תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

תשתיות ליישומים ברי-גידול באמת

לקראת כנס Red Hat Forum 2016, שיתקיים ב-16 בנובמבר במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון, שוחחנו עם שלומי קפצון, מנהל מכירות רד-האט באמת מיחשוב

06/11/2016 08:49
שלומי קפצון, מנהל Cloud’em באמת מחשוב. צילום: יח"צ

לאחרונה, בחרה אמת מיחשוב לממש חלק משירותי הענן שלה על פלטפורמת רד-האט (Red Hat). מדוע?
"רד-האט מספקת מגוון רחב של פתרונות על בסיס מוצרי קוד-פתוח מובילים, שנבדקו ונארזו כך שיהיה ניתן להתקין עליהם יישומים קריטיים בביטחון שהם יעבדו. במקרה תקלה, רד-האט מעמידה לרשות לקוחותיה מאגרי מידע עדכניים ואיכותיים, המלווים בתמיכה אנושית באמצעות מהנדסי החברה ושותפי תמיכה מורשים".

"שירותים אלו מאפשרים הטמעת מוצרי קוד פתוח בלי הצורך להתבסס רק על חיפוש תשובות באינטרנט, אשר להן יש כידוע איכות משתנה, ובמקרים רבים לא מקצועיות או פשוט לא נכונות".


"כחלק מהיכולת של אמת מיחשוב לספק שירותים מנוהלים בשכירות, החלטנו לאפשר שירותים על בסיס חבילות קוד-פתוח נפוצות וברות גידול".

"מאחר ושירותים מודרניים רבים מפותחים עבור אירוח דומה, יש כמות גדולה של פרויקטים טכנולוגיים המאפשרים הטמעות של יישומים סקלאביליים – החל בתשתיות 'עשה זאת בעצמך' המבוססות על מכונות וירטואליות או קונטיינרים בשילוב מוצרי אוטומציה או סקריפטים, וכלה בתשתיות מבוססות טכנולוגיות להקמת Platform as a Service שמגדירות קונוונציות מלאות ומקיפות וכוללות כלי הטמעה וניהול סדורים, וכל מרחב הביניים".

באיזו תצורה לבחור? כאשר מרחב הפתרונות גדול כל כך, על-סמך מה אפשר לקבל החלטה?
"זהו בדיוק המקום בו נמצאת רד-האט – סקירת הפתרונות מבוססי קוד פתוח בכל תחום פעילות, בחירת פתרונות מתאימים על בסיס ניתוח המוצרים (ולפעמים, יש להודות, ניחוש מושכל) והפיכת הטכנולוגיה למוצר שממשיך להיות מוזן מהגרסה החופשית".

"תהליך ההמצרה (ההפיכה למוצר) כולל ניהול תוכניתנים איכותיים שיסייעו בפיתוח והכוונת הגרסה החופשית, כתיבת תיעוד איכותי (כולל מסמכי ארכיטקטורה ותכנון רפרנס), בדיקת התאמה בין רכיבי תשתית, גרסאות של רכיבים ודרישות סביבה ועוד".

"הנטייה שלנו הייתה לבחור בתשתית המבוססת במלואה על Linux, ולכן יכולה להיות מבוססת קונטיינרים באופן מלא. יש לציין שעבור ארגון עם DNA מבוסס UNIX – אמת מיחשוב, למי ששכח, הייתה במשך שנים מזוהה לגמרי עם סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) ו-UNIX – יש כאן בסיס טבעי אבל גם זר לחלוטין".

"מצד אחד התבססות על כלים, פרקטיקות ויכולות שנבנו במשך שנים, של יישום תצורות מבוססות UNIX בהחלט מקצר לנו את הדרך, ומאפשר לאנשי התמיכה להשתלב בזריזות בפתרונות חדשניים. מצד שני, המעבר ממערכות Solaris שלא דורשות reboot כמעט אף פעם, לטכנולוגיות שמעודדות אתחול תכוף כחלק מהניהול השוטף (משום שאתחול של קונטיינר לוקח פחות משניה), דורש שינוי בדפוס החשיבה".

מהי הדרך לבנות מערכת לאירוח שירותים מבוססת קונטיינרים?
"גם תת-בעיה זו סובלת ממרחב ניכר של פתרונות אפשריים. אמת מיחשוב החליטה לבחור במה שרד-האט בחרה. הפתרון שבחרנו ליישם מבוסס על טכנולוגיית OpenShift של רד-האט והטמעתה מעל OpenStack, גם הוא בהפצה של רד-האט".

"תצורה זו מאפשרת לנו ליהנות מתצורות בדוקות, מניסיון עולמי ומתמיכה ברמה גבוהה אם ניתקל בצורך. לנו נשאר 'רק'  הצורך לממש את חשיפת השירותים שלנו, ופחות התעסקות בנושאים ברמות נמוכות יותר, שאנו מקבלים אותם כבר 'אפויים לגמרי' ומורידים לנו את רמות הסיכון באופן ניכר".

"בכנס Red Hat Forum 2016 שיתקיים ב-16 בנובמבר במרכז הכנסים LAGO בראשל"צ, נרחיב בפרטים על הפתרון הטכני שמומש בענן של אמת מיחשוב".

אירועים קרובים