תוכן שיווקי
לקראת אירוע - TEXAS-INSTRUMENTS, יום ג' 12 ביולי, דייויד אינטרקונטיננטל תל אביב

"העולם מתקדם לקראת קישוריות אלחוטית של דברים חכמים לענן"

כך אמר עמית המר, מנהל היחידה העסקית לפתרונות תקשורת אלחוטית בטקסס אינסטרומנטס, לקראת כנס לקוחות שעורך הסניף הישראלי של החברה

04/07/2016 11:47
עמית המר, מנהל היחידה העסקית לפתרונות תקשורת אלחוטית בטקסס אינסטרומנטס

כתב: הילל יוסף

"אחד הגורמים המניעים את מהפכת האינטרנט של הדברים שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, הוא קישור מוצרים חכמים לענן באופן אלחוטי". כך אמר עמית המר, מנהל היחידה העסקית לפתרונות תקשורת אלחוטית, בטקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

המר דיבר לקראת כנס לקוחות שעורך הסניף הישראלי של החברה ביום ג', 12 ביולי, במלון דייוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדברי המר, "קישור אלחוטי של מוצרים חכמים לענן פותח תחום חדש של יכולות בקרה, ניטור, ואיסוף נתונים במגוון תחומים – בבית, במשרד, בנקודות המכירה וכן בתעשייה ובתשתיות עירוניות".

טקסס אינסטרומנט, אמר המר, "הינה מובילה עולמית בחדשנות פיתוח וייצור של מעבדים בעלי יכולות תקשורת אלחוטית אינטגרטיבית (Wireless Micro Controllers)".

"לטקסס אינסטרומנטס יש את מגוון מוצרי התקשורת האלחוטית הרחב ביותר בתעשייה העולמית, הכולל פתרונות ל-14 טכנולוגיות אלחוטיות שונות", אמר המר, "החל מתחום של טווח התקשורת קרוב, עם RFID ו-NFC, דרך תחום הטווח הבינוני של עד כמה מאות מטרים – עם בלוטות' (Bluetooth) ו-Wi-Fi, טכנולוגיות רשת Mesh, כמו ZigBee, וכלה בכיסוי לטווח של קילומטרים רבים, באמצעות טכנולוגיות המשתמשות בתדירויות בתחום שמתחת ל-1 גיגה הרץ.

היצע רחב זה מעצים את הלקוח שכן הוא נותן לו את היכולת לבחור את תמהיל הטכנולוגיות האופטימלי למוצר שהוא מפתח. כך לדוגמה, לקוח שצריך צריכת זרם מזערית וקישוריות ישירה לטלפון סלולרי ודרכו לענן, יבחר ב-Bluetooth Low Energy בעוד שלקוח שרוצה להעביר כמות מידע מועטה לטווחים ארוכים במיוחד יוכל לבחור בפתרונות ה-Sub-1GHz".

"קו מקשר המשותף לכל מגוון המוצרים שלנו הינו דגש רב על אופטימיזציה מקסימלית של צריכת האנרגיה, כדי לאפשר חיי סוללה ארוכים ככל שניתן, וכן קלות האינטגרציה של מוצרינו לתוך מכשירי הלקוחות".

חיי סוללה

"רבים מן המוצרים מתחום האינטרנט של הדברים נדרשים לפעול על סוללות קטנות במיוחד, כדוגמת חיישני טמפרטורה, תנועה וכו'. קטגוריות שלמות של מוצרים בתחום זה מתבססות על יכולתו של המכשיר לפעול ללא החלפת סוללה למשך זמן ממושך, כך לדוגמה הסטנדרט המקובל לגלאי עשן עם חיבוריות אלחוטית הוא 10 שנים ללא החלפת סוללה. קו מוצרי הקישוריות האלחוטית של טקסס אינסטרומנטס מאפשר לחבר את המכשירים הללו אל הרשת, ללא התפשרות על חיי הסוללה".

אינטגרציה פשוטה

חשוב להדגיש, אמר המר, "את הפשטות בחיבור פתרונות הקישוריות האלה אל מוצר קיים, או אל סנסור קיים – ושילובם בענן. הרעיון הוא שצוות פיתוח המתמחה בפיתוח מד גלוקוז בדם, למשל, יוכל להמשיך להתמקד בתחום המומחיות שלו, ולשלב יכולות קישוריות לטלפון ולענן בפשטות, ללא צורך בהתמחות בפרוטוקולים אלחוטיים ו-RF".

"משפחת מוצרי SimpleLink אשר הושקה לאחרונה", אמר המר, "הינה הפלטפורמה המובילה בתחום ה-Wireless Microcontrollers. המשפחה כוללת בין השאר את רכיבי ה-CC2640 :Bluetooth Low Energy, רכיבי ה-CC3200 :Wi-Fi ורכיבי ה-CC1310 :Sub-1GHz. ייחודיות הפתרונות הללו מטקסס אינסטרומנטס, הינה בצריכת הזרם הנמוכה ביותר, באפשרות לשלב פרוטוקולים אלחוטיים שונים על גבי אותה פלטפורמה, וביכולת אינטגרציה פשוטה למוצר קיים".

"המשימה שעומדת לנגד עיננו", סיכם המר, "היא לאפשר ללקוחותינו לחבר מוצרים לעולם האינטרנט של הדברים באופן מהיר ופשוט, גם ללא מומחיות וידע קודם בתחום הקישוריות האלחוטית. קו המוצרים שלנו מתאפיין בשילוב ייחודי בין ביצועי מוצר אופטימליים מחד, וקלות אינטגרציה מאידך, המקצרת את זמני הפיתוח של המוצרים."

אירועים קרובים