תוכן שיווקי

"הענן: הטרנספורמציה הגדולה ביותר בעולם תשתיות המחשוב ב-25 השנים האחרונות"

כך אמרה שרי צוק, מנהלת אגף המערכות באורקל, בעיצומן של ההכנות לאירוע הלקוחות השנתי של החברה

26/05/2016 11:22
שרי צוק, מנהלת אגף המערכות באורקל

ב-29 במאי תקיים אורקל מערכות (Oracle) את אירוע הלקוחות השנתי שלה, והפעם בסימן המסע אל הענן. תפסנו את שרי צוק, מנהלת אגף המערכות באורקל, בעיצומן של ההכנות לאירוע, והיא השיבה למספר שאלות בנושא.

איפה נמצאת אורקל כיום במסע אל הענן, ובהשוואה לחברות אחרות?
"אין ספק שהענן משנה הכל. זו הטרנספורמציה הגדולה ביותר בעולם תשתיות המחשוב ב-25 השנים האחרונות. אורקל, כאחת הספקיות המובילות בעולם זה כבר 40 שנה, היתה שם תמיד בכל שינוי משמעותי שהתרחש, ותמיד הקדימה את זמנה. גם במסע אל הענן, אורקל עוסקת בהסבה כוללת של המערכות שלנו לענן כבר למעלה מעשור, עוד לפני שרוב הספקים והלקוחות ידעו מה זה ענן".


"כיום אורקל היא החברה היחידה בעולם המספקת מענה שלם ואינטגרטיבי בכל הרמות – SaaS – אפליקציות בענן, PaaS – פלטפורמות בענן  ו-IaaS – תשתיות בענן. למה זה חשוב? להעביר פיסות תוכנה או תשתית לענן זה רק השלב הראשון. החוכמה היא להיות מסוגלים לשלב את כל הפיסות יחד, תוכנה, פלטפורמה ותשתית, לכדי מענה כולל אחד לפי הצרכים של הלקוח, וכמובן לעשות כל זאת באופן המאובטח ביותר. וזה היתרון הגדול של אורקל".

מה זה בעצם "ענן מהונדס"?
"כשם שאורקל הובילה את העולם לפרדיגמה חדשה לחלוטין, המערכות המהונדסות, המשלבות באופן מושלם חומרה ותוכנה יחד, כך גם בתחום הענן – השכבות שתיארנו קודם, IaaS ,PaaS ו-SaaS, כל אחת מהן מתוכננת באופן שיאפשר שילוב ואינטגרציה מתואמים היטב ומאובטחים היטב. כך שללקוחות שבוחרים באופן הזה, יהיה יתרון מובהק בשימוש בכל השכבות יחד".

"כמובן שהשם הזה גם מרמז על תפקידן המשמעותי של המערכות המהונדסות בפתרונות התשתיות לענן. לדוגמה, Exadata כשירות בענן בנוי באופן זהה ל-Oracle Exadata. בשל התשתית הזהה בשני הצדדים, הרי שתשתית ה-IT של הארגון מותאמת באופן מושלם לענן, והמעבר לענן אפשרי מבלי לשנות דבר וחצי דבר בטכנולוגיית הארגון. המערכות הללו מאפשרות גמישות עסקית, כמו גם מהירות. או כמו שלארי אליסון נוהג לומר – לוחצים על הכפתור, ופשוט עוברים לענן".

איך פתרונות אגף המערכות (החומרה) משתלבים בכל הקונספט?
"לכל ענן, יהיה אשר יהיה, קיימת תשתית. פתרונות התשתית שמיוצגים באגף המערכות, כמו כל הפתרונות של אורקל, משלבים חומרה ותוכנה יחד – דבר שמאפשר ביצועים טובים יותר משמעותית, תוך שימוש בפחות משאבים והגנת נתונים משופרת. והכל מבית אחד – הכל מבית אורקל. הרמה הגבוהה ביותר של הנדסה מתוכננת מראש שקיימת כיום בשוק. הארגון אינו צריך ספקים רבים, אלא ספק אחד יחיד עבור תשתיות אבטחת מידע, מסד נתונים, יישומים, ענן ותמיכה. מערכות כאלו הם המענה לכל סיוטי ה-IT – הן מאפשרות לך לקבל את הכל תחת פתרון אחת. ויעידו על כך עשרות אלפי הלקוחות של המערכות המהונדסות בעולם".

ומה נשמע בסניף הישראלי של אורקל?
"נשמע נהדר! הסניף שלנו משגשג ונחשב למוביל, למרות גודלנו היחסית קטן בהשוואה לעולם הגדול. בכל אחד מהאגפים נרשמות הצלחות, יישומים ולקוחות חדשים. לפני כשלושה שבועות זכינו לביקור נדיר בישראל של נשיאת אורקל, צפרא כץ, שכיבדה אותנו בנוכחותה בכנס השקת פתרונות ERP בענן, ואף פגשה לקוחות נבחרים, ביניהם גם את לקוחות הזהב של אגף המערכות: את מנכ"ל Playtech, מורן וייזר ואת מנכ"ל מלאנוקס (Mellanox), אייל ולדמן. בואו לכנס, נתראה שם! ומזכירה לכם שאת הכנס ינעל הקומיקאי גורי אלפי בהופעת סטנד אפ מטורפת.

עוד על המערכות המהונדסות של אורקל בכנס הלקוחות השנתי שיתקיים ב-29 במאי, החל מהשעה 10 בבוקר.

אירועים קרובים