תוכן שיווקי

SAS Analytics for IoT: פתרון חדש לניתוח שטף של נתונים

אנליטיקה לשיפור התפעול והגדלת הרווחים בארגונים בהם נאספות כמויות גדולות של נתונים ממכשירים וחיישנים המחוברים לאינטרנט של הדברים

02/05/2016 09:14
במקום מכירה - הנפקה. SAS

הרבה לפני שהאינטרנט של הדברים הפך לטרנד, ענקית האנליטיקה SAS חקרה נתונים שנאספו מחיישנים והתקנים אחרים. SAS Analytics for IoT היא חבילה חדשה של מוצרי תוכנה המפעילים את יכולותיה המוכחות של SAS בניתוח כמויות עצומות של נתונים ממכשירים וחיישנים המחוברים לאינטרנט של הדברים.

SAS Analytics for IoT מסייעת לארגונים לפענח נתונים הזורמים במהירות ומצטברים, ולקבל החלטות על סמך נתונים אלה. כתוצאה מכך יוכלו ארגונים אלה לשפר את הבטיחות, להפחית פציעות ואף לקדם את איכות מוצריהם – כשכל אלו יתורגמו בסופו של דבר לרווחים גבוהים יותר.

לדוגמה, יצרנית העגורנים הפינית, Konecranes, משתמשת ב-SAS להשפעה על קבלת החלטות המבוססות על נתוני חיישנים. "השימוש באנליטיקה תומך בחזון שלנו לדעת כיצד מיליוני מכשירי הרמה וכלים מכניים מתפקדים בזמן אמת", אמר ג'והה פנקקוסקי, ראש מערך הדיגיטל בחברה.

להפיק משמעויות ממבול של נתונים

"אנו משתמשים בידע זה מסביב לשעון לביצוע פעולות בטוחות ויעילות יותר. בעזרת SAS, החברה מנתחת נתוני ציוד ונתוני לקוחות וכן נתוני שימוש והשפעה. השילוב של Big Data עם אנליטיקה אמינה, משפרת את יכולתנו לבצע תחזיות".

עוד הוסיף פנקקוסקי כי "עברנו מיכולת לחזות כשלים של יחידת ציוד אחת מנתונים היסטוריים של חמישה משתנים במשך מספר דקות, לחיזוי צרכי תחזוקה וכשלים לכל צי הציוד של החברה בעזרת מאות משתנים והיסטוריית נתונים של עד ארבע שנים".

"במשך 40 שנה SAS חשפה תבניות בעלות משמעות במה שנראה כרעש נתונים", אומר ג'ייסון מאן, מנהל המוצר לאינטרנט של הדברים. "עשינו זאת על ידי הקשבה ללקוחותינו. כעת הם אומרים לנו שהם נאבקים כדי לראות את הערך של האינטרנט של הדברים. על ידי מיקוד היכולות הרבות שלנו באתגר עסקי זה, אנו מסייעים ללקוחות כמו Konecranes להפיק משמעויות ממבול של נתונים".

חברות נוספות המשתמשות ב-SAS לניתוח נתוני האינטרנט של הדברים הן:
● CPS Energy – חברת אנרגיה טקסנית אשר בונה בסן אנטוניו רשת חשמל גמישה, צפופת-חיישנים, ו-SAS מנתחת את הנתונים הנאספים מהם – החל בחיישנים הקולטים את הנתונים ועד מסד הנתונים ברשת עצמה.
● Geneia – חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום הבריאות. ניתוח נתוני חיישנים באמצעות SAS, מאפשר לצוות הרפואי לפרש שינויים בהקשר למצבו הרפואי של חולה, להתערב מוקדם יותר ואף למנוע הדרדרות נוספת.
● Navistar – יצרנית רכבים, אוטובוסים ומשאיות לצבא. נעזרת ב-SAS לניתוח נתונים רב-מימדיים הנאספים מהרכבים למערכת ניטור בזמן אמת, כולל קודי מנוע ותקלות.
● העיר קארי, צפון קרוליינה – שימוש באנליטיקה של SAS לניטור נתונים שהתקבלו ממערכות תשתית המים בעיר. קארי הפכה את מודל שירות הלקוחות שלה לפרואקטיבי, כתוצאה מאיתור דפוסי שימוש לא שגרתיים.
Western Digital – מהנדסי הייצור של יצרנית מחסני הנתונים משתמשים ב-SAS לזיהוי כשלים אפשריים בשלב מוקדם של תהליך הייצור וכך הם יכולים לבצע שינויים שימנעו בעיות איכות.

יתרונות SAS Analytics for IoT בתחומי הייצור, האנרגיה והקמעונאות

SAS משלבת טכנולוגיית הזרמת נתונים, אנליטיקה ומומחיות כדי להפוך נתוני אינטרנט של הדברים לתובנות. היא מספקת יכולת לחיזוי צרכי תחזוקה, התאמה אישית של הצעות ללקוח בזמן אמת, ולמעשה מסייעת לארגונים להשיג ערך עסקי.

● גילוי נתונים חשובים. הסינון החכם של SAS ממקד ארגונים בנתונים הרלוונטיים ומונע את הצורך לאחסן את כל הנתונים.
● הבנת האותות בתוך הנתונים. ארגונים יכולים לבצע כריית מידע וניתוח נתוני אינטרנט של הדברים, שבשילוב עם נתונים אחרים מקלים על זיהוי דפוסים מעניינים.
פעולה מהירה, מקיפה ובטוחה. SAS Analytics for IoT מאפשרת ניתוח עוצמתי של זרם הנתונים עצמו. ארגונים יכולים לבסס את פעולותיהם על אותות המתקבלים בזמן אמת, החל בהתרעה פשוטה וכלה בתגובות אוטומטיות מורכבות.

"שוק האינטרנט של הדברים מתפתח באופן גלובלי", אמר דן ווסט, סגן נשיא ב-IDC לתחום אנליטיקה וניהול מידע. "כדי לענות על הצרכים של מפעלים העוסקים ביצירת נתוני חיישנים, חשוב שהאנליטיקה תהיה במרכז. ללא אנליטיקה חיזויית ברשת העסקית ובנקודות הקצה (חיישנים), יהיה קשה לארגון לממש את מלוא הפוטנציאל המיוצג על ידי האינטרנט של הדברים. במקום הזה, לחבילה של SAS יש הרבה הגיון, בין אם הארגון בו מדובר עוסק בייצור, אנרגיה, קמעונאות או כל תעשיה אחרת המשתמשת בהתקנים בעלי חיישנים."

לפרטים נוספים לחצו כאן.

הפתרון הושק בכנס העולמי של SAS הנערך בלאס וגאס, מול קהל של יותר מ-30 אלף משתמשים הנוטלים חלק בכנס עצמו או צופים בו אונליין.

אירועים קרובים