תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - Big Data Month

"השוק הישראלי מאופיין בחדשנות ובנטייה לאמץ טכנולוגיות חדשות"

כך אמר ליאור תגור, מנהל Couchbase ישראל, בראיון בעקבות חודש ה-Big Data של DataZone ו-CloudZone, יחידות הדטה והענן של מטריקס

25/12/2016 12:31
מימין לשמאל: ליאור תגור, מנהל Couchbase ישראל, ורואן סקריינג', מנהל כללי, Couchbase EMEA

בעקבות חודש ה-Big Data של DataZone ו-CloudZone, יחידות הדטה והענן של מטריקס, קיימנו שיחה עם ליאור תגור, מנהל Couchbase ישראל. הפתרון, שמיוצג על ידי DataZone בישראל, מתמחה בטכנולוגיות NoSQL בקוד פתוח.

ספר באופן כללי על המוצר שלכם; על איזה צורך עונה, לאילו קהל לקוחות מיועד?
"Couchbase הוא דטה בייס אופרטיבי מסוג NoSQL שמציע ארכיטקטורה מבוזרת שמעניקה ביצועים גבוהים ויכולת התמודדות מול עומסים משתנים של מידע, זאת לצד גמישות בפיתוח ובמבני הנתונים".

"המוצר מאפשר למפתחים לפתח פתרונות (אפליקציות, Web וכדומה) שמטפלים בכמויות גדולות ומשתנות של נתונים בקלות ובמהירות. בעבר, זו היתה משימה קשה מאוד עד בלתי אפשרית, אך בעזרת הפתרון של Couchbase היא הפכה לא רק לאפשרית אלא אפילו פשוטה לביצוע".

מהי אסטרטגיית השיווק שלכם? בעולם בכלל ובישראל ובאיזור בפרט?
"Coachbase הינו מוצר Open Source, וככזה מציע גרסה חינמית לצד גרסה מסחרית משופרת, שמגיעה יחד עם תמיכה טכנית. מבחינת צמיחה גלובלית, ב-Couchbase בחרו במספר טריטוריות בעלות פוטנציאל גדילה משמעותי, והחליטו להשקיע בהן בפעילות ישירה בניהול מקומי לצד עבודה עם שותפים מובילים".

"ישראל נבחרה להיות הטריטוריה השלישית בעולם בהן Couchbase פתחה משרדים, בשל החדשנות המאפיינת את השוק הישראלי והנטייה לאמץ טכנולוגיות חדשות. לחברה יש היום מאות לקוחות מהחברות הגדולות והמובילות בעולם כגון אפל (Apple), וריזון (Verizon), PayPal ו-AOL".

ספר מדוע בחרתם ב-DataZone כשותפה שלכם בארץ? מה היו הסיבות לבחירה בהם? למה הם מתאימים לכם?
"כחלק מאסטרטגיית הגידול של Couchbase בישראל חיפשנו שותפים שיוכלו לעזור לנו בחדירה לשווקים חדשים לצד יכולות טכניות מוכחות בתהליכי המכירה ולאחריה".

"מצאנו ב-DataZone בדיוק את מה שחיפשנו: ידע מוצק ועדכני בטכנולוגיות NoSQL מתקדמות לצד קשרים עסקיים. שיתוף הפעולה הביא עד כה תוצאות מרשימות אך כמובן שיש עוד הרבה מה לעשות ביחד. לדוגמה, ערכנו יחד עם DataZone רצף של סדנאות טכניות שהפגיש למעלה מ-100 מהנדסים ואנשי טכנולוגיה עם המוצר שלנו, במהלכו הם התנסו בזמן אמת על מחשביהם בעזרת המנטורים שלנו. התוצאות היו מצוינות ואנחנו מתכננים לערוך אירועים נוספים יחד עם DataZone בעתיד הקרוב".

מהן התכניות שלכם ברמה העסקית לאיזור ולישראל?
"ישראל היא טריטוריה חשובה עבור Couchbase. השילוב של אלפי חברות סטארט-אפ לצד מרכזי חדשנות של החברות הגדולות בעולם הביאה לפעילות עיסקית ענפה שצמחה במאות אחוזים בשנה האחרונה. הדבר מביא באופן טבעי לגיוסי כוח אדם משמעותיים ב-2017 יחד עם תכנית צמיחה אגרסיבית במיוחד. לאחרונה החלו דיונים במטה החברה בנוגע להקמת מרכז פיתוח בישראל. אם זה יקרה, זה יהפוך את הפעילות המקומית למשמעותית אף יותר".

אילו קשיים או אתגרים אתם חושבים שמעסיקים היום במיוחד את אנשי הדטה?
"אנשי דטה מתמודדים היום עם הצורך לטפל במערכות אצווה (BATCH), שמכילות כמויות ענק של מידע לא מקוון עליהן עורכים אנליזות מורכבות כדי ליצור ממנו ערך, לצד עבודה עם מערכות אינטראקטיביות שדורשות מענה מיידי (Stream Processing), דוגמת משתמש בצד השני שמחכה לתגובה".

"בשני המקרים מתעסקים אנשי הדטה עם כמויות בלתי נתפסות של מידע שרק הולכות ועולות, סוגים שונים ורבים של מידע שאינו מתאים יותר למבני הנתונים המקובלים לצד חוסר בסטנדרטיזציה בתחום".

מהו עתיד הדטה? מהם הטרנדים העכשוויים שיובילו את התחום בשנים הקרובות?
"בעוד שקשה להצביע על טכנולוגיה מסוימת שתהפוך לדומיננטית בעתיד, אפשר כבר לראות התכנסות לטרנדים ספציפיים. כל נושא ה-Streaming וטיפול מהיר בנתונים (בזמן אמת) הופך להיות יותר ויותר קריטי, מה שיוצר את הצורך בפתרונות שנותנים ביצועים גבוהים לצד עכבה נמוכה, בדומה ל- Couchbase".

"מעבר לעניין הטכני, אנחנו רואים היום יותר ויותר ארגונים שמסתמכים על דטה כחלק מהאסטרטגייה העסקית שלהם, מה שיוצר דרישה הולכת וגדלה למומחי דטה ולכלים שיטפלו במגוון עצום וגדל של מידע מצטבר. ללא צל של ספק, התעשייה כולה נמצאת בצמיחה אדירה שכנראה תימשך גם בעתיד הנראה לעין.

לדברי ארתור גימפל, מנהל יחידת DataZone במטריקס, אמר כי "אנו עדים לשינויים דרסטיים בעולם הדאטה. מגוון הטכנולוגיות המתיימרות לפתור את אתגרי ה-Scale- בעולם מסדי הנתונים האופרטיביים הוא רחב מתמיד, ויכולת התמרון מצריכה התמחויות ייעודיות".

"Couchbase הינו אחד מאותם מוצרים שתוקפים את בעיית ה-Scale בצורה אלגנטית ולכן שאלת המעבר ל-NoSQL הופכת לקלה בזכות ארכיטקטורת Multi Master והתמיכה ב-SQL-הוא בזמן אמת. אנו גאים להיות שותפתה היחידה של Couchbase בישראל ולהוביל יחדיו את שוק ה-NoSQL״

חודש ה-Big Data של CloudZone ו-DataZone כלל מספר אירועים אשר שילבו הרצאות וסדנאות Hands On מעשיות בנושא ענן ודאטה בשיתוף החברות המובילות בעולם כגון מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google),  AWS (ר"ת Amazon Web Services), , ו-Elastic ועוד.

אירועים קרובים