותי יותר עם המידע והנתונים וביכולת לעבוד בנוחות במשך שעות רבות. הדרישה לחיסכון אף היא מהווה כיום שיקול קריטי בהחלטות הרכש של ארגונים מכל גודל וסוג, המתמודדים עם אילוצים תקציביים.

תעשיית המסכים השכילה מצדה לפתח בשנים האחרונות חידושים טכנולוגיים שמספקים ערך גדל והולך לסביבות העבודה הללו, מייעלים ומשפרים את הפריון ומצליחים להחזיר את ההשקעה באופן מהיר.

פריצות לארגון דרך מצלמות אינטרנט הן כיום אחד מאיומי אבטחת הסייבר שעמם מתמודדים מנהלי האבטחה ומנהלי ה-IT בארגון. בתחום זה מוצע כיום פתרון פשוט אך יעיל מעין כמותו: מצלמת Pop-Up המוחבאת כל העת בגוף המסך ונשלפת החוצה רק בעת הצורך, כשהמשתמש מצטרף לשיחת ועידה. צמצום משך הזמן שבמהלכו המצלמה חשופה משפיע באופן דרמטי על היכולת של האקרים לפרוץ דרכה לארגון – ולפחות בחזית זו צפויה רגיעה למנהלי ה-IT.

מסך המחשב משמש כיום כצומת המנקז אליו מידע ונתונים ממגוון גדול של מכשירים חיצוניים. יצרני המסכים עושים כיום מאמץ להרחיב ולייעל ככל שניתן את תעבורת הנתונים למסך, באופן מהיר ואיכותי. המסכים המתקדמים ביותר כיום כוללים שפע של כניסות וביניהן: DisplayPort ,MHL ,HDMI ,USB 3.0 ואף התקן החדיש והמהיר ביותר, USB-C.

כניסת MHL חשובה כיום במיוחד לארגונים המעסיקים עשרות עד אלפי עובדים ניידים שמרכזים את כל המידע שלהם במכשירי סמארטפון ו/או טבלטים. חיבור מהיר ונוח של המכשיר הנייד למסך מאפשר תצוגה של המידע במלוא תפארתו במסך, לכל צורך. במקביל, המכשיר הנייד נטען במהלך כל זמן החיבור למסך.

ולבסוף, כיום מושם דגש חזק על שמירת רווחת העובד, נוחותו ובריאותו – וזאת לאור העובדה שעובדים מבלים 8-10 שעות ומעלה מול המסך ועלולים להיפגע ממנו, אפילו בלי שירגישו בכך.

האיום המרכזי נובע מהאור הכחול שמוקרן לעיני המשתמש באופן רצוף במהלך עבודתו. טכנולוגיות חדשות (וביניהן SoftBlue של פיליפס) מסיטות את התדר של האור הכחול לאזור שבו הוא אינו מזיק לעין ואינו גורם לעייפות. המשתמש עצמו כלל אינו מודע להבדל שכן האור הנובע מהמסך אינו נראה שונה, אך הנוחות לעיניים וצמצום העייפות הן תולדה ישירה של טכנולוגיה זו.

ולבסוף, יצרני המסכים משלבים כיום מנגנוניים ארגונומיים שמאפשרים התאמה מושלמת לנוחות המשתמש, מימדיו הפיזיים וההרגלים שלו. יכולת ההתאמה מתפרסת על פני כל הממדים: גובה, הטיות לימין, שמאל, קדימה אחורה וכמעט כל זווית רצויה.

אירועים קרובים