תוכן שיווקי

ענן מאובטח זה לא אוקסימורון

11/01/2017 10:22
רוני שדה, מנכ"ל MedOne

תחום מחשוב הענן תופס בשנים האחרונות תאוצה משמעותית, הן עבור הלקוח הפרטי והן עבור הלקוח העסקי. למרות זאת, ועל אף שכולם מדברים על עננים, כולם מגבים בענן, ובשטח קמים אינספור גופים שמציעים שירותי ענן – התחום עדיין מתמודד עם תפיסות עבר מיושנות ואולי גם עם בעיה תדמיתית.

בפועל, תחום מחשוב הענן הצליח להגיע לרמה טכנולוגית גבוהה מאוד, שיכולה לספק לארגונים פתרון איכותי ומשתלם הרבה יותר ממה שהיה קיים עד היום. פתרון ישראלי חדש, שכבר זוכה להצלחה בינלאומית, סוגר את הפינה גם בכל מה שקשור בגלישה בטוחה ומאובטחת באינטרנט, דרך הענן.

בניגוד לצרכן הישראלי, שידוע כמי שמאמץ טכנולוגיות חדשות במהירות שיא, ארגונים גדולים בישראל נוטים לשמרנות, לעתים אף שמרנות יתר. אפשר להבין אותם, את קברניטי החברות הגדולות, שיודעים כי כל תזוזה קטנה עלולה להסית את ספינתם אל יעד לא נודע, ולהשפיע באופן ישיר על יכולתן לתפקד באופן מיטבי.

אין בכך שום פסול כמובן. בניגוד לצרכן הפרטי, לארגונים גדולים אחריות אדירה על תפקוד תקין של החברה בראשה הם עומדים, תוך הענקת שירות מיטבי ללקוחות והגנה הדוקה על המידע השמור במערכותיה.

עקב האכילס של אבטחת המידע בארגונים

העברת פעילות ה-IT לענן הפכה בשנים האחרונות לצומת דרכים מרכזי בפעילותו של כל ארגון. מצד אחד, ההבנה כי התפתחות טכנולוגיות הענן מאפשרת לכל ארגון לצמוח באפיקי פעולה חדשים ומגוונים ולהרחיב את האפשרויות העסקית הקיימות. מאידך, עבור ארגונים רבים בישראל, הענן הוא עדיין "נמר לא מאולף בשק".

בעולם יותר ויותר ארגונים כבר ביצעו את המעבר לענן, והם נהנים מיתרונות אדירים המאפשרים להם, בין השאר מגמישות ומהירות בקבלת החלטות והוצאה לפועל של יוזמות ופרויקטים חדשים.

שיתוף פעולה בין MedOne לבין SmartX, מספק כבר היום פתרון אבטחה ייחודי – Secured Browsing – המאפשר לארגונים גלישה בטוחה לכל שירות חיוני, כגון: אתרי אינטרנט, קבצים, אפליקציות או רשתות חברתיות, ללא חשש של הפעלת קבצים זדוניים כגון כופרה (Ransomware) ועוד. למעשה, פתרון אבטחה זה מטפל בעקב האכילס של אבטחת המידע בארגונים: משתמש הקצה.

מומחי אבטחה נוהגים לציין כי אין דרך להגן על ארגון מפני מתקפות סייבר, בעוד משתמשי הקצה, העובדים עצמם, אינם מקפידים על נהלי אבטחה בסיסיים ביותר, אינם מאבטחים בסיסמאות את הקבצים שלהם, לוחצים על כל קישור המגיע אליהם וכד'.

הפתרון החדש מבית MedOne ו-SmartX, מתמודד בצורה מושלמת עם בעיה זו, בכך שהוא הופך את המחשב של משתמש הקצה, העובד, למסוף עבודה בלבד, שהגלישה שלו באינטרנט היא וירטואלית בלבד ולכן גם בטוחה.

שמירה על חוויית משתמש אופטימלית

"גלישה וירטואלית" מאפשרת את הוצאת הגלישה הארגונית לדפדפן חיצוני, מאובטח ומופרד פיזית מהארגון, מצב אשר מרחיק את הסיכון של הארגון בצורה דרמטית. אם הארגון יותקף, מי שיספוג את המתקפה ויידרש להתמודד איתה אינו הארגון, כי אם מערכות ההגנה של SmartX ו-MedOne. בנוסף הפתרון מאפשר הכנסת קבצים מאובטחת לאחר שעברו הלבנה.

פתרון הפרדת הגלישה הארגונית מאפשר לארגונים לשמר את הפעילות העסקית שלהם באינטרנט, ללא חשש מפני זליגת מידע ואיומים על המידע הרגיש בארגון. המוצר מבודד את הגלישה של המשתמשים הארגוניים לאתרים חיצוניים ואתרים פנימיים, כך שכל איום על המידע הרגיש בארגון או בתחנת העבודה, הופך לא רלוונטי.

הפתרון מאפשר גלישה על דפדפן חיצוני לארגון, אשר נצפה על ידי המשתמש בתמונה. הפתרון מתממשק למערכות הלבנה שונות המאפשרות להכניס קבצים לארגון בצורה מאובטחת, תוך שמירה על חוויית משתמש אופטימלית.

מוצר הגלישה המאובטחת Secured Browsing, יאפשר לעובדי הארגון לגלוש לאתרים חיצוניים שעד כה לא היו חלק ממדיניות הגלישה הארגונית, או במלים אחרות: הענן מעולם לא היה בטוח יותר.

אירועים קרובים