תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Nimble Storage, יום ד' 21 בספטמבר, LAGO

SmartStack של נימבל סטורג' וסיסקו מייצר שקט בשמיר אופטיקה

05/07/2016 12:24
שמיר אופטיקה

שמיר אופטיקה היא כיום מחברות האופטיקה המובילות בעולם בזכות פיתוח וייצור טכנולוגיות פורצות דרך בתחום עדשות המשקפיים מסוג מולטיפוקל, עדשות ראיה חד-מוקדיות ותבניות זכוכית. מטה החברה נמצא בקיבוץ שמיר. החברה הגלובלית מפעילה כ-22 סניפים בעולם האחראים לשיווק ומכירות, שחלקם גם מפעיל פעילות ייצור.

ה-IT של שמיר אופטיקה מספק שירותים למטה החברה, לארבעה אתרים הנמצאים בישראל.


האתגר: אחסון כמנוף לצמיחה

צרכי אחסון הנתונים של שמיר אופטיקה סופקו בשנים האחרונות על ידי מערכת אחסון אחת של EMC במטה החברה ומערכת שניה באתר התאוששות מאסון (DR). אך עם התרחבות פעילות החברה ברחבי העולם, הצורך לתמוך באתרים נוספים והוספה של מערכות חדשות – המערכת כבר לא עמדה בדרישות.

"נתקלנו בבעיות של ביצועים במערכת ה-ERP ושרתי ה-SQL, לצד צורך הולך וגובר ביותר נפחים ומקומות אחסון. המערכות הפכו למורכבות יותר, כגון מערכות SQL חדשות, ובעיקר מערכות ה-BI וה-ERP שהן צרכניות גדולות מאוד של ביצועים. רצינו לעמוד בביצועים של 50-60 IOPS עם השהיה (Latency) נמוכה מאוד, אך מערכות האחסון המכניות שהיו אצלנו לא יכלו לספק לנו עוד את הפתרון", מספר טל גלעד, מנהל תשתיות גלובלי של שמיר אופטיקה.

לדבריו, "היו מערכות מידע שפעלו על דיסקים מקומיים שלא העזתי לחבר לאחסון כי זה נועד לכשלון. כל אלה הביאו למסקנה שצריך מערכת שתספק ביצועים גבוהים מאוד, ונוכל להעמיס עליה עוד מערכות בלי לחשוש, לצד היקפי אחסון גבוהים ומחיר סביר".

הפתרון: שיפור אדיר בביצועים, משלמים הרבה פחות

בשמיר אופטיקה ביצעו בחינה של כל הפתרונות המסורתיים ופתרונות חדשים יותר. המסקנה הברורה הייתה כי מבחינת רמת הביצועים ונפח האחסון וגם מבחינת קלות הניהול, נימבל סטורג' (Nimble Storage) נמצאת בשורה הראשונה, אך מבחינת המחיר מדובר בהצעה טובה משמעותית.

לאחר שהתקבלה ההחלטה על בחירה במערכת SmartStack של נימבל, בוצעה הטמעה חלקה באמצעות DNA-IT.

SmartStack כולל את מערך האחסון ההיברידי CS500  של נימבל סטורג' בנפח של כ-100 טרה-בייט, ומבוסס על המשמש לאחסון מידע מבסיסי נתונים ומגוון גדול של שרתים עם פתרון מחשוב מאוחד (UCS) של סיסקו הכולל שרת, מיתוג ותמיכה בוירטואליזציה. באותו פרויקט יישמה DNA-IT גם פתרון משלים לגיבוי ורפליקציה מבית קומוולט.

הפתרון מספק זמני תגובה של פחות מ-1 מילי-שניה בממוצע, מציע יכולות הגנה מתקדמות ושרידות גבוהה לצד ניהול פרואקטיבי חכם הדוגם את המערכת בצורה אנליטית חכמה כל חמש דקות. הוא נבחר בשל יכולתו להשיג ביצועים גבוהים ולשחרר צווארי בקבוק, חסכון בעלויות, חסכון בחשמל, חסכון בתפוסת ארון (FootPrint) ויכולות ניהול פשוטות ומתקדמות.

שילוב מנצח מבחינת ביצועים ואמינות

הפתרון מאפשר לשמיר אופטיקה ניהול של הדטה סנטר בצורה מאוחדת ויעילה, התמודדות פשוטה עם גידול בדטה סנטר, השגת רמת ביצועים גבוהה בכל היקף ועבודה קלה ונוחה עם מערך של מאות שרתים וירטואלים הפועלים באמצעות Hyper-V של מיקרוסופט (Microsoft).

גלעד מסביר כי "מערכת ה-SmartStack שולבה עם מערכת קומוולט (Commvault) לגיבוי ורפליקציה, אשר מספקת כיום גיבויים רציפים על פי מדיניות החברה, מבלי שהגיבויים יפריעו למשתמשים, ושרתי סיסקו (Cisco) שיחדיו מספקים "שילוב מנצח מבחינת ביצועים ואמינות".

בעוד מערכת האחסון של נימבל סטורג' פועלת באופן יעיל מתחת לפני השטח ולא שומעים תלונות מן המשתמשים, צוות ה-IT זוכה לשקט מהדו"חות המובנים המתקבלים מהמערכת.

"יש לנו היום הרבה יותר נתונים שמאפשרים שליטה ובקרה ולא עוסקים יותר בניחושים ובזיהוי תקלות או אירועים", אמר גלעד. "לוח המחוונים של נימבל סטורג' איכותי מאוד ומראה אונליין את צריכת המשאבים והביצועים".

אירועים קרובים